Sinds 3 maanden (na upgrade, zie onder) is mijn systeem instabiel.
Symptomen : PC doet het ineens niet meer, muispointer kapt ermee en pc hangt volledig. normale reset helpt niet (pc POST dan niet) dus pc moet uit en daarna weer aan.
Dit gebeurde dus nadat ik de volgende dingen had vervangen :
Philips 3610 vervangen voor een Liteon 16x10x40
4.0GB schijf vervangen door een 13gb en nu door 60gb
Deze 2 onderdelen uiteraard er weer uitgehaald, maar systeem doet nog steeds vaag.
Inmiddels heb ik de volgende onderdelen vervangen
- Nieuw mobo (Abit VH6-t)
- Nieuwe processor (Celeron 900)
- andere vgakaart ( ouwe hercules dynamite tnt )
- nieuwe voeding ( 370W )
- nieuwe vgakaart ( 3 verschillende getest )
- andere brander
- andere cdromspeler
en nog steeds dezelfde problemen
Ik heb met een inbrandproggie ook het geheugen 1 hele nacht zitten te testen (zonder enig probleem)
Zodra ik de netwerkkaart eruit trek blijft pc stabiel, inmiddels heb ik 3 verschillende soorten netwerkkaartjes getest (ISA/ en 2x verschillende pci ) en alle 3 geven ze zelfde probleem.
Ik heb gekeken of er irq conflicten zijn maar die zijn er gewoon niet.
Het is ook niet het os, want zowel in win2k,win98 en win95 komt het probleem voor.
BIOS heb ik ook al opnieuw geflashed. PC zit op een geaard stopkontact
Het gekste is nog de volgende oplossing :
DE pc loopt NIET vast als mijn processor 100% in de stress zit (dwz lekker seti@home laten draaien oid). pc is dan super stabiel. Maar zodra seti er ff mee kapt dan loopt hij geheid binnen 10 minuten hopeloos vast.
Inmiddels ben ik dus 1 compleet nieuwe pc verder en heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Heeft iemand nog ENIG idee wat het kan wezen want ik begin er behoorlijk gestoort van de te worden
Symptomen : PC doet het ineens niet meer, muispointer kapt ermee en pc hangt volledig. normale reset helpt niet (pc POST dan niet) dus pc moet uit en daarna weer aan.
Dit gebeurde dus nadat ik de volgende dingen had vervangen :
Philips 3610 vervangen voor een Liteon 16x10x40
4.0GB schijf vervangen door een 13gb en nu door 60gb
Deze 2 onderdelen uiteraard er weer uitgehaald, maar systeem doet nog steeds vaag.
Inmiddels heb ik de volgende onderdelen vervangen
- Nieuw mobo (Abit VH6-t)
- Nieuwe processor (Celeron 900)
- andere vgakaart ( ouwe hercules dynamite tnt )
- nieuwe voeding ( 370W )
- nieuwe vgakaart ( 3 verschillende getest )
- andere brander
- andere cdromspeler
en nog steeds dezelfde problemen
Ik heb met een inbrandproggie ook het geheugen 1 hele nacht zitten te testen (zonder enig probleem)
Zodra ik de netwerkkaart eruit trek blijft pc stabiel, inmiddels heb ik 3 verschillende soorten netwerkkaartjes getest (ISA/ en 2x verschillende pci ) en alle 3 geven ze zelfde probleem.
Ik heb gekeken of er irq conflicten zijn maar die zijn er gewoon niet.
Het is ook niet het os, want zowel in win2k,win98 en win95 komt het probleem voor.
BIOS heb ik ook al opnieuw geflashed. PC zit op een geaard stopkontact
Het gekste is nog de volgende oplossing :
DE pc loopt NIET vast als mijn processor 100% in de stress zit (dwz lekker seti@home laten draaien oid). pc is dan super stabiel. Maar zodra seti er ff mee kapt dan loopt hij geheid binnen 10 minuten hopeloos vast.
Inmiddels ben ik dus 1 compleet nieuwe pc verder en heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Heeft iemand nog ENIG idee wat het kan wezen want ik begin er behoorlijk gestoort van de te worden
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.