Toon posts:

[Debian] dpkg --get en --set - vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op systeem B exact dezelfde pakketten installeren als op systeem A.
Als ik nu op systeem A
code:
1
dpkg --get-selections > pakketten.txt

doe, dan krijg ik keurig netjes een lijst van alle pakketten.

Maar als ik dan op systeem B
code:
1
dpkg --set-selections < pakketten.txt

doe, dan gaat dit niet goed. Hoe pak ik dit aan ?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wat voor foutmelding krijg je precies? Gebruik je wel dezelfde sources.list op beide systemen? Heb je al een keer een apt-get update gedraaid zodat je zeker weet dat alle packages die A kent ook bij B bekend zijn?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 17:11 schreef odysseus het volgende:
Wat voor foutmelding krijg je precies? Gebruik je wel dezelfde sources.list op beide systemen? Heb je al een keer een apt-get update gedraaid zodat je zeker weet dat alle packages die A kent ook bij B bekend zijn?
Hij geeft geen foutmelding, maar hij installeert geen packages. Als ik na het bovenstaande op systeem B
code:
1
dpkg --get-selections | less

doe dan is er ook niets veranderd.

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:09
Je moet eerst met "dselect update" de available lijst (/var/lib/dpkg/available voor l33t debian people :)) updaten (zodat ze "het zelfde" zijn, of iig dezelfde packages bevatten).

Dan moet set-selections werken (en kan je met dselect install de boel upgraden/installeren/bijwerken/etc)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 19:30 schreef Treenaks het volgende:
Je moet eerst met "dselect update" de available lijst (/var/lib/dpkg/available voor l33t debian people :)) updaten (zodat ze "het zelfde" zijn, of iig dezelfde packages bevatten).
Dus apt-get update is hierbij niet genoeg ?
Dan moet set-selections werken (en kan je met dselect install de boel upgraden/installeren/bijwerken/etc)
Dan kan ik dus op de bovenstaande wijze de lijst aanpassen en wat dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, eindelijk ben ik eruit. Ik heb dselect nooit gebruikt :) vandaar (kennelijk) de mislukte pogingen.

Op systeem A
code:
1
dpkg --get-selections > lijst_met_pakketten.txt

en dit bestand vervolgens uploaden naar systeem B.

Op systeem B
code:
1
2
3
dselect update
dpkg --set-selections < lijst_met_pakketten.txt
dselect install

et voila, het installeren kan beginnen.

Mijn dank is groot !
Pagina: 1