[OC] Winfast Geforce2 MX200 abnormaal?

Pagina: 1
Acties:

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik zat eens over het forum te bladeren (ja ik heb de search gebruikt!) voor het overclocken van mijn Geforce2 MX200. De Geforce Tweak Utility gedownload blijken mijn core en memory clock op de volgende waardes te staan:

Core Clock (MHz): 175
Memory Clock (MHz): 286 (!!!)

Nu had ik onlangs mijn P4 dmv een hogere FSB overgeclocked maar heeft dit ook de Memory Clock van mijn GF2 beïnvloed? Als ik op dit forum kijk zie ik nergens zulke waardes staan! Maar ik heb tot nog toe helemaal geen last gehad van mijn Geforce :? Is dit normaal of doe ik iets verkeerd?

Verwijderd

of je hebt als enige 143Mhz DDR op je GayforceMX :?

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Het geheugen van een GeForce2 MX200 draait standaard op 143 MHz. Waarschijnlijk doet dat proggie automatisch x2 ofzo. Maar ik had ook zo'n MX200.. Flutding :P Geheugen ging max 183 MHz

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 18:59
Op vrijdag 08 februari 2002 16:29 schreef AMDude het volgende:
Het geheugen van een GeForce2 MX200 draait standaard op 143 MHz. Waarschijnlijk doet dat proggie automatisch x2 ofzo. Maar ik had ook zo'n MX200.. Flutding :P Geheugen ging max 183 MHz
of je gaat overclocken zoals de meeste tweakers

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 16:52 schreef maartenb het volgende:

[..]

of je gaat overclocken zoals de meeste tweakers
en je geheugen van 143 naar 183 Mhz zetten valt niet onder de categorie overklokken?? :?

• r0el
  • Niet online
Maar kan iemand nou uitleggen hoe het zit? Mijn FSB staat op 106,02 MHz.
Zou ik de waardes van mijn GF2 nog kunnen verhogen? (Memory Clock dan)???

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Heb je niet gewoon een ddr kaart?(143x2=286)
En je kan altijd verder OCen alleen de vraag is hoever jij komt.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een mx400, maar geen ddr. En die geeft in de meeste progjes ook als geheugen snelheid 400 aan, maar is gewoon 200. Doet i gewoon keer 2.

I, for one, like Roman numerals

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Die kaart zuigt enorm...die heb ik nu ook ,
Maar morgen haal ik een Hercules Geforce2GTS pro met 64mb DDR op 400mhz :P ,voor maar € 138 :)

Verwijderd

een pentium 4 met een fsb van 106????

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op vrijdag 08 februari 2002 17:48 schreef daNpy het volgende:
een pentium 4 met een fsb van 106????
:? ,waarom kan dat niet dan...?

Verwijderd

erg vreemd, ik heb ook zo'n vreemd geval ik heb namenlijk de MX400 van winfast , m'n core loopt op 200 MHz en m'n geheugen op een goeie 365 MHz, nou komt het wil ik m'n geheugen met coolbits opfucken naar de 400MHz geeft hij standaard 0 MHz aan , en als ik het OC-geneuks weer uitschakel klopt het aantal MHz-jes weer ,erg vreemd

Verwijderd

Gewoon de waarde gedeelt door 2 doen dus, hij denkt dat t DDR is, net als met mijn MX400 (die ik meteen weer terug heb gebracht ivm snelheidstekort). Dus lijkt me verder vrij simple, gewoon je gewenste waarde keer 2 doen en m daar op instellen.

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 19:09 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Gewoon de waarde gedeelt door 2 doen dus, hij denkt dat t DDR is, net als met mijn MX400 (die ik meteen weer terug heb gebracht ivm snelheidstekort). Dus lijkt me verder vrij simple, gewoon je gewenste waarde keer 2 doen en m daar op instellen.
hmmm, maar hij gaat niet verder dan 100 dat betekend dat hij dan op zo'n 200MHz draait , en waar is die andere 165MHz dan :?

Verwijderd

btw..een p4 met een mx200 is een wel heel manke combo...

• r0el
  • Niet online
btw..een p4 met een mx200 is een wel heel manke combo...
Ja, dat weet ik... maar aangezien ik ook de rijkste niet ben :( .... Ik ga pappie maar eens aankijken voor een mooie Geforce 3 of zelfs een 4 >:)

Mijn frontsidebus staat (nog) zo laag omdat ik mij nog moet verdiepen in de cooling; ik had 'm eens op 1900 MHz draaien maar toen werd ie mij iets te snel 60 graden C. dus ja... toch maar ff terug geclocked. Hij staat standaard op 100MHZ vanwege mijn SDRAM-geheugen :r

Iemand suggesties voor een (goedkope) Pentium 4 Cooler? (geluid maakt niet echt uit, staat toch onder tafel :p
Pagina: 1