Toon posts:

Website instellingen bewaren?..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op welke manier is dat het beste, kan ik het beste dit met cookies bewaren of zou het beter zijn als ik dit op de server opsla [php- en of mysql?]

topic hier omdat ik hier amper post en toch moest kiezen

Alvast bedankt voor jullie toevoegingen :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Als je geen situatie erbij zet valt dit moeilijk te beoordelen...

Verwijderd

Topicstarter
Ok gegevens zoals

het aantal plaatjes per pagina,
maximaal aantal posts
plaatjes aan/uit

weet ik veel wat nog meer, het gaat om het bewaren.

Profile: --> MySQLDB
Instellingen: JS? :D

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 08 februari 2002 17:56 schreef xtentic het volgende:
Ok gegevens zoals

het aantal plaatjes per pagina,
maximaal aantal posts
plaatjes aan/uit

weet ik veel wat nog meer, het gaat om het bewaren.

Profile: --> MySQLDB
Instellingen: JS? :D
cookies zijn client side en dat betekent ook dat ze alleen gelden voor als je op DIE computer werkt. Overduidelijk dus opslaan in een database, zodat ook de instellingen van kracht zijn op een remote computer. Cookies alleen gebruiken voor inloggen, dus opslaan van authentication flag (true).
Had je eigenlijk zelf ook wel kunnen bedenken :|

Verwijderd

Topicstarter
Half, want zie dat veel sites wel voor dit soort dingen cookies / js gebruiken dus dacht :? mischien is dat handiger, maar niet dus :)

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 08 februari 2002 21:18 schreef xtentic het volgende:
Half, want zie dat veel sites wel voor dit soort dingen cookies / js gebruiken dus dacht :? mischien is dat handiger, maar niet dus :)
als je echt de settings wil bewaren voor LATER gebruik, dan zou ik dus ten zeerste aanraden om het in een database op te slaan.
als je echter van plan bent om de settings slechts voor 1 loginsessie van kracht te stellen, zou ik sessions zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik denk dat het dan toch maar mysql db opties worden, tnx voor je overduidelijke antwoorden :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Sessions koppelen aan db is beste

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Een beetje laat, maar: het hangt er natuurlijk van af of je al een heel loginsysteem hebt. Als het alleen maar gaat om een paar instellingen, zullen mensen niet helemaal willen inloggen. Je kunt dan beter gewoon cookies gebruiken.

Het hangt er ook vanaf hoeveel properties je hebt. Zijn het er erg veel, dan gooi je ze in een database en maakt een identificatiecookie.
Pagina: 1