[CM] Plexiglas lijmen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:23

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort eindelijk te gaan waterkoelen :)

Heb al een 600L pomp van v-tech aangeschaft, deze wil ik een swiftech waterblok laten voeden

Afbeeldingslocatie: http://www.ocshop.nl/website/pics_products/wc_jackets_MCW462.gif

En deze rad wil ik er tussen zetten (beste keuze?)

Afbeeldingslocatie: http://www.ocshop.nl/website/pics_products/wc_radiator_dangerdan-cube.jpg

De hele constructie moet in een Inwin q500 bigtower komen. Ik heb het complete HD bracket al gesloopt om voorin de kast een reservoir te kunnen bouwen. Aangezien mijn complete zijkap van lexaan is (peperduur) heb ik nog een aardig stukkie van dat spul over. Ik wil dus mijn v-tech pompje in een reservoir van plexiglas bouwen 8-)

Maar nu de echte vraag.. is dat spul sowieso wel waterdicht en compleet stevig enz te lijmen? En zo ja.. met wel soort lijm/kit .. ben niet zo heel handig dus vandaar :Y)

Edit: k*t kan iemand de topictitel ff in [CM] veranderen :)

Verwijderd

Ik heb mijn reservoir gemaakt van plexiglas van 5mm dikte. En dat gelijmt met pvc lijm van Bison. Het eerste bakje dat ik maakte was van 2.5mm plexi en met siliconenkit aanelkaar gekit, die ging dus lekken. IIG neem plexiglas met een minimale dikte van 5mm, 2,5mm is te dun voor zo'n grote druk van het water ook al spuit je je hele kit spuit leeg.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 15:52 schreef Hitpoint het volgende:
Ik heb mijn reservoir gemaakt van plexiglas van 5mm dikte. En dat gelijmt met pvc lijm van Bison. Het eerste bakje dat ik maakte was van 2.5mm plexi en met siliconenkit aanelkaar gekit, die ging dus lekken. IIG neem plexiglas met een minimale dikte van 5mm, 2,5mm is te dun voor zo'n grote druk van het water ook al spuit je je hele kit spuit leeg.
Daar was ik al bang voor.. heb dus 3mm meen ik :'( Naja.. dan haal ik wel een nieuwe plaat van 30x30cm in 5mm dikte

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
mijn plexi bakje (5mm) lekt niet, ik heb er zelfs koperen slangtules ingelijmd met montage kit.

Sinlath | Opinions may contain latency

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Hebben jullie ook pics? Want dan weet ik ongeveer hoe ik hoe ik moet aanpakken ;)

Verwijderd

Geen nieuwe plaat kopen!! Je kunt plexigals of ander synthetisch spul aanelkaar lijmne met ether of aceton. Dat lost de boel eerst op (maakt het eerder week) dan druk je het aanelkaar en je krijgt het niet meer van elkaar af. Dat is de stevigste verbinding die je kunt maken. Je moet idd niet met kit gaan kloten maar met plastic-oplossende goederen 8-)

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ja kan dus wel met kit gaan kloten. Je hebt dus speciale glas kit. Hier worden hele aquariums (aquaria) in elkaar gekit. En daar komt toch iets meer druk op te staan als op zo'n bakkie. Dit is echt reuze sterk... het glas van je aquarium breekt eerden dan dat de kit los laat!

Succes!

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik ben niet zo heel veel van plan.. het gaat om een pompje van 4x4.5x6cm dus het bakje hoeft echt niet groot te zijn.. het gaat er gewoon om dat het hele pompje onder water staat.. de radiateur zelf bevat al zat water om de zooi te koelen hoop ik

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op vrijdag 08 februari 2002 15:57 schreef Wimo. het volgende:
Hebben jullie ook pics? Want dan weet ik ongeveer hoe ik hoe ik moet aanpakken ;)
ik geloof dat ze hier nog wel ergens op het forum staan.

ik zal ff zoeken.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Als je toch naar de bouwmarkt gaat kun je gebruik maken van zo'n lijmcomputer van bison. Die gaat je dan vertellen dat je zoals al eerder genoemd aquariumglaslijm moet gebruiken. Hiermee lijm je de kopse kanten van de 5! mm plaatjes vast, vervolgens (sanitair)KIT je alle binnen hoeken en randen nog eens af. Vergeet niet om met je vinger de kit goed in de hoeken te smeren.

Sucksex!!!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
[CM] :)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
En dan nog iets.. is er iemand in de omgeving eindhoven die mijn xp'tje wil unlocken tegen betaling van een kratje palm :)

Ik heb het nog nooit gedaan enzo }:O

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:57

kimjansen

Nu ff niks...

Op vrijdag 08 februari 2002 16:11 schreef Rippie het volgende:
Je kunt plexigals of ander synthetisch spul aanelkaar lijmne met ether of aceton.
helemaal mee eens neem bij voorkeur chloroform >:) (snif snif) als je dat nog ergens kan krijgen, lijmt tjah ehm, smelt echt supermooi enzo

Speed kills, but beauty lives forever...

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
3mm is zat, maar dan moet je ff gek doen, van die gekke matte tape die volledig onzichtbaar is als die erop geplat is kpopen en speciale plexiglass lijm(afgrijselijke stinkende vluchtige bende in een potje), erst ff lijmen en dan van die tape op de hoeken, kun je er zowar op gaan springen:), maar als je die bak onder een 50 liter houdt, wil dat best hoor, die speciale l;ijm die lost lexaan lichtelijk op en dan vloeit het dus op de contactpunten inelkaar, als je het goed doet zie je de naden niet eens meer
Pagina: 1