Toon posts:

[OC] pII 400 niet hoger dan 467

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde mijn pentiumII 400 te overklokken en stuitte op het volgende probleem. Hij wordt onstabiel als ik de fsb op 124 zet. Dit komt volgens mij omdat ik de Vcore moet verhogen, maar dit kan niet op mijn moederbord dit automatisch regelt. Het is een Aopen AX6BC, kan ik toch nog op een of andere manier det voltage verhogen?

specs:
PII400
Aopen AX6BC
2x256mb 133mhz
Asus geforce2 mx200

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 16:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op vrijdag 08 februari 2002 15:48 schreef NiX het volgende:
Ik probeerde mijn pentiumII 400 te overklokken en stuitte op het volgende probleem. Hij wordt onstabiel als ik de fsb op 124 zet. Dit komt volgens mij omdat ik de Vcore moet verhogen, maar dit kan niet op mijn moederbord dit automatisch regelt. Het is een Aopen AX6BC, kan ik toch nog op een of andere manier det voltage verhogen?

specs:
PII400
Aopen AX6BC
2x256mb 133mhz
Asus geforce2 mx200
Aopen is best spul, je geheugen moet het kunen trekken, gf.2 ook wel alleen mobo is niet erg geschikt voor overclocken... jammer hé. Tenzij je ergens een v-mod vind voor dat mobo maar dat zal wel niet. Ik heb zelf ook een Aopen dan wel de MX6BEZ Pro Edition maar die heeft ook niets aan voltage opties.

Wat je wel zou kunnen doen is van de PII de L2 Cache uitschakelen in de BIOS. maar dan heb je in feite een celeron en dan ben je weer terug bij af :)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

wees blij, ik had een p2 400 en die kwam niet verder dan 412MHz... en dat op het mobo waar nu mijn celeron op draait.

Als er één onderdeel is dat de snelheid niet helemaal aankan, kun je het vergeten met overclocken.

Verwijderd

Dat is een perfect mobotje kep ook die nog met een Pentium II 350 Mhz die op 500 Mhz stabiel kan >:) 142 mhz FSB :9 . Als je maar 133 Mhz geheugen hebt zou je toch hoger moeten kunnen...