epox moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Bavje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09-2022
ik heb een epox 8kta3+pro moederbord en een amd athlon 1700 processor. Mijn moederbord geeft de volgende melding: FF (er zit zo'n onboard diagnostic tool dinges op)
Volgens de handleiding van mijn moederbord kan het volgende aan de hand zijn:
1. Bios chip replace inverse
2. update wrong BIOS
3. Mainboard problem
4. ADD-ON Card insert inappropriate

De oplossingen zijn:

1. Make sure BIOS chip replace appropriate
2. Make sure all hardware Device insert appropriate
3. Swap mainboard

Ik heb mijn bios (nog niet geupdated) en mijn insteekkaarten
zitten er allemaal goed in. Zou ik mijn bios moeten updaten of is er iets anders aan de hand. Ben door mijn ideeen heen namelijk (ben er al sinds zaterdag mee bezig).

Ik heb nu Win 2000 geinstalleerd dus mijn systeem werkt wel. Alleen de juiste processorsnelheid heb ik nog niet, hiervoor moet ik dus mijn bios updaten.

systeem: AMD Athlon XP 1700 (1,47ghz) Win XP of Win 2000 (ligt aan mijn mood) maxtor 7200 30gb en 40 gb, 8KTA3+pro moederbord, raid 0, DVD-dinges, hp 8210 writer, 640mb intern en nog heeeeeeeeeeeel veel wensen

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Haal eens alle onnodige kaarten er uit :? ... Kijk of je bios goed zit :).

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
BIOS flashen met de nieuwste versie lijkt me geen kwaad kunnen...

DIT IS MIJN WEBSITE

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op vrijdag 08 februari 2002 14:43 schreef havana het volgende:
BIOS flashen met de nieuwste versie lijkt me geen kwaad kunnen...
Ik heb zelf geen epox :), maar als de bios een error geeft kan ie toch niet verder LIJKT me ;).

Verwijderd

gewoon die bios update, niks aan de hand, is pas nog(dit jaar) een nieuwe biosversie uitgekopen op www.epox.com

Suc6

• Bavje
Op vrijdag 08 februari 2002 14:42 schreef Termin8or het volgende:
Kijk of je bios goed zit :).
:? sorry ik ben blond. de bios is toch een chip op je moederbord. die zit toch vast? Zit nu op mijn werk dus kan mijn moederbord even niet bekijken.

systeem: AMD Athlon XP 1700 (1,47ghz) Win XP of Win 2000 (ligt aan mijn mood) maxtor 7200 30gb en 40 gb, 8KTA3+pro moederbord, raid 0, DVD-dinges, hp 8210 writer, 640mb intern en nog heeeeeeeeeeeel veel wensen

Verwijderd

Zucht.

FF=okaay

Eerst gat je PC aan, DAN zie je de FF waar je je zorgen om maakt... daarna krrrkrrrkkrrrr fruitautomaat, en hij eindigt weer op FF = alles okay... Dus no worries mate!

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik heb ook een Epox 8kta3+ (geen pro) en die geeft ook de melding FF. Volgens mij functioneert ie dan gewoon goed. Bij mij in ieder geval wel

Hop doet leven...

Verwijderd

yup FF ná booten = OK (fully functional of zoiets)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

FF = goed, hebbie ook geen raar spekergeluidje aant begin (kheb nameljik precies dezelfde)

4015Wp west (Dordrecht)

• Bavje
Op vrijdag 08 februari 2002 14:59 schreef Tutti-frutti het volgende:
FF = goed, hebbie ook geen raar spekergeluidje aant begin (kheb nameljik precies dezelfde)
Ja had ik aan het begin ook, maar nu niet meer. Geloof dat het komt omdat ik in de bios mijn Soudblaster aangezet heb. Geluid gaat nu via mijn geluidskaart

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

hoe bedoel je ? Je hebt op de 8kta3 onboard, dan moet soundblaster ook al op enabled staan, anders hebbie zo'n piepie ergens tijdens het opstarten. Als hij enabled is, dan staat er "blablabla...... have a good day"

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1