Toon posts:

Vastloper in Winxp, veroorzaakt door riva tnt2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanochtend crasht mijn comp als ik bv. bij de favoriten kijk in IE, ook crasht hij als ik mijn winamp aanzet. verder heb ik nog niet zo veel uitgeprobeert. Maar het is niet weg na opnieuw opstarten enz.

Wanneer hij crasht krijg ik na enkele seconden een blauw scherm met daarop het bericht dat me computer in een loop is geraakt mogelijk veroorzaakt door het bestand: nv4_disp.dll van me 3d kaart, een Riva tnt2.

Hier staat de melding die ik krijg na het opnieuw opstarten van de computer:
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013174449

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen en hoe dit zo plotseling onstaan is?

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

k heb ook een rivia tnt2 erin nog geen last van gehad..
gistere nieuwe drivers ervoor gedownload

http://windowsupdate.mircosoft.com

daar download ie ze automatisch

Maximum effort - Deadpool

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

JA dat probleem heb je niet alleen met de Riva maar ook met andere video kaarten. Als ik die melding kreeg dan deed ik altijd mn pc opnieuw installen, geloof me je bent langer bezig met er achter te komen wat er precies aan de hand is dan opnieuw installen van de pc.

Kenners weten waarom

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:47
gewoon nieuwe drivers installeren en anders format c: want zo'n windows fout krijg je er erug moeilijk uit!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Even wat meer info over je computer graag :)

Wat voor Proc, mobo( +biosversie), geheugen, welke Nvidia drivers, welke Via drivers?

Het probleem van de NV4_disp.dll Infinite Loop foutmelding is redelijk bekend. Het heeft vaak iets te maken met de AGP drive strength.

Op internet is ook aardig wat info te vinden over dit probleem en ook heel veel mensen met hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
kan je niet gewoon systeemherstel uitvoeren (windows xp dus)

Verwijderd

Lol, infinite loop bugje >:) is met alle GeForce videokaarten, 't is een driverfout die al bijna half jaar bestaat.Simpelweg vragen drivers steeds meer van je chipset (om sneller taken uit te voeren) en met het verkorten van een aantal cycle lengths ging het totaal mis.. :(
Oplossing.. oudere drivers installeren, bij elke pc heb je andere drivers nodig om dit tegen te gaan.. Bij mij werken ze tot detonator 21.30 (www.nvidia.com) bij sommigen werken ze niet eens in 2x.xx versies.. vanaf 22.xx krijgen HEEEEEL VEEEEEL mensen problemen

voor drivers www.3dchipset.com
Pagina: 1