Toon posts:

Goeie voeding voor bekende Epox probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik nu vaker ziet dat mensen problemen hebben met hun 5Volt op hun Epox mobo's vraag ik me af welke voeding je moet nemen.

We weten dat Rick2001 er al een goede uitleg voor gegeven heeft, maar ik denk dat niet iedreen ze dure voeding wil gaan modden, en allemaal bij hem op bezoek zou tie ook nie waarderen.

Dus mijn vraag is aan jullie, is er een voeding die standaart deze mobo aankan, en of een potmeter heb waar je al de 5V mee kan aanpassen..

Zonder dat ik iets zwaar opblaas,

Khoor het graag van jullie :)

Verwijderd

Je had de search kunnen proberen maar ja...De Antec pp412XF heeft 2 potmeters om de 5 en 3.3volt te regelen. Is een hele goede voeding(zie diverse testen)
Ik hoorde van iemand anders dat de Maxpower 300W ook een regelbare potmeter heeft.
Ik wist het eerst niet want ik heb een Maxpower en heb daarna juist een Antec gekocht om de 3.3 en 5v te kunnen regelen, dus als je een Maxpower 300W zoekt.....

Verwijderd

Topicstarter
kweet niet of ik aan 300Watt genoeg heb, maar die antec is simpel aan te passen, want ik hoor die Rick2001 vooral over modden van enermax, en kweet dat hij veel kaas ervan heeft gegeten, maar die antec is dus ook een goeie keus?

En khad de search gebruikt, maar kwou eerder ff horen van iemand die zelfde setup had enzo

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

->[HA]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 14:01 schreef Nicowico het volgende:
Je had de search kunnen proberen maar ja...De Antec pp412XF heeft 2 potmeters om de 5 en 3.3volt te regelen. Is een hele goede voeding(zie diverse testen)
Ik hoorde van iemand anders dat de Maxpower 300W ook een regelbare potmeter heeft.
Ik wist het eerst niet want ik heb een Maxpower en heb daarna juist een Antec gekocht om de 3.3 en 5v te kunnen regelen, dus als je een Maxpower 300W zoekt.....
Ik heb toevallig een epox 8kha+ en de bovengenoemde antec-voeding , echter mn +5V lijn komt niet lager dan 4.87 V .
Dit ondanks dat mn xp geOC-ed is naar 1.6 Ghz ;) .

Mocht het toch gebeuren dat de +5V lijn verder inzakt , kun je idd via de ingebouwde potmeterjes de voltages wat hoger zetten.
Hoe dit moet staat hier : http://www.3dxtreme.org/psumod.shtml .

Zoals je ziet kun je de +3.3 en +5V lijnen apart :9~ hoger zetten .

Ben iig zeer tevreden met deze aankoop , laat effe weten wat je straks gaat aanschaffen :) .

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bekend probleem ? Ik heb ook een Epox 8kha+ besteld en een Aopen 300watt voeding. Gaat dit problemen geven ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Hej DJ-krok how's life?

Heb hier nog wel een nieuwe Aopen Lownoise voeding 300watt.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 21:58 schreef Lord of the Pentium het volgende:
Bekend probleem ? Ik heb ook een Epox 8kha+ besteld en een Aopen 300watt voeding. Gaat dit problemen geven ?
Ik had een Aopen voeding ( FSP300-60BT ) , echter bij het overklokken (sig) viel mn +5V lijn naar 4.73 V :( . Hierdoor spontane reboots , en dat is zeer irritant kan ik je vertellen :) .

Dus wil je overklokken , neem dan een goeie voeding (punt)

Aopen prima voeding , maar denk niet dat je lekker ken OC'en .

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

De ANTEC voeding heeft dan wel potmeters voor de 5volt en de 3.3volt, maar bij het verhogen van de 5volt gaat de 12volt netzogoed mee omhoog als een ENERMAX dat doet. Dus de beste oplossing is dit natuurlijk ook niet. Wel de gemakkelijkste voor de mensen die niet zelf kunnen solderen of modden.
Er zijn verschillende voedingen te verkrijgen waar deze potmeters inzitten.
Ik heb hier ook nog een nieuwe SIRTECH, de voeding die standaard in de Chieftech cases zit, van 340watt en ook deze heeft de potmeters standaard erinzitten.
Je kunt bij zwaar overclocken gewoon ervanuit gaan dat je 5volt inzakt vanwege de transistoren op je board.
Je voeding zakt in principe niet in, maar je board wil meer spanning hebben maar kan deze niet omzetten vanwege een te hoge belasting.
Je zou dus eigenlijk de transistoren eraf moeten solderen en er zwaardere voor in de plaats moeten neerzetten, of een paar extra parallel erbij zetten als de ruimte ervoor was.
Je voeding zakt namelijk niet in, maar je mainboard.
Beetje vreemd, maar dit is gewoon het probleem.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
De ene voeding is de andere niet en bij de Antec zakt het dus minder in. Meestal is het niet nodig die op te schroeven en als je dat wel wil hoeft het maar heel iets te zijn

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 01:41 schreef Rick2001 het volgende:
De ANTEC voeding heeft dan wel potmeters voor de 5volt en de 3.3volt, maar bij het verhogen van de 5volt gaat de 12volt netzogoed mee omhoog als een ENERMAX dat doet. Dus de beste oplossing is dit natuurlijk ook niet. Wel de gemakkelijkste voor de mensen die niet zelf kunnen solderen of modden.
Er zijn verschillende voedingen te verkrijgen waar deze potmeters inzitten.
Ik heb hier ook nog een nieuwe SIRTECH, de voeding die standaard in de Chieftech cases zit, van 340watt en ook deze heeft de potmeters standaard erinzitten.
Je kunt bij zwaar overclocken gewoon ervanuit gaan dat je 5volt inzakt vanwege de transistoren op je board.
Je voeding zakt in principe niet in, maar je board wil meer spanning hebben maar kan deze niet omzetten vanwege een te hoge belasting.
Je zou dus eigenlijk de transistoren eraf moeten solderen en er zwaardere voor in de plaats moeten neerzetten, of een paar extra parallel erbij zetten als de ruimte ervoor was.
Je voeding zakt namelijk niet in, maar je mainboard.
Beetje vreemd, maar dit is gewoon het probleem.
Inderdaad Rick, dus zoals ik al zei: bij de Antec kan je de 3.3 en 5V lijn apart instellen, je hoeft niets te solderen en hij is ook nog goedkoper dan een vergelijkbare Enermax.

Verwijderd

Heb mijn Enermax gister vervangen door een Antec, en inderdaad een mooie strakke 5 volt lijn. Heb de 3.3 volt lijn iets hoger moeten zetten.

Verwijderd

Ik heb een Epox 8K7a en dat komt me wel bekend voor die spontane reboots. Ik heb de +5 volt wel eens op 4,63v gehad, en da's natuurlijk niet gezond. En nu loopt ie zonder OC al op 4.73 :'( En dat betekend natuurlijk reboota spontanea. En dat wil ik niet.

Nu vraag ik me eigenlijk af of het ook zou werken als ik er ipv 300w voeding eens een 400w ofzo in zou zetten van Enermax/Flowerpower? (Flowerpower zegt me niet zoveel, maar ze verkopen het bij oc-shop, en dat is wel een behoorlijke winkel dacht ik zo)

Verwijderd

Ik heb een chieftec 340 watt , works like a charm

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hehehe 4,63 volt, lijkt me nog goed, mijnes heb ik op 4,58 gezien :)
ik heb dat ding van graficall gekocht, nu zakt ie nog maar tot de 4,95 volt.
Hoe zit dat nou met die 12V en die 5V, zijn die aan elkaar gekoppeld op 1 of andere manier ofzo?? Kwil nog een paar papst-fannetjes derin zetten en die willen ook 8 Watt hebben en me huidige fan maar 0,8 Watt, dus...

Verwijderd

Bij de Antec zijn ze qua instelling aan elkaar gekoppeld.

Verwijderd

tja, de antec lijkt me een goede keuze indien je niet wil solderen, gewoon simpel een potmetertje stellen :)
Helaas heb ik een enermax, en als ik bv op 2,06v ga, en ff burnk7 ff laat draaien is het snel afgelopen.
Mijn 5v zakt dan lager dan 4,71 dus duidelijk te laag.
En helaas heb ik 2 linkerhanden dus solderen is geen optie voor moi :(

Verwijderd

goed, net een antec 350W (PP-352X) gehaald: geen potmetertjes! damn.. Kan iemand mij vertellen waar ik aan moet beginnen als ik deze boeding wil opschroeven?
MB = een EPoX 8K7A+, dus 5v-lijn probleempje..

Verwijderd

zie is naar het jaartal deze post is een jaar oud :-)
Pagina: 1