[U/D] Hoeveel upload nodig voor max download

Pagina: 1
Acties:

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Ik zit met een vraagje. Ik heb namelijk een ftp servertje draaien. Dat gaat allemaal prima zij het niet dat als ik een client heb ik zelf niks meer kan doen, omdat mijn download volledig instort. Dat dit normaal is begrijp. Nou is mijn vraag: tot hoever moet ik mijn upstream knijpen zodat ik zelf mijn max. downstream kan benutten?

Ik heb ADSL basic --> 64000 up/512000 down

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:29

Predator

Suffers from split brain

Dat hangt er vanaf. Als je TCP window size groter is dan kan je moet je minder ack's versturen om de packetten te bevestiging. Maar als de connectie minder betrouwbaar is dan verkleint die window size.

Wat je volgens mij best eens doet. Zet je FTP server af. Dan ga je gaan downloaden tot je max download hebt. Check hoeveel upload je hebt. Doe dit een paar maal voor verschillende servers. Neem de hoogste waarde, afronden naar boven en dat afknijpen van je ftp :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Als ik m'n @home lijn max voltrek dan heb ik iets van 7 of 8 KB/sec upload. Da's bij bijna 500 KB/sec download.

Ik heb alleen geen idee wat m'n TCP window is op 't moment.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 11:16 schreef Predator het volgende:
Dat hangt er vanaf. Als je TCP window size groter is dan kan je moet je minder ack's versturen om de packetten te bevestiging. Maar als de connectie minder betrouwbaar is dan verkleint die window size.

Wat je volgens mij best eens doet. Zet je FTP server af. Dan ga je gaan downloaden tot je max download hebt. Check hoeveel upload je hebt. Doe dit een paar maal voor verschillende servers. Neem de hoogste waarde, afronden naar boven en dat afknijpen van je ftp :)
Ik wist idd wel dat het afhing van de het aantal acknowledge bitjes. Jammer is dat dit dus zo verschillend is. Dit lijkt me daarom inderdaad de beste manier. Bedankt voor het advies :)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:42
Mijn TCP windows staat redelijk hoog ingesteld, dan heb ik bij 160 kb/sec down ongeveer 3 kb/sec up (chello).

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het hangt er een beetje vanaf, maar zo even "pak em beet" genomen moet je rekenen op ong. 2 tot 3% wat je nodig hebt voor upload.

m.a.v. als je iets met 50 kbyte/s download is het upload verkeer niet meer dan 1 tot 1,5 kbyte/s.

Het is een beetje afhankelijk hoe e.e.a. is ingesteld omdat er soms meer errorcorrectie etc. wordt mee gestuurd of juist niet.

Over het algemeen kun je er van uitgaan dat je nooit meer dan 5% van de downloadsnelheid nodig hebt voor je upstreamverbinding.

Je hoeft dus bij een MXStream verbinding niets te knijpen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32

JeroenT

hoi!

Op zaterdag 09 februari 2002 11:23 schreef HlpDsK het volgende:
Als ik m'n @home lijn max voltrek dan heb ik iets van 7 of 8 KB/sec upload. Da's bij bijna 500 KB/sec download.

Ik heb alleen geen idee wat m'n TCP window is op 't moment.
nogal tegenstrijdig... :z je had toch een brakke (24/7) verbinding? of krijgen we die weer als iedereen weer gaat klagen :D

sorry valt me op..

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 18:46 schreef Klubbheads het volgende:

[..]

nogal tegenstrijdig... :z je had toch een brakke (24/7) verbinding? of krijgen we die weer als iedereen weer gaat klagen :D

sorry valt me op..
Leer eerst maar eens lezen dan in die topics voordat je iets zegt.
Pagina: 1