[Capture]DigiCam --> Mpeg realtime

Pagina: 1
Acties:

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Goedendag!
Wij hebben een hoop "oude" videobanden, met filmpjes van mij en m'n broertje/zusje toen we klein waren. Ook nu maken we nog af en toe opnamen, maar nu met een Digitale Camera (FireWire OUT). 8-)

Hoe zou ik zowel de oude videobanden (icm videorecorder, scart out enzo) als de nieuwe filmpjes die we nog gaan opnemen in m'n PC kunnen krijgen, zonder dat het zoveel HDD ruimte vreet? :9

Ik d8 zelf aan het direct omzetten naar Mpeg, zodat ik het op een VCD kan zetten. :) Aangezien mijn HDD niet zo heel groot is, wil ik het dus realtime encoden.

Welke kaart kan ik hier het beste voor gebruiken?

Ik heb al even zitten rondneuzen hier op GoT, en de diverse websites die worden genoemd, maar als ik bijvoorbeeld voor de Studio DV plus bekijk, dan vraag ik me weer af of deze ook realtime Mpeg kan stampen.. :?

Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer, omdat er zoveel kaartjes bestaan. Met allemaal leuke software en effecten. Dat hoeft allemaal niet, alleen maar capturen naar mpeg is genoeg!! :7

• Skate2000
Is er na 5 uur dan helemaal niemand die me kan helpen? Ik heb toch echt eerst de Search gebruikt, diverse topics gelezen, maar de vraag of het realtime kan isniet beantwoord.. :'( Wie o wie kan me helpen?

• Skate2000
Is dit nou echt zo'n moeilijk probleem? Waarom dan toch? :'(

Verwijderd

probeer eens www.vcdhelp.com
ik zelf zou voor een ati kaart gaan ,maar hellaas ik heb een dc10 :(
succes

• Skate2000
Op zaterdag 09 februari 2002 08:41 schreef dogma het volgende:
probeer eens www.vcdhelp.com
ik zelf zou voor een ati kaart gaan ,maar hellaas ik heb een dc10 :(
succes
En wat is er dan mis met de DC10 (Van Pinnacle toch?)? Hij heeft geen Mpegchip ofzo, en de "Ati" wel?

Ik begrijp het niet

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
DC10 is analoog

DV(plus) is digitaal. (firewire)

Wat je 't beste kan doen:

Koop een goeie DV kaart. Nieuwe filmpjes kun je dan direct digitaal houden/overzetten.
Oude filmpjes neem je via video op op je camera (op DV tape) en dan als DV je pc in.

Daarna naar MPG comprimeren. Of dat realtime kan? dunno, ligt beetje aan je cpu.

Je kan ook een simpel TVkaartje in je pc rossen. ICM goeie software en een snelle CPU kun je dan realtime MPG opnemen.

Alleen heb je dan geen firewire mogelijkheden, dus je DVcam benutten kan wel, maar langniet ten volste. (DV -> analoog out -> tv krt -> digitaal)

De DVPlus zoals je noemde heb je dus geen fuck aan. Iig niet voor opnemen. De analoge aansluiting is OUTPUT.. kan je dus geen video op aansluiten om mee af te spelen.

Je kan er wel mee je (bewerkte) beelden mee op videoband zetten.

• Skate2000
Op zaterdag 09 februari 2002 14:52 schreef DJSmiley het volgende:

Je kan ook een simpel TVkaartje in je pc rossen. ICM goeie software en een snelle CPU kun je dan realtime MPG opnemen.
Dit heb ik dus al.. :) En dat werkt niet, alleen maar van die grote logge Avi's krijg ik dan. :'( Daar is mijn PeeCeetje net niet goed genoeg (Celly 700@780, 256 ram) voor. dusss...

die ati All in Wonder kaarten, zijn die nog te koop? Als ik een beetje rondneus, dan zie ik 'm nergens meer.. zou jammer zijn..

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik zou toch aan een grotere hdd denken, heb in mijn bak zowel een studio dv als een studio pctv zitten, werkt erg lekker. Voordeel van die lomp grote avi's is dat je ze met weinig kwaliteitsverlies kunt bewerken en daarna gaat comprimeren (mpeg, real), dan blijft het eindresultaat nog een beetje toonbaar.
Meestal gooi ik 80% van m'n opnames weg en maak ik van het overblijvende deel een leuk filmpje

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Het MPEG encoden zal moeten gebeuren door je CPU. Hoe snel is deze ? Je kunt wel hardware matige MPEG encoder-boarden kopen, maar deze zijn niet te betalen.

MPEGVCR is het juiste proggie voor jou denk ik. Het nadeel vind ik dat het erg instabiel is.

Wat je ook zou kunnen doen is, mits je cpu snelgenoeg is, realtime divx encoden met virtualdub.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Skate2000
Als ik iets gewoon opneem, naar uncompressed AVI, dan trekt mijn PC het niet. Als ik direct realtime naar DivX encode, dan trekt hij het een beetje, maar dan schokt het filmpje heel erg. Dit is dus ook geen optie.

Ik zou dus kunnen proberen om dat WinVCR te proberen, maar waar vind ik dat? Is er geen demo van? Ik kan alleen maar een koop-versie vinden :(

Op de ATI All In Wonders zit een ingebakken hardwarematige Mpeg encoder (toch?), mocht het softwarematige encoden niet lukken dan wil ik voor die gaan.

Maar zijn ze nog te koop? Of kan ik beter voor een hele nieuwe processor gaan, 788 Mhz lijkt me toch genoeg? Ik ben er nog steeds tevreden mee... :7

• Skate2000
Bestaat er van WinVCR een versie die ook onder WindowsXP werkt??

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 11 februari 2002 14:25 schreef Skate2000 het volgende:
Bestaat er van WinVCR een versie die ook onder WindowsXP werkt??
Dat zou ik niet weten, maar als je machine niet realtime divx op een wat lagere resolutie kan encoden.. Dan zal WinVCR ook niet echt een oplossing zijn.

Ga eens opzoek naar een DC10+ van Pinnacle er schijnen tegenwoordig ook XP drivers voor te zijn.

Bovendien om de HD ruimte kom je op geen enkele manier heen, dit is het grootste probleem met video. Een grote schijf is trouwens niet zo duur meer tegenwoordig. Misschien moet je daar wat geld in investeren.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1