Toon posts:

Geheugen voor Packard Bell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil geheugen reepje kopen voor m'n (Packard Bell) PC.
met een Houston Mobo. type: µATX, 24,4 x 21,0 cm.
Ik las ooit ergens in de manual dat m'n comp. systeemgeheugen ondersteunt met een kloksnelheid van 100 MHz

Dus een SDRAM DIMM PC 133 zal niet werken :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Even een quotje uit de faq..
• Kan ik PC133 geheugen op 66MHz/100MHz laten draaien?

Ja, in principe gaat dit met moderne PC133 modules vrijwel altijd goed. Waar je wel rekening mee moet houden is dat bijvoorbeeld 100MHz CAS2 met bepaalde PC133 modules problemen kan geven omdat er in het recente verleden nogal wat verschillende implementaties van de 133MHz standaard zijn toegepast. De eerste 133MHz systemen waren gebaseerd op een implementatie van Via, en pas later heeft Intel een officiele PC133 specificatie gedeponeerd. Zodoende zijn er in het verleden nogal wat problemen met bepaalde combinaties mainboard/geheugen geweest. Met nieuwe PC133 modules mag je er van uit gaan dat ze goed draaien op 100MHz en 66MHz, maar onthoudt dat de redenering "66MHz en 100MHz is langzamer dan 133MHz, dus het moet gewoon goed werken" niet opgaat. Geheugen techniek is een complex verhaal, en zo simpel ligt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 16:20 schreef Twynn het volgende:
Even een quotje uit de faq..
[..]
Bedankt,
ik heb gesearched maar de FAQ's niet gelezen |:(

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je moet het liefst ff weten wat voor geheugen er nu in zit , en wat voor moederbord je hebt
"type: ATX 24x10cm" komt op hetzelfde neer als "auto - type: 4 wielen"

mocht je er niet uitkomen... post ff het type packard bell dat je hebt (typenunmmer) en dan is het zo op te zoeken

meestal voldoet in elk geval een module van Kingston of Dane Elec wel, PC100 of PC133

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik mijn PB zit ook 100 mhz, geheugen, der zat 64 mb standaard in, heb er 128 bijgekocht. 100mhz beide

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt een Houston mobo (dat is een gigabyte GA6WMM7) en deze ondersteunt in principe gewoon 133MHZ geheugen (afhankelijk van de revisie die je hebt, kan het zijn dat dat mobo ook standaard 133 geheugen geleverd heeft in de nieuwere modellen).
dus je kunt het er gewoon bijzetten.
Enkel zal het maar draaien als PC100 ipv PC133

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 08 februari 2002 16:15 schreef Birtanem het volgende:
Ik wil geheugen reepje kopen voor m'n (Packard Bell) PC.
met een Houston Mobo. type: µATX, 24,4 x 21,0 cm.
Ik las ooit ergens in de manual dat m'n comp. systeemgeheugen ondersteunt met een kloksnelheid van 100 MHz

Dus een SDRAM DIMM PC 133 zal niet werken :?
Als je op safe wilt spelen neem je natuurlijk gewoon PC100 geheugen. Je kunt ook bij een vriend ofzo even een PC133 bankje lenen en kijken of het werkt..

Ik denk dat dat mobo wel PC133 aan kan..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 17:43 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Als je op safe wilt spelen neem je natuurlijk gewoon PC100 geheugen. Je kunt ook bij een vriend ofzo even een PC133 bankje lenen en kijken of het werkt..

Ik denk dat dat mobo wel PC133 aan kan..
noob....

ow en PB is niet zo kieskeurig met geheugen, meeste spul werkt er wel in, zolang het maar 100mhz of meer is...
Pagina: 1