[GBA] Flash Linker import kosten?

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo!
Ik heb zoals elders te lezen een paar weken terug een Flash Linker vanuit Hong Kong over laten komen. (via Lik-Sang) Het leek zo mooi, 225 dollar (inclusief air-mail). Kwam 4 dagen later aan. Maar nu krijg ik vandaag een brief van UPS met import-kosten. Een kwart van dit bedrag komt er nog bovenop, ik moet iets van 56 euro (!) alsnog betalen aan import kosten. Weet iemand of dit zomaar kan? Ik ben hiervan niet eerst op de hoogte gebracht trouwens. En is zo'n groot percentage normaal?

Thanks voor alle reply's en hopelijk is deze waarschuwing voor andere mensen nog nuttig...

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 31-01 12:15
Damn, lekker klote. Ik zat er nog wel over te denken zo'n ding te gaan kopen :(

There is no magic.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Jep, UPS draagt je pakje af aan de douane, dan krijg je te maken met invoerrechten (afhankelijk vh product 0-15%) en BTW (vrijwel altijd 19%) voor een pakket boven de €22 van buiten de EU. Voor computer apparatuur betaal je overigens geen invoerrechten, wel BTW.

Ik heb het via airmail laten verzenden en heb daardoor geen extra kosten gehad buiten de verzendkosten.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Als je via Lik Sang besteld kan je kiezen: Of snel binnen, en hoge import kosten, of laat binnen, maar lage importkosten.

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 18:45 schreef D³ het volgende:
Jep, UPS draagt je pakje af aan de douane, dan krijg je te maken met invoerrechten (afhankelijk vh product 0-15%) en BTW (vrijwel altijd 19%) voor een pakket boven de €22 van buiten de EU. Voor computer apparatuur betaal je overigens geen invoerrechten, wel BTW.

Ik heb het via airmail laten verzenden en heb daardoor geen extra kosten gehad buiten de verzendkosten.
Ik had volgens mij ook airmail gekozen (of is UPS per definitie geen airmail). Maar moeten ze dat niet eerst vragen, of je akkoord gaat met... (blah blah)? En ik snap ook niet helemaal waarom de invoerrechten 25% zijn (en het zijn "videogames accessoires"). :?

• Bigs
  • Niet online
Het is normaal dat als je iets importeert dat je daar extra kosten over betaald (invoerrechten). Je betaalt trouwens aan de douane, niet aan UPS (misschien wel via UPS, maar het geld gaat uiteindelijk naar de douane).
Via airmail schijnt de kans dat je pakket onderschept/afegeven word kleiner te zijn, maar dat is natuurlijk nog steeds geen garantie.

Als het 4 dagen later aankomt is het geen airmail (dat duurt gerust 2 of meer weken).

Verwijderd

Da's inderdaad de douane die dat heft. Je hebt geluk dat het nog zo snel is gegaan, ik heb wel eens dingen uit Amerika besteld die een week of 3 bij de Douane blijven liggen alvorens (met een rekening invoerrecht van 20%) te arriveren :(

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik koop um mooi in nederland.

Bij futuremax kost een 256Mbit 299 euro en import kost die 212 euro (ongeveer + verzendkosten, bij cd64.com) als je geen import kosten moet betalen. Dus dan heb je meer zekerheid en je hebt em sneller en je kan hem makkelijker terug sturen als die stuk is.
Pagina: 1