Toon posts:

@home op meerdere compu's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej Tweakers/Tweakeressen...

ik krijg as maandag @home :) :) :) (eindelijk)
Als de monteur langs komt, dan pleur ik ff een oude p200 in de buurt van de CAI aansluiten waar het modem ook moet komen. Als ie eenmaal is opgerot dan trek ik de kabels er uit en leg ik de boel naar boven, waar onze server staat :)

fijn en?

nou, op die server draait Win2K, en er zitten 2 netwerk kaarten in, maar nu wil ik zorgen dat de andere compu's hiero ook kunnen inetten. Ik heb er een boel over gelezen, maar ik ben bang dat @home erachter komt en mij afsluit ofsow :(

Dus de vraag is:

Welk internet share progje kan inet 'stealth' sharen, dus dat het voor @home alleen maar 1 compu ziet, en hoogstens een beetje veel gebruik van de aansluiting?

Greetz,

Jasper

(nog even aftellen tot maandag :))

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gewoon doen (ICS dat bij win2k zit).. zolang je niet 100 PC's aan 1 aansluiting hangt makt het @home volgens mij niks uit.. ik heb ook al meer dan een half jaar 3 PC's aangesloten en ze hebben er nog steeds niks van gezegd.. die installateur gaf zelfs de 'tip' om de andere PC's aan te sluiten via een share progje..

Je kunt ook nog Sygate gebruiken, maar onder win2k doet alleen 3.11 het en daar is geen crack voor.. gewoon ICS gebruiken dus werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx!

Ik heb hier 4 andere pc's + de server staan...

ICS is toch naar de properties van de verbinding en daar ergens 'shared' aanzetten? met iets van 'on demand dialing'? zo werkte dat tenminste voor mijn analoge lijntje :)

• Palomar
  • Niet online
ik heb inmiddels win2k niet meer, maar het was dacht ik idd properties van de verbinding en dan share.. je IP adres op je LAN wordt dan wel automatisch 192.168.0.1 . Maar dat moet geen probleem zijn..

• B-Man
  • Niet online
Je server krijgt automatisch het adres 192.168.0.1 als je bij je @home verbinding ICS aanzet. Je secundaire netwerkkaart (voor het lokale netwerk dus) heeft dan dus het IP adres 192.168.0.1

Op alle PC's die via je server op het internet gaan, stel je als gateway dus 192.168.0.1 in en het werkt :)

Draait die config hier inmiddels al een half jaartje.

• B-Man
  • Niet online
Oh ja, en @home doet er niet moeilijk over hoor :)

Heb net trouwens een probleempje met het delen opgelost, zie dit topic.

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

ik ben bang dat @home erachter komt en mij afsluit
Daar hoef je dus ECHT niet bang om te zijn. dat boeit ze echt geen ene flikker. (Ze hielpen me zelfs ff!)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zo lukt het wel :)

ik heb na een tijdje zoeken ook nog een vet goed progje gevonden (winroute pro) www.winroute.com dat ook dhcp server speelt & proxy en bovendien de poort instellingen voor icq, games en servers al in huis heeft (volgens de faq dan :))....

ik heb vannacht de complete voorwaarden boekjes van @home doorgelezen, en ze zeggen er alleen in dat als je zoveel internet dat het hele netwerk verstopt, ze zelf kunnen bepalen of ze je eraf kicken... dat moeten ze niet bij mij proberen, want ik heb 4 advocaten in de familie zitten :) :) hehehe

nog bedankt voor jullie tips&zo

mzzls,

jasper

Verwijderd

Als ik 4 gigabyte in 6 uurtjes binnen haal beginnen ze nog niet eens te zeuren.
Toch wel aardig van ze. :+
Pagina: 1