Winamp Shoutcast icm router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:24
Ik wil graag Shoutcast gebruiken, maar nu is het zo dat ik hier een router heb staan, maar het lukt me maar niet om het zaakje aan de gang te krijgen.

Ik neem aan dat ik een portmapping moet maken, maar hoe ziet die er dan uit?

De IP's:
Chello -> xx.xxx.xx.xxx
Router -> 192.168.0.1
Workstation -> 192.168.0.2

Op de router draait Windows 98 en WinRoute Pro.

Shoutcast moet dus op de workstation draaien, aangezien de router te langzaaam is (Pentium 100).

Is het ook zo dat ik de shoutcast server op me router kan draaien, en Winamp op mijn workstation?

Ik zie mijn kabelmodem ook niet knipperen, als ik schoutcast "aan" zet... Ik neem aan dat er wel het een en ander moet gaan knipperen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

komt omdat mensen die willen inloggen op je externe IP (niet echt slim om je IP te posten.. kun je ook xxx.xxx.xxx.xxx van maken) De server draait op je 192.168.0.2... interen in je netwerk zal het wel werken. Wat je moet doen is de shoutcast poort forwarden van je router naar je interne PC...

Ik geloof dat er bij het netwerk topic een heel verhaal staat over poorten forwarden... ik gebruik een progje van AnalogX dat poortmapper heet. Is windows based, m'n router is ook windowsbased

Is allemaal erg lang geleden dus het fijne ben ik ff kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ok, ik heb ff het IP veranderd... ;)

Maar AnalogX portmapper werkt ook niet echt... Dat is niet echt wat ik nodig heb denk ik...

Wat ik heb begrepen van shoutcast, is dat het port 8000 gebruikt. Ik kan een adres aangeven:
Afbeeldingslocatie: http://62.163.17.100/tweakers/shoutcast.jpg

Nu staat er localhost, als ik op connect druk, dan werkt het. Maar als ik een ander adres ingeef niet. Als ik een portmapping aanmaak in WinRoute, op het chello ip adres, dan kan ik dat adres wel ingeven in shoutcast, en dan werkt het wel, maar ik zie mijn modem niet knipperen, hij geeft dus niks door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wheuh je draait em toch gewoon op de server en zegt toch vervolgens tegen de plugin dat ie em naar je server moet heen poepen?

Is dat met een router anders dan? :? Stomme vraag zal gerust wel hoor.... maar ben ff benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ok, ik heb het voor elkaar, het werkt :D, alleen nu "klagen" de luisteraars dat het hapert... :(

Wat kan ik hier nog aan doen?

De bitrate omlaag zetten heeft ook weinig zin... Dat heb ik dus ook gedaan van 128 kb/sec naar 112 kb/sec, maar hij bleef haperen, dus...