Vreemde vastloper en nog vreemdere oplossing

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 18:20

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Sinds 3 maanden (na upgrade, zie onder) is mijn systeem instabiel.

Symptomen : PC doet het ineens niet meer, muispointer kapt ermee en pc hangt volledig. normale reset helpt niet (pc POST dan niet) dus pc moet uit en daarna weer aan.

Dit gebeurde dus nadat ik de volgende dingen had vervangen :

Philips 3610 vervangen voor een Liteon 16x10x40
4.0GB schijf vervangen door een 13gb en nu door 60gb

Deze 2 onderdelen uiteraard er weer uitgehaald, maar systeem doet nog steeds vaag.

Inmiddels heb ik de volgende onderdelen vervangen

- Nieuw mobo (Abit VH6-t)
- Nieuwe processor (Celeron 900)
- andere vgakaart ( ouwe hercules dynamite tnt )
- nieuwe voeding ( 370W )
- nieuwe vgakaart ( 3 verschillende getest )
- andere brander
- andere cdromspeler

en nog steeds dezelfde problemen :(

Ik heb met een inbrandproggie ook het geheugen 1 hele nacht zitten te testen (zonder enig probleem)

Zodra ik de netwerkkaart eruit trek blijft pc stabiel, inmiddels heb ik 3 verschillende soorten netwerkkaartjes getest (ISA/ en 2x verschillende pci ) en alle 3 geven ze zelfde probleem.

Ik heb gekeken of er irq conflicten zijn maar die zijn er gewoon niet.

Het is ook niet het os, want zowel in win2k,win98 en win95 komt het probleem voor.

BIOS heb ik ook al opnieuw geflashed. PC zit op een geaard stopkontact

Het gekste is nog de volgende oplossing :

DE pc loopt NIET vast als mijn processor 100% in de stress zit (dwz lekker seti@home laten draaien oid). pc is dan super stabiel. Maar zodra seti er ff mee kapt dan loopt hij geheid binnen 10 minuten hopeloos vast.

Inmiddels ben ik dus 1 compleet nieuwe pc verder en heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Heeft iemand nog ENIG idee wat het kan wezen want ik begin er behoorlijk gestoort van de te worden :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Klint als een conflict met de netwerkkaart als het de
3com905B is dan kan ik je vertellen dat dat een veel voorkomend probleem is, mijn advies pak een ander.

Kenners weten waarom

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

misschien is je hd kapot (nou ja niet kapot, maar iig niet helemaal 100% meer). Mijn vader heeft precies hetzelfde, terwijl bijna alles al is vervangen. Waarschijlijk ligt het aan zijn hd maar dat moet ik nog ff testen

Ik moet leren lezen :+

Zoals je zelf al aangeeft, moet het iets zijn met je netwerkkaart. Conflict denk ik

iStockphoto

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
kheb een REALTEK 10/100mbit er nu inzitten, die loopt vast.
een 3com 3c509x loopt vast (2 verschillende geprobeert)

en een oude SMC 10Mbit ISA loopt ook vast.. allemaal is het IRQ vrij. dus het kan gewoon geen irq conflict zijn.

* mkleinman staat voor een raadsel.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Heb ik ook gehad

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Sire : En wat was bij jou de oplossing? :)

Verwijderd

Ik heb inmiddels een andere pc, maar nooit een oplossing gehad

Verwijderd

Vraag 1:
Heb je de oude drivers van de zut die je verwijderd heb verwijderd.

Vraag 2
Wat voor bestuuring programma heb je.

Persoonlijk zou ik of de ouwe drivers even verwijderen of het besturingssysteem opnieuw installeren.

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Bij alle netwerkkaartjes netjes de oude drivers verwijderd, en bij het installeren van de realtek (mijn huidige kaart) heb ik zelfs win98 en win2k vanaf de grond af geinstalleerd

acpi staat uit. me geluidskaart (sblive) zit netjes op irq 5 en netwerkkaart netjes op irq 11.

probleem deed zich ook voor in mijn ouwe mobo (abit bh6). die overigens nu nog steeds als een zonnetje draait in andere pc.

Verwijderd

Misschien kun je die Live! kaart er even uitgooien en die netwerkkaarten testen met een zo 'leeg' mogelijk systeem. (lijkt me niet dat die Live!kaart de oplossing is, maar als we het nu toch over vage oplossingen hebben... :) )

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Al geprobeerd, win2k er helemaal kaal opgezet (Netwerkkaart eruit live eruit ), vgakaart drivers geinstalleerd ( standaard bijgeleverd destijds bij me vgakaart, die zijn stabiel ).

Pc loopt dan stabiel.

netwerkkaart erin (maakt niet uit welke, zelfs de isa kaart doet hetzelfde) geheid dat het systeem vast loopt.

Kheb me pc ook al weggebracht naar Comptechworld (had daar nieuwe voeding/mobo etc gekocht) en die kregen zelfde probleem, maar konden oplossing ook niet vinden.

* mkleinman heb die netwerkkaart nodig voor me LAN en Internet ;)

Verwijderd

Heb je een VIA chipset ik had een paar dagen geleden op tweakers.net een bericht gelezen dat er een bug zat in de nieuwe Audigy van Creative die ook IN de Live! zat. Misschien is dat het.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Probeer es een bios upgrade van je mobo :)
Heeft bij mij een hoop dingen opgelost 8-)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
WACHT eerst met het updaten van het BIOS!!!

Probeer alle kaarten er uit te halen m.u.v. je videokaart en probeer ze daarna stap voor stap er weer in te doen. Bij de kaart waarbij je crashes krijgt ligt dan het probleem.

edit:

hmmz. moet toch leren lezen

probeer die netwerkkaart eens in een ander slot te doen.

Een dergelijk probleem heb ik anderhalf jaar geleden ook gehad, al dan niet met netwerk want dat had ik toen nog niet. Bij mij was het probleem de, ja ja, case. Wat het probleem precies was weet ik niet want we hebben hem maar weggebracht naar de computerboer een stad verderop.

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op zaterdag 09 februari 2002 01:52 schreef ViVe het volgende:
Heb je een VIA chipset ik had een paar dagen geleden op tweakers.net een bericht gelezen dat er een bug zat in de nieuwe Audigy van Creative die ook IN de Live! zat. Misschien is dat het.
die bug heeft niets met crashes te maken. het geluid hapert alleen maar.

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
pc hebik helemaal al gestript. helemaal kaal doetie het perfect.

netwerkkaart (willekeurig merk/type) in willekeurig pci/isa slot is problemen.

* mkleinman snapt er geen snars meer van.

Pagina: 1