Toon posts:

Videokaart en Medal of honor

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net een nieuwe videokaart gehaald omdat ik graag medal of honor wilde spelen. De videokaart ondersteund OPenGL, maar wanneer ik moh wil gaan spelen krijg ik de foutmelding WARNING: Medal of Honor requires a video card with multitexturing capability. Ik heb een Apollo 3D R305 kaart met 32Mb geheugen. Ik heb zelf niet veel verstand van dit soort zaken, kan ik hier nog iets aan doen zodat ik het spel wel kan spelen??

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

nee helaas je hebt de verkeerde gekocht(spijtig maar waar)
wat je nog wel kan proberen is misschien andere vidcard drivers installeren kijk of dat nog wat helpt:?
hmmm wel vaag hoor tis een S3 Savage4 of 2000 toch?

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op vrijdag 08 februari 2002 17:48 schreef RoadKill21 het volgende:
nee helaas je hebt de verkeerde gekocht(spijtig maar waar)
wat je nog wel kan proberen is misschien andere vidcard drivers installeren kijk of dat nog wat helpt:?
hmmm wel vaag hoor tis een S3 Savage4 of 2000 toch?
Die ondersteunen allang multitexturing. Ik heb de Savage4PRo+ gehad en tevens de Savage2000 (Diamond Viper II) (kost nog 50 euro :) )
Apollo 3D R305 kaart met 32Mb
Zal wel zo'n SIS videokaartje zijn. Koop gewoon een Geforce2 PRo 64MB DDR. http://www.tweakers.net/pricewatch/18951

148 euro

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

jah dat d8 ik ook dat die multi-texturing ondersteunen.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
voor de specs van deze chipset:

http://www.sis.com/products/graphics/305fea.htm

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
of neem een kyro2 ook niet zo duur

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt allemaal!! Ik heb em al aan het werk gekregen, hij ondersteunde het wel, maar het moest aangezet worden! Heel erg bedankt voor jullie reacties :)

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 18:47 schreef jeroen-O het volgende:
He bedankt allemaal!! Ik heb em al aan het werk gekregen, hij ondersteunde het wel, maar het moest aangezet worden! Heel erg bedankt voor jullie reacties :)
Bij mijn vader hetzelfde probleem... Dus... HOE zet je 'm aan ?! Waar is dat te doen ?!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

speelse trouwens.

Is medal of honour nou al uit?
Nog niet in de winkels gezien!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een voodoo2 ondersteunt al multitexturing..

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Op vrijdag 08 februari 2002 20:34 schreef Dinictus het volgende:
Is medal of honour nou al uit?
Nog niet in de winkels gezien!
Al sinds eind januari.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 18:47 schreef jeroen-O het volgende:
Ik probeer effe ontopic te blijven (ipv te vragen naar release data.. daar zijn andere topics voor).

"Hoe en waar aan te zetten" is mijn vraag...

• GeeBee
  • Laatst online: 20-08 20:14

GeeBee

Oddball

Misschien moet je de laatste drivers bij Apollo downloaden en gebruiken ipv de standaard Windows-drivers?
Dat is soms bij nVidia kaarten de oplossing bij OpenGL foutmeldingen.

Jajaja ik weet het: andere kaart én ander probleem, maar toch...

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
De laatste drivers zijn niet altijd de beste hoor, sommige nieuwere nVidia drivers waren voor oudere beeldkaarten behoorlijk brak!

|Specs|

Verwijderd

Ik heb dus de nieuwste drivers geinstalleerd voor de SiS 300. Via de utility idd multitexture kunnen aanvinken.
Het spel start nu tenminste wel op, maar vervolgens lopen er een soort van driehoekkige rode vlakken door mijn beeld heen ! Wat is dat nu toch weer ? (stomme SiS-zooi...).

Tot overmaat van ramp start de pc nu ook niet helemaal zuiver meer op (herkent ineens Norton antivirus niet meer...).... Maar das waarschijnlijk wel te herstellen met een re-install.

Kortom... de nieuwste driver geeft tot nu toe nog niet het gewenste resultaat...

Wie weet raad ?!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Verder dan "koop een andere videokaart" kom ik niet.

Succes.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik wou net zeggen: dat spel draait ook op een Voodoo2 en Voodoo3 dus dan moet het op die SiS kaart ook werken...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik krijg het anders op mijn voodoo 5 niet echt lekker aan de praat..... :(

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 14:19 schreef Dinictus het volgende:
Verder dan "koop een andere videokaart" kom ik niet.

Succes.
Mijn idee.... maar de kaart behoort toe aan de pc van mijn vader (... die gelukkig ook al zoiets had van "...wat kost een andere ? " ... ).

Maar ik zou ook graag een oplossing horen om op die manier ook weer wijzer te worden...

En nieuw kopen kan altijd nog... op tweakers worden oplossingen aangedragen en geen nieuwe onderdelen ;).

Aanvulling: We zijn een dag verder... blijkt dat nu ook Internet Explorer een .exe mist of niet meer kan vinden...
Wat zijn dit voor duivelse SiS drivers... Hellep !!!

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

met een voodoo 5 moet je ff wicked gl gebruiken dan draait hij prima op een paar probs met de rook na dan :)

• Jumpman
  • Laatst online: 13:44
En als je FPS (Framerate) instort, gewoon de Kleurendiepte terug zetten van 32 bit, naar 16 bit & eventueel de Shadows van Complex naar Simple zetten! Dit werkt het meest effectief! Want ik denk wel dat je net als mij ook tegen deze problemen zal aanlopen.

Verwijderd

... de instellingen en kleurendiepte staan al op minimaal en 16.... Kortom ... wanhoop.
Van het weekend proberen om het een en ander te herstellen en opnieuw te installeren. Misschien dat dat een uitkomst biedt...

Tips blijven verder welkom natuurlijk.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik vrees dat er niet zoveel tweakers zijn, die een SIS chippie in hun pc dulden. Bestaat er geen tweakprogramma voor deze 300 chip? Misschien dat je daarmee flink tekeer kan gaan. Verder zou ik eens zoeken naar een tweakguide voor Mohaa: misschien dat je met console commands nog het een en ander in kan stellen op grafisch gebied in het spel zelf.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Trouwens, bij de settings: is zo`n rood kruisje nou aan of uit?

Leuk dat je kan vinken maar maak van de vinkjes dan geen rode kruisjes zeg! Ik vind de menu interface van mohaa trouwens helemaal slecht. Het spel is muncho macho natuurlijk.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 11:56 schreef Wekkel het volgende:
Hmm, ik vrees dat er niet zoveel tweakers zijn, die een SIS chippie in hun pc dulden. Bestaat er geen tweakprogramma voor deze 300 chip? Misschien dat je daarmee flink tekeer kan gaan. Verder zou ik eens zoeken naar een tweakguide voor Mohaa: misschien dat je met console commands nog het een en ander in kan stellen op grafisch gebied in het spel zelf.
Tja..mijn voorkeur is het ook niet, maar de een of andere brakke pc boer had deze nog in zijn la liggen bij het samenstellen van de pc... Klaar ben je!

Lieden die bovengenoemde tweak programma's kennen kunnen dus nu reageren... (of andere waardevolle tips...).
Pagina: 1