Toon posts:

maar 1 com port

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem;
ik heb een tv-kaart gekocht (pinnacle pctv pro) en daarbij zit een afstandsbediening die je dmv een seriele aansluiting aansluit.
Eenmaal aangesloten vraagt het programmaatje wat erbij zit welke com port je wil gebruiken voor de afstandsbediening. in mijn device manager is maar 1 com port geinstalleerd en die wordt gebruikt door mn modem. met andere woorden: mijn afstandsbediening werkt niet omdat de comport al bezet is. hoe los ik dit op?

Verwijderd

Heb je soms een seriele muis ? Neem een PS2 poort muis als je dat hebt.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb een ps2. maar het probleem is dus niet de (fysieke) seriele poort, maar de com poort. ik heb 'm dus ook aangesloten, alleen werkt het niet omdat ik maar 1 com poort heb

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Bedoel je dat je een extern modem op die ene com-poort hebt?
Of bedoel je dat je een intern modem hebt met een com-poort die je in je device manager ziet (als com* hoeveel?) en fysieke compoort niet kunt zien (staat die aan in je bios?)

Hmmmm... beetje veel vragen..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een externe modem die dus op mijn com1 is aangesloten. ik heb geen com2 of com3 ofzo, dat bedoel ik.

Verwijderd

Topicstarter
moet i kdie dan in mn bios aanzetten? die andere? misschien dat dat het is..

Verwijderd

in de bios com2 op enable zetten

Verwijderd

als je maar 1 com-poort hebt en die is bezet kan je er toch een uitbreidingskaaryje bij kopen met een stel poorten erop?

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja kan maar ik denk dat wat singlelover zegt, de oplossing is. in mijn device manager staat nl. alleen maar com1 en verder niets. (terwijl in de devicemanager van andere systemen bij me thuis wel com2, en com 3 hebben). dus ik denk dat het een kwestie van com2 enablen is. bedankt iig!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

COM1 - IRQ3 - 3F8
COM2 - IRQ4 - 2F8
COM3 - IRQ3 - 3E8
COM4 - IRQ4 - 2E8

mocht je dit nog nodig hebben.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Misschien zit er maar 1 fysieke COM poort op de PC (net als bij laptops of die kleine dell / compaq stationetjes).

Is maar een opmerking

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in mn bios gekeken, beide 'serial ports' staan op auto, en dus aan.. ik snap er niks van!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 22:35 schreef Terw_Dan het volgende:
COM1 - IRQ3 - 3F8
COM2 - IRQ4 - 2F8
COM3 - IRQ3 - 3E8
COM4 - IRQ4 - 2E8

mocht je dit nog nodig hebben.
Zie hierboven. Com-poorten van auto afhalen en handmatig instellen wil wel eens helpen. En anders com-poorten verwijderen in veilige modus en opnieuw opstarten.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Het kan zijn dat het mobo maar 1 com poort ondersteunt maar dat lijkt me zeer vreemd :(... Wat voor mobo gaat het eigenlijk :?

Verwijderd

Topicstarter
msi k7t pro 2a.
in mn device manager staat dus maar 1 com port, en in mijn bios staan beide serial ports op auto.
ik heb ze van auto afgehaald en beide handmatig ingesteld maar dat werkt niet..
ik denk echter dat ik het probleem gevonden heb, ik heb nl. een infrarood adapter en die zit op I/O range 02F8-02FF en IRQ 3. --> irq conflict?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat infrarood device proberen te deleten maar dat doet ie niet: als ik weer opnieuw opstart dan staat het weer in mn device manager (Win xp).. iemand 'n idee?

Verwijderd

Ja, ik denk dat je in de BIOS de infrarood poort optie aan hebt staan, dat ding is de verdwenen seriele poort, die nu IR poortje staat te wezen. Denk ik zo..
;)
Pagina: 1