Toon posts:

History URLS opvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben net hier een webfilter op de proxy geinstalleerd die zorgt dat het bedrijf geen illegale dingen kunnen downloaden. Maar als mensen dat WEL doen krijgen ze een html pagina te zien met een META-refresh naar een pagina op onze intranetsite (VERBODEN_PAGINA.ASP). Maar nu heb ik via asp het voor elkaar gekregen dat hij op die pagina ook het IP van de gebruiker weergeeft (REMOTE_ADDR), maar nu wil ik ook graag laten zien wat hun opgevraagde URL was. Ik heb al geprobeerd met HTTP_REFERER, en met javascript en history functies. Maar het werkt geen van alle. Wie kan mij dus een manier geven hoe ik de URL van de laatst bezocht pagina kan laten weergeven!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Uhm, jij vindt dat iedereen met scripts in jouw history mag gaan zitten wroeten? Lijkt me dat het (behalve met HTTP_REFERRER) niet anders dan clientside zou kunnen, en zelfs dat is onwaarschijnlijk.

Rustacean

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Nope die history objecten kun je niks mee dan er naar toe surfen clientside (history.go(x)).

Logisch natuurlijk... ofnie? :D

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Misschien kan de firewall zelf dat meepasen naar dat verboden pagina bestand?

welke firewall is het?

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:53
Op zaterdag 09 februari 2002 00:58 schreef thijsc het volgende:
Misschien kan de firewall zelf dat meepasen naar dat verboden pagina bestand?

welke firewall is het?
Polderdijk = Jouwmobiel = Topicstarter

De firewall is geloof ik een standaard van Micro$oft, maar er is nu een proggy op geinstalleerd die kijkt welke pagina's er worden opgevraagt, maar hoe dat proggy heet ben ik ff vergeten, ik zal maandag ff navragen. Ik weet wel dat het een ACHTERLIJK duur proggy is (€ 6469,- per jaar |:( )

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

Op zaterdag 09 februari 2002 20:01 schreef Polderdijk het volgende:

Polderdijk = Jouwmobiel = Topicstarter
offtopic:
post je onder 2 namen?????????

Het kan volgens mij wel (al weet ik niet hoe), nedstat krijgt het met z'n gratis tellers ook voormekaar om weer te geven waar de bezoekers vandaan kwamen.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:30
in php kan het gewoon met de variabele $HTTP_REFERER, dit zal in de andere talen dus ook wel moeten werken.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Pagina: 1