Domain gejat!!!

Pagina: 1
Acties:

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
M'n pa vroeg me of ik eens voor hem wou kijken of het ook mogelijk om een homepage op te zetten voor zijn bedrijf. Blijkt de domainnaam helaas door een of andere lul van Namespace geregistreerd te zijn. Wat kan ik hieraan doen? Het gaat om www.leegte.nl en ik krijg het volgende als ik hem whois:

Rights restricted by copyright. See
http://www.domain-registry.nl/bestaat.lp

Domain name:
leegte.nl

Organisation:
Name Space CV
Maalderij 21
1185 ZB AMSTELVEEN

Administrative Contact:
Gijs Graafland
Phone: +31 20 4564135
E-mail: postmaster@leegte.nl

Technical Contact:
G. Graafland
Phone: +31 20 4564135
E-mail: graafland@namespace.nl

Domain Nameservers:
ns1.orleans.nl 212.204.205.85
ns2.orleans.nl 212.204.205.86

Record last updated: 08-06-2000
Record maintained by: NL Domain Registry

Iemand enig idee?

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Heel simpel, voorlopig kan je het schudden met dit domein (of je moet er een rechtzaakje aan wagen :+)
Nog even wachten en NAMESPACE :r is al z'n domeintjes KWIJT !! Hehe ...
De rechtzaken lopen nog steeds.

Verwijderd

Daar komt nog bij dat "leegte" een normaal Nederlands woord is, en ik denk dat het niet makkelijk zal zijn om een woord dat gewoon in het woordenboek staat op te eisen.

• pjlgt
  • Niet online
Maar is toch wel mooi m'n achternaam. Balen, toch de uitspraak van de rechter in het Namespace proces maar even afwachten. En anders maar een andere domeinnaam verzinnen.

• RubZie
  • Laatst online: 30-11-2024
Pffff noem je dat gejat? Ik vraag me af of je zelfs die naam wel als merk hebt geregd, want je bent vast niet de enige die zo heet tog? Daarbij is het ook nog gewoon een woord dus schake het maar.
Maybe verliest namespace AL zn namen wel, en dan zou ik er maar snel bij zijn (ik ga ook elke dag die naam proberen te regen en dan je pa zeggen dat ie 1000 piek kan komen lappen >:))

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Misschien heb je (tijdelijk) iets aan een .NL.NU -domeinnaam ?

Gratis en zonder reclamebanners of popups kun je namen registreren. bv. www.nova.nl.nu of www.mp3.nl.nu

Virtuele domeinnamen (redirection) zijn gratis, maar ook IP-lvl-forwarding is mogelijk.

Kijk maar eens op http://nl.nu

Verwijderd

Hallo, dit heeft natuurlijk NIETS met jatten te maken. !!!

Leegte is een gewoon nederlands woord wat de achternaam kán zijn van meerdere mensen, én de naam kán zijn van meerdere bedrijven, hotels, campings of wat dan ook.

Alleen wanneer iemand een site op www.leegte.nl zet die er op zou kunnen duiden dat het van jullie bedrijf is, kan je actie ondernemen.

Voorbeeld. Wanneer jij amstel.nl zou registreren en jij maakt daar een site van over de rivier de amstel kan bierbrouwerij Amstel daar niets tegen doen. Pas wanneer jij via die site bier zou aanbieden o.i.d zou er juridisch wat aan te doen zijn.

Wie het eerst haalt wie het eerst maalt. Simpel zat.

Noem die site anders www.de-leegte of www.leegte-bv.nl iets dergelijks

Verwijderd

precies
het was wel mooi met die man die VELT heet, is er maar 1 van in NL en die NameSpace had die naam dus geregistreerd!
dan ligt het dus anders! maar er zijn ook regels voor bepaalde namen, van plaatsen en overheden enzo, dat mag dan ook weer niet...
maar hoe het precies zit?? heb nog nooit een echte lijst met regels gezien
Pagina: 1