Sinds ik de case-fan omgedraait heb (lucht van binnen naar buiten) wordt de processor in Windows XP (non-stressed) 50 graden ipv 58 wat het eerst was. Eerst dacht ik dat Asus Probe het verkeerd had, maar ook de bios, I-Panel en MBM5 zeggen dat die 50 graden is. Op de processor zit een FOP-32 koeler en geen koeler pasta. stressed wordt de processor ook maar 56 graden ipv 64 eerst. Kortom, is het normaal zo'n grote temperatuur verschil door een casefan om te draaien zodat ie niet naar binnen maar naar buiten blaast?
Verwijderd
Ja,
zet hem maar eens uit. Scheelt al snel meer dan 8 graden normaal gesproken, dus dat klopt aardig.
Uhh, hoe bedoel je trouwens, geen koelpasta
Zit dat kauwgum stickertje er nog op ? Die dingen werken aardig, tot je een keer de koeler hebt verwijderd, dan moet je de boel schoonmaken met b.v. wasbenzine, en koelpasta aanbrengen. Dat kan al gauw 5 graden schelen.
zet hem maar eens uit. Scheelt al snel meer dan 8 graden normaal gesproken, dus dat klopt aardig.
Uhh, hoe bedoel je trouwens, geen koelpasta
Zit dat kauwgum stickertje er nog op ? Die dingen werken aardig, tot je een keer de koeler hebt verwijderd, dan moet je de boel schoonmaken met b.v. wasbenzine, en koelpasta aanbrengen. Dat kan al gauw 5 graden schelen.
hmm het stickertje had ik er nog wel afgehaald
Verwijderd
Lijkt me wel.
De idiale situatie is als je 1 of 2 case fans aan de voorkant van je kast hebt die koele lucht aanzuigt, en dan ook weer 1 of 2 fans aan de achterkant van je kast die het weer naar buiten blazen.
Op die manier heb je een constante airflow in je kast die zowiezo al voor koeling zorgt.
Waarschijnlijk had jij alleen maar een intake en geen outtake! Dus er kwam wel lucht je kast in, maar het kan niet echt ergens heen, nu wordt alle warme lucht direct bij je processor weg gezogen (meeste case fan gaten zitten daar), dit resulteert dus in betere resultaten omdat de lucht niet in je kast blijft circuleren.
Quindor
De idiale situatie is als je 1 of 2 case fans aan de voorkant van je kast hebt die koele lucht aanzuigt, en dan ook weer 1 of 2 fans aan de achterkant van je kast die het weer naar buiten blazen.
Op die manier heb je een constante airflow in je kast die zowiezo al voor koeling zorgt.
Waarschijnlijk had jij alleen maar een intake en geen outtake! Dus er kwam wel lucht je kast in, maar het kan niet echt ergens heen, nu wordt alle warme lucht direct bij je processor weg gezogen (meeste case fan gaten zitten daar), dit resulteert dus in betere resultaten omdat de lucht niet in je kast blijft circuleren.
Quindor
Verwijderd
Volgens mij wel, door dat de lucht weg wordt gezogen ontstaat er onderdruk en dit zuigt frisse lucht aan langs de verluchtings gaatjes. Als je de lucht naar binnen blaast krijg je overdruk in je kast en blijft dus de warme lucht langer rond de koeler
Verwijderd
Ik denk dat je pros koeler dan harder gaat draaien en je meer circulatie krijgt.Dan gaat hij lucht aanzuigen via andere openingen in je case. check de snelheid van je pross koeler is voor en na het omdraaien van de case fan.
voorheen draaide de proc fan rond de 5037RPM, en nu draait ie rond de 4687RPM
Verwijderd
Ik zou er sowieso nog even koelprut onder doen. Dat kauwgumpje kan je de eerste keer best laten zitten, alleen als je hem er later ook nog een keer vanaf haalt moet er wel shit tussen. Je kan het best Arctic Silver II gebruiken. Als je daar wat (NIET TE VEEL!!!) van tussen stopt, daalt je temp ook wel met iets van 3-4 graden denk ik. Maar nog een keer : VERGEET NOOIT JE KOELPASTA, NOOOOIT!!
duidelijk
duidelijk
Pagina: 1