Kabelinternet delen over netwerk in W2K

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1 PC met twee NIC's:
1 x Intel 100 Mbit op 8 poorts HUB(A)
1 x 3Com 3C900B 10 Mbit op Com21 kabelmodem(B)

Op die Hub zitten nog twee PC's die ook windows 2000 draaien. Voorheen zat er in de host-PC een 3Com 3C509 kaartje(A), maar sinds ik dit vandaag heb vervangen werkt mijn kabelinternet verbinding niet meer. Het lokale netwerk functioneert wel normaal, de PC kunnen bestanden uitwisselen enz.

Heeft iemand hier ervaring mee/ een oplossing voor?

De twee NIC's zitten in PCI sloten direct onder elkaar.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem zie technet http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q264/8/83.ASP

het werkt bij mij als ik ipconfig /release
doe en daarna ipconfig /renew maar niet
echt een oplossing omdat ik dat elke keer weer moet doen na het opstarten van w2k

• B-Man
  • Niet online
Er gebeurt nog iets vreemds:

Het lokale netwerk is 100Mbit, maar na het starten van W2K is die verbinding gestart als een 10Mbit verbinding. Zodra ik hem verbreek en opnieuw 'start'is het wel een 100Mbit verbinding... Vreeeeemd :)

• B-Man
  • Niet online
Ik heb het inmiddels opgelost, ook het probleem met het delen van de verbinding :)

Ik heb eens goed gekeken wat er veranderd was nadat ik ipconfig /release en ipconfig /renew had uitgevoerd. De enige zichtbare verandering hier was dat na die twee commando's er een gateway was ingesteld die eerst niet was ingesteld. Toen heb ik die gateway ff ingesteld bij de tcp/ip instellingen van mijn verbinding, en toen was het probleem weg. Ook alle andere PC's verbinden nu weer netjes op 100Mbit met het lokale netwerk.

Probleem opgelost :)