Ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een prog gemaakt met een Access 2000 database er onder. Ik kan dit programma op geen enkele andere computer runnen dan de mijne. Zo gauw ik hem op een andere PC installeer dan start alles wel op maar de verbinding met de database komt niet tot stand. Er komt dan een vage runtime error. Ik heb de beide updates mee geinstalleerd die VB laten runnen. (dus die met de DLL's en de OCX'en). Deze geven geen verbetering. Ook nog speciaal de MSADODC.OCX meegeinstalleerd maar ook dit helpt niet.. Welke bestanden kunnen er nu nog eventueel ontbreken die ik over het hoofd zie ? Die andere PC draaien gewoon W98 en een normaal office pakket zonder Access en natuurlijk geen VB 6.0.
Je hebt een programma gemaakt dat gebruikt maakt van access, en je vindt het raar dat dit vervolgens niet werkt op een computer zonder access??
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hij maakt geen gebruik van Access, er hangt alleen een database (*.mdb) onder die gemaakt is in Access 2000. Deze wordt verder autonoom aangeroepen door mijn prog.
Misschien moet je niet alleen de MSADODC.OCX installeren maar heel MDAC ? Denk dat er wel meer nodig is van MDAC dan alleen die ene OCX
Hmm.. Ik moet het eerste VB programma dat autonoom een mdb bestand aanroept nog tegenkomen.Op vrijdag 08 februari 2002 17:17 schreef EdWare het volgende:
Hij maakt geen gebruik van Access, er hangt alleen een database (*.mdb) onder die gemaakt is in Access 2000. Deze wordt verder autonoom aangeroepen door mijn prog.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Kan ook nog zijn dat de VB runtime zichzelf niet goed installeert. Heb daar vaak problemen mee gehad. Onjuiste versies neerzetten of herkennen, enz.
Ik denk niet dat dit het geval is want ik heb ook de laatste update voor de VB runtime geistalleerd, de VB6sp3 pack.. Ik denk dat het inderdaad zit in het niet volledig aanwezig zijn van de Data Access Object omgeving, maar ik weet ook niet welke bestanden dit allemaal zijn, behalve die ene OCX. Is er ook een MSDAC pack ergens te downloaden of zo?
Een hele site met MDAC'jes.
No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Lees eens wat over database verbindingen met VB en distributie eigenschappen.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()