Exchange 2000 met Outlook probleem

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
We hebben een Exchange 2000 server die goed draait als mailserver. Nu willen we deze ook gebruiken om met outlook agenda's te sharen. Echter als ik outlook zo configureer dat ie met exchange 2000 werkt, dan kan ik in mijn mappenlijst mijn openbare map niet openen. Ik krijg de volgende foutmelding:

kan de map niet openenen, kan het informatiearchief niet openen.

Mijn public folder op de server is volgens mij goed geconfigureerd, alle autorisaties kloppen ook, want ik kan wel mail ophalen met outlook.
Wie heeft er enige tips??

Mijn rig

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

_Arthur

blub

Welke service packs heb je van Exchange2000 geinstalleerd?
In de versie zonder service packs zit een 'bug' mbt de public folders. Dus, hup, Exchange even van ServicePack #2 voorzien.

• marko77
sp2 en sp1 beide geinstalleerd. Dus dat kan het niet zijn.
Zijn er ergens een beetje goede faqs op dit gebied? ik heb tot nog toe weinig gevonden.

Mijn rig

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11

pistole

Frutter

hoe zijn die publieke folders aangemaakt?

Na aanmaken van publieke folders zullen ook via de client rechten uitgedeeld moeten worden.

Ik frut, dus ik epibreer

• marko77
dat isa denk ik ook het probleem, maar ik heb geen idee wat er gedaan MOET worden, en wat er gedaan kan worden. Ik heb i.i.g. op de server een public folder aangemaakt (nu zijn er dus twee omdat er altijd een standard public folder in zit) outlook 2000 (corporate mode) heb ik zo geconfigureerd dat ie met exchange 2000 als service kan werken. Dit configureren is volgens mij correct gebeurd omdat ik mijn naam kan controleren op de server en dan haalt ie de mijn naam, postbus etc, op. In mijn mappenlijst heb ik nu ook de optie van de openbare map en mijn postbus. Deze kan ik beide niet openenen. Maar mijn mail kan ik wel van de server ophalen via outlook (alles ontvangen). Met autorisatie is er geen probleem denk ik omdat mijn mail alleen opgehaald kan worden als de user zich identificeert. Is er een probleem met het informatiearchief ofzo? Want dat is de foutmelding die ik krijg.

Mijn rig

• pistole

pistole

Frutter

dat s een algemene foutmelding.

Maar kijk eens naar
Exchange system manager-> Folder -> properties van de folder die je hebt aangemaak -> Permissions

Staat het daar wel goed? Met name client permissions!

Ik frut, dus ik epibreer

• marko77
onder security heb ik de groep everyone read en write permissions gegeven, dan zou het toch moeten werken lijkt me? of moet ik iedereen hier apart aanmelden??

Mijn rig

• pistole

pistole

Frutter

nee..

je zit de properties van het verkeerde object te editten.
Je moet de properties van DE FOLDER hebben, tabblad permissions, en dan de knop Client Permissions.
Daar heb je de mogelijkheid om de 'Defaul user' rechten te geven.

Je geeft namelijk geen rechten aan NT groepen/users, maar aan exchange gebruikers

Ik frut, dus ik epibreer

• marko77
sorry, verkeerd begrepen
in mijn public folder heb ik een subfolder, bij deze client permissions staan twee groepen, anoniem en default. Beide hebben custom roles, aangevinkt zijn, create items, read items, folder visible, eidt items- own, delete items- none

dat zou toch goed moeten zijn?

Mijn rig

• pistole

pistole

Frutter

ja...dat zou moeten werken.

Maar misschien moet je ook geduld hebben. Als je rechten aanpast kan het ff duren voordat die daadwerkelijk doorgevoerd worden. Soms is het ook nodig Outlook gewoon af te sluiten en opnieuw te starten.

Wat misschien handig is: maak jezelf even Owner van de folder. Daarna kan je namelijk in Outlook zelf het "client permissions" scherm bedienen (rechtsklikken folder, properties)
Dat werkt misschien weer prettiger.

Ik frut, dus ik epibreer

• marko77
die rechten zijn altijd al zo geweest, ik heb er niets aan veranderd. Het probleem is dat ik via outlook helemaal niet die mappen kan bekijken. Misschien toch maar een nieuwe service pack downloaden? Wellicht zat er een fout in onze SP2, ik heb geen idee. Zijn er anders wat tools om die proces van agenda sharing te vereenvoudigen, want dit schiet niet op zo.

Mijn rig

• marko77
iets anderes wat ook vreemd is, ik kan in outlook mijn gemachtigden tabblad niet openen. Ik krijg dan de melding dat dat tabblad niet beschikbaar is en dat ik geen toegang tot dit tabblad heb gekregen. hmmm

Mijn rig

• pistole

pistole

Frutter

het wordt steeds vager :)

Ik frut, dus ik epibreer

• marko77
inderdaadn, en een fatsoenlijke white paper bestaat ook niet :r

Mijn rig

• pistole

pistole

Frutter

ah, vast wel. En anders koop je toch een boek?

Lijkt me een kleine uitgave, in vergelijking met win2k en exchange2k licenties

Ik frut, dus ik epibreer

• marko77
daar zat ik ook al aan te denken ja.

Mijn rig

Verwijderd

Nou, dit probleem (ook het niet weergeven van de Global Adress list) is niet zo makkelijk te tackelen als het bestellen/lezen van een boekje hoor. Hier zijn (nog steeds) heel wat mensen druk mee.

De oplossing voor jouw probleem kan ik je zo ook niet vertellen; wat ik wel weet is dat ExchSP2 bij mij meer problemen heeft veroorzaakt dan verholpen.

Daarop heb ik de hele zaak teruggezet naar SP1 waarna (een aantal) zaken weer netjes lopen.
Pagina: 1