Collision met wireless

Pagina: 1
Acties:

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Wanneer ik bestanden overstuur van en naar m'n laptop via een wireless verbinding staat het collisionlampje op m'n hub vrijwel de hele tijd aan.

De opstelling is op dit moment zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Netgear MR314GE (4 port switch + wireless) * * * * * Laptop
 |
 |
 |
 Hub (10mbit, verbonden met de MR314 via uplink)-+- PII 333
                                 |
                                 +- AMD TB 1 gighz

De collision treedt alleen op wanneer ik van en naar de laptop kopieër. Echt merken aan de snelheid doe ik het niet maar ik vraag me af of dit normaal is bij een wireless verbinding

btw de 1 port van de hub is niet in gebruik en ik heb het ookal geprobeerd een andere van de hub te verbinden met de MR314 dmv crossed-utp

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
het is zowiezo heel normaal dat je collisions hebt als je op een hub zit ik heb ook redelijk wat collisions op mijn hub met 3 computers die aan staan. Maar het is dus totaal niet erg

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Ik heb bij mijn baas een wireless lan opgetuigd (3COM XS point, 3COM Office Connect hub 8p en XIRCOM PCMCIAA cards) en ik heb dus geen enkele collision. Nou heb ik wel vaker gehoord dat er op NetGear hubs collisons optreden maar mij lijkt het niet ok.

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Maar merken doe ik er niks van. Wat zou ik eraan kunnen doen?

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Zoals rwb al vermeld, collisions zijn volkomen normaal bij het gebruik van een hub. Bij veel activiteit (kopieren van/naar laptop) zal regelmatig een collision optreden.

Het is echter een bewuste keuze geweest in de ontwikkeling van het CSMA/CD (collision DETECTION!) protocol dat collisions zouden optreden en dit wordt dus netjes opgevangen door het frame gewoon nog eens te versturen. Geen probleem dus.

Verwijderd

Het kan aan mij liggen, maar in die NG MR314GE Router zit een 4 poorts switch, waarom sluit je daar niet de pc's op aan, een switch zit namelijk op een andere laag in het osi model en is een inteligente hub, die net alleen zegt is van mij dus ik stuur het naar alle anderen maar is van mij voor die poort en stuurt het alleen naar die poort. En zo moet het beter gaan.
Pagina: 1