Toon posts:

baybus probleempie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik probeer deze schakeling te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/images/712_schematics.gif

Ik heb nu 1 van de 4 schakelingtjes werkend... Maar...
Hoe ga ik die andere aansluiten?!
je gebruikt maar 1 molex connector toch?! dus dan zou ik de 12V draad 2x moeten splitsen in 4 draadjes :? (12V gaat dus naar 4 Ledjes en 4 Fans)
en de 5V ook.. en de ground moet ik dan ook nog eens splitsen...
Blijven die dingen dan wel lopen op 12V ?!
of kan ik beter per schakeling een molex connector gebruiken?!

misschien een beetje een vaag verhaal, maar dat komt omdat ik er niet veel meer van snap...

Verwijderd

Ik zou het anders doen. Je kunt het precies hetzelfde maken maar dan met kroonsteentjes. Je sluit dan 1 molex aan op 3 kroonsteentjes, en die kroonsteentjes lus je dan door. Heb ik ook gedaan, werkt heel goed :)

Verwijderd

Je moet het inderdaad splitsen ja, want ze staan parallel.
Dat is vrij logisch!

[sub] Maar wat he ik een t^fus hekal aan die klote schema's zeg...

Verwijderd

Topicstarter
dat is wel een idee... :) dus je knalt gewoon aan de ene kant 12V erin (1 snoertje) en aan de andere kant 4 deruit? klinkt logisch?! :)

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 16:27 schreef Darkl1ght het volgende:

of kan ik beter per schakeling een molex connector gebruiken?!
ik denk dat het aansluiten op meerdere molexen (?) op hetzelfde neerkomt als splitsen met een kroonsteentje. Het maakt niet uit waar de spanning gesplitst wordt, voor je molex-connector of erna.

/edit: stukkie vergeten te deleten en typooos

Verwijderd

Topicstarter
ja maar eerst had ik het anders gedaan (fout) toen kregen mijn fans geen 12V meer... maar ik weet nu wat de oorzaak daarvan was...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 16:34 schreef daan123 het volgende:

[..]

ik denk dat het aansluiten op meerdere molexen (?) op hetzelfde neerkomt als splitsen met een kroonsteentje. Het maakt niet uit waar de spanning gesplitst wordt, voor je molex-connector of erna.

/edit: stukkie vergeten te deleten en typooos
klopt helemaal, in de voeding zitten ze allemaal aan elkaar.

Verwijderd

Het is maar wat je handig vind, hier heb je maar 1 molex stekker bij nodig, die je op het kroonsteentje doorlust..Anders gebruik je verschillende molexen, lijkt mij meer ruimte in te nemen :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nooit gezegd dat het handiger zou zijn met 4 molex connectors :) integendeel... maarjaa.. ik wist niet of het handig zou zijn om die snoertjes te splitsen...

Verwijderd

No flame hoor..hehe, lijkt me wel handig jah..;)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013184380

Zo'n idee had ik het over. Ik had aan de bovenkant de 12 volt gewoon doorgelust, zodat ik aan de onderkant de fan's of wat dan ook er zo in kan stoppen. Sorry voor de wazige foto ;)
Pagina: 1