Championship Manager 01/02

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Luitjes,

Ik speel nu al enige tijd CM0102 en neem telkens weer mijn cluppie NAC als de te managen club :)

Maar iedere keer weer hetzelfde scenario:

De eerste competitiehelft speel ik zeer goed (gebruik makend van de Nakano tactic, ervaren CM'ers weten genoeg).
Ik sta in de winterstop meestal rond de 5e plek. Echter daarna gaat het heel erg bergafwaarts en eindig ik met moeite op de 13e plek. Het seizoen daarna word ik meestal ontslagen terwijl ik precies dezelfde spelers en tactic gebruik als in het begin.....hoe kan dit gebeuren :?

Nu ben ik zeer benieuwd naar wat voor tactic jullie gebruiken, maar ook training schedules, verschil met uit -en thuiswedstrijden, etc. En dan vooral met de 'niet topclubs' :)

Wat tips van mijzelf:

Om niet te snel diep in het rood komen te staan, verleng niet de contracten van spelers met extreem hoge salarissen, maar probeer ze bij een redelijke aanbieding altijd te verpatsen. Scout zoveel mogelijk in Scandinavie en Central Europe, hier worden vaak goede talentjes gevonden en vragen een zeer laag salaris :) Probeer ze zo lang mogelijk vast te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34339

Je moet inderdaad zorgen dat je training schema's niet teveel het zelfde blijft maar die vaak verander. Ook moet je in de winterstop oefenwedstrijden blijven spelen om het ritme er een beetje in te houden. Ook proberen geen vernieuwingen meer toe te passen maar dat deed je al dacht ik. Ik heb dat probleem ook wel een beetje af en toe met Zwolle in het eerste seizoen. In de winterstop sta ik vaak eerste maar daarna loopt het al stroever. Maar meestal is dit even een dip waar je zo snel mogelijk moet uitkomen doormiddel van gewoon wat rotatie van taktiek. En niet te aanvallend spelen. Je spelers raken toch redelijk vermoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 17:24 schreef ThaNobius het volgende:
Je moet inderdaad zorgen dat je training schema's niet teveel het zelfde blijft maar die vaak verander. Ook moet je in de winterstop oefenwedstrijden blijven spelen om het ritme er een beetje in te houden. Ook proberen geen vernieuwingen meer toe te passen maar dat deed je al dacht ik. Ik heb dat probleem ook wel een beetje af en toe met Zwolle in het eerste seizoen. In de winterstop sta ik vaak eerste maar daarna loopt het al stroever. Maar meestal is dit even een dip waar je zo snel mogelijk moet uitkomen doormiddel van gewoon wat rotatie van taktiek. En niet te aanvallend spelen. Je spelers raken toch redelijk vermoeid.
Vraagje: Wat wijzig jij dan zoal aan jouw training schema ?
Oefenwedstrijden speel ik idd regelmatig, tegen amateurs, om het moraal van m'n spelers in orde te houden ;)

Probleem is dat ik niet echt uit dat dipje kom, ik blijf in de volgende seizoenen maar onderaan in de eredivisie klooien :(

En wat ook opvalt: Ik scoor behoorlijk veel in vergelijking met de andere teams maar ik krijg ook extreem veel goals tegen ! Toch vreemd als je een Babos in de goal hebt (die overigens af en toe echt ontzettend slecht keept). Ik krijg die verdediging maar niet stabiel !

Nog meer tips ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op vrijdag 08 februari 2002 17:05 schreef kazuka het volgende:
Luitjes,

Ik speel nu al enige tijd CM0102 en neem telkens weer mijn cluppie NAC als de te managen club :)
/edit
hier stond onzin :)
/edit

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 17:35 schreef skeletonman het volgende:

[..]

Illegaal copy'tje ?? Hij is net uit !
:? Hoe kom je daar nou weer bij :? Dat spel ligt al 2 maanden in de winkel joh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

verander je nakano techniek en speel je met een laatste man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 08 februari 2002 17:35 schreef skeletonman het volgende:

[..]

/edit
hier stond onzin :)
/edit
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 17:37 schreef ThaNobius het volgende:
verander je nakano techniek en speel je met een laatste man?
Nee, ik speel nu dus 4-3-1-2. Met 4 verdedigers op lijn, 3 centrale middenvelders, 1 aanvallende middenvelder en 2 spitsen.

Jij stelt dus voor om ipv 4 op lijn 1 sweeper en daarvoor 3 centrale verdedigers te zetten ? Ik vraag me af of dat echt veel helpt, maar het is het proberen waard natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het helpt in ieder geval cker tegen zoveel tegendoelpunten. Maar dan moet je je voorstopper wel Marking laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42929

Andere tactiek proberen, wil wel eens helpen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20321

huur goede spelers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 08:42
Iets meer trainingsarbeid op de taktiek zetten hielp bij mij ook nog weleens.
Pagina: 1