Toon posts:

Hi8 video naar svcd of vcd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het expirimenteren maar ik ben nog niet tevreden over het resultaat. Ik heb een DC10plus kaart en een Hi8 recorder. De software is Studio7 van pinnacle.

Het capturen gaat prima ik krijg het zo de computer in. Vervolgens wil ik er een bestand van maken dat door mijn DVD speler kan worden gelezen. Dit kan bv Svcd zijn. Ik ben alleen niet erg tevreden over het resultaat. Ik zie toch blokjes en ik vind dat als ik de high8 gewoon op de tv aansluit dit een veel betere kwaliteit geven.

Wat moet ik doen om het eindresultaat beter te krijgen zodat het resultaat acceptabel is en niet zoals nu.

Ik heb Cleaner 5 ter beschikking dus misschien via die manier maar welke compressie moet ik dan gebruiken?

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik herken je probleem. Vanaf een DV bron wilde ik ook SVCD's maken. De truc zit hem echter in de correcte MPEG 2 encoder en de correcte settings.
Ik heb zelf goede resultaten behaald met de TMPEGENC encoder. Als je op http://www.videotools.net kijkt kun je links vinden naar die encoder, een plugin om deze encoder te gebruiken vanuit Adobe en een complete guide om SVCD's te maken.