[javascript?] zoeken na druk op enter

Pagina: 1
Acties:

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:44

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, en ik vermoed dat 't met javascript op te lossen is maar weet 't niet zeker..

Ik heb een text input veld met daarnaast een submit knop, zodra op submit gedrukt wordt moet ie gaan zoeken in een database. Maar als je nou, zoals ik meestal zou doen, iets intik en vervolgens op enter druk, dan reload de pagina, datgene wat ingetikt is is dus weg, en zoeken doet ie dus ook niet. Hoe krijg ik 't voor elkaar dat ie dan niet reload maar het form submit?

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 10:05
heb je er ook een button in zitten die de pagina reload dan?
zo ja haal die eens weg. De submit button moet op standaard staan ofzo.

• krietjur

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Nee geen button die reload.. Zitten wel twee forms in de pagina met elk een submit knop.

(Kijk hier als 't niet helemaal duidelijk is :))

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Standaard maakt IE de submitknop actief van het formulier waar je in bezig bent.. daar is dus helemaal niks voor nodig.

Volgens mij moet er in het formulier adn wel wat gewijzigd zijn. Bij je tweede formulier doet ie het bij mij namelijk wel, maar bij je eerste versie (een selectbox met maar 1 optie) dus niet.

Dat ie alleen refresht en niet zoekt lijkt me meer in je code te zitten en niet in de form-afhandeling.. Bijvoorbeeld de waarde van de submitknop checken is zo'n super-foute methode.. (wat je nu volgens mij doet) om te kijken of een formulier gesubmit is. Je krijgt deze waarde namelijk niet mee als men op enter drukt..

Beter is gewoon te kijken naar de request-method.

• krietjur

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Bijvoorbeeld de waarde van de submitknop checken is zo'n super-foute methode.. (wat je nu volgens mij doet)
Aaargh tuurlijk! Domdomdom.. dan is 't probleem wel opgelost denk ik :) Thnx!

edit:
Opgelost nu :z