[Java] VB DLL aanspreken

Pagina: 1
Acties:

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Hoi mensen,

ben net klaar met 3 uur zoeken naar een alternatief voor jni om een Visual Basic dll aan te spreken in java, maar ik kan geen goed alternatief vinden nog. Is er niet een mooie tool om een ActiveX dll aan te spreken vanuit java op jni na dus?

alvast bedankt..

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Dit klinkt heel heel heel vies :7 En voorzover ik weet is dit niet mogelijk met de standaard Sun SDK/Runtime. Toch kan het wel, maar dan moet je de MS Java SDK hebben. Kijk maar es op MSDN.microsoft.com en zoek naar hun SDK voor Java. Denk eraan dat die troep sterk verouderd is :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ew dat is niet echt de bedoeling van java. Als je dll's gaat gebruiken dan zorg je ervoor dat de platform onafhankelijkheid niet meer werkt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

En als je het dan toch wilt doen dan lijkt mij jni de enige goede weg.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Tsja misschien dat je met JNI iets kan aanroepen in C ofzo :?

Ik zou alvast eens kijken of er geen andere manier is, waar wil je die ActiveX/VB code dan voor gebruiken ??

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan:

JavaBeansTM Tools for ActiveX

• Stephan Oudmaijer
ew dat is niet echt de bedoeling van java. Als je dll's gaat gebruiken dan zorg je ervoor dat de platform onafhankelijkheid niet meer werkt.
blaaat, die dll bevat programma code die ik MOET gebruiken, report generators etc etc het is GEEN optie om 'ff' die code opnieuw te gaan schrijven want dan ben ik 10 jaar verder, anyways ik vind java gewoon relaxed proggen en wil jsp gebruiken en et kan me eigenlijk niet schelen of het niet platform onafhankelijk is want het gaat op windows draaien.

nu MOET ik ASP gebruiken omdat het de enige web-taal is die makkelijk je eigen activex dll`s aan kan spreken maar ik :r op asp.

thnx voor de replies iig :)

• Stephan Oudmaijer
Op vrijdag 08 februari 2002 14:44 schreef mbravenboer het volgende:
Google leverde al snel dit op:

http://www.magelang.com/forums/view.jsp?EID=523563

Via die weg kwam ik bij dit:

http://www.alphaworks.ibm.com/tech/bridge2java/

Schijnt te werken :+ .
ideaal het werkt!!

10000x THNX :)