Toon posts:

Diamond Viper II - TRAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Maya gaan draaien. Voor de mensen die MAya niet kennen, maya is het programma waar de special effects van o.a. Starwars en Lord of the rings mee gemaakt zijn.
Het is een 3D programma.

Voldoet mijn kaart [Diamond Viper II 32MB 4*AGP] aan deze eis?

"Where Graphics Controllers are configurable, you must have at least 32MB of texture memory (TRAM). Due to the differences in the manner in which hardware vendors approach display memory, we suggest that you consult your hardware vendor to ensure that your configuration will support your required resolution."

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Heb je al dollars neegelegt?

Anders zou je ff kunnen kijken of er een demo is (van LW is bijv een demo), kun je het gewoon proberen

btw kunt maar wel beter een andere kaart aanschaffen, deze is niet zo heel snel meer. Als ik jou was zou ik nog ff wachten tot de GF4 uit is, dan worden de GF3 kaarten voor een prikkie van de hand gedaan.

* froggie hoopt dat tenminste, kan ie voor bijna een dubbeltje op de 1e rij zitten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen dollars neergelegd. Ik heb het gedownload. >:)
Ik wilde het gewoon uitproberen en kijken hoe het werkt.

Ik wilde me meer verdiepen in de unreal editor. Enige kennis van een 3D programma kan dan in je voordeel zijn. Maken van brushes enzo...

Eventueel nog verdere systeem eisen:

Asus TUV4-X
Pentium III 1000MHz
256 MB
30GB WD3000BB ATA 100
onboard sound
Diamond Viper II 32Mb
cd-rom
Brander
19" Brilliance monitor

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Viper2 heeft TRAM zat, das gewoon die 32MB die op de kaart zit, minus 2-4MB 2D geheugen + nog zo'n 90MB aan AGP Texture RAM.
Is Maya een OpenGL omgeving? Zo ja, dan heb je al helemaal geluk: daar is de Viper2 voor gemaakt, de rest kan em nix schelen (Z'n native API is Metal, OpenGL is een wrapper naar deze API)

Verwijderd

euh.... Metal kwam NA OpenGL voor de Viper2. Aanvankelijk was men zeer verbaasd dat ie gelaunched werd zonder Metal. (eerste versie was duidelijk een gehackte Sav4 Metal)
Savage3D en Savage4 hebben inderdaad een "wrapper" gehad (in ieder geval voor de zgn. MiniGL-mode). De latere P-ICD voor de Savage4 was een echte OpenGL driver (en aanvankelijk ook een stuk langzamer voor bv. Quake3).
Professionele OpenGL ondersteuning is niet S3's sterkste punt. Driver is wel getweakt voor Quake3 en consorten.

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je niet echt een idee wat maya precies is, maar ik kan je zeggen dat maya een stuk ingewikkelder is als de unreal editor :) Je kan beter met 3dstudiomax beginnen, das wat makkelijker.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op vrijdag 08 februari 2002 13:37 schreef Froggie het volgende:
Heb je al dollars neegelegt?

Anders zou je ff kunnen kijken of er een demo is (van LW is bijv een demo), kun je het gewoon proberen

btw kunt maar wel beter een andere kaart aanschaffen, deze is niet zo heel snel meer. Als ik jou was zou ik nog ff wachten tot de GF4 uit is, dan worden de GF3 kaarten voor een prikkie van de hand gedaan.

* froggie hoopt dat tenminste, kan ie voor bijna een dubbeltje op de 1e rij zitten ;)
op de site van Maya word een op een Gforce gebaseerde kaart ten zeerste afgeraden (snel in spelletjes maar verder is ie nergens goed voor)

wat je nodig hebt is een 'echte' openGL kaart (3demon/3dlabs etc) alleen die kosten heeel veel geld :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 20:15 schreef zwelgje het volgende:

[..]

op de site van Maya word een op een Gforce gebaseerde kaart ten zeerste afgeraden (snel in spelletjes maar verder is ie nergens goed voor)

wat je nodig hebt is een 'echte' openGL kaart (3demon/3dlabs etc) alleen die kosten heeel veel geld :)
Ik heb verscheidene benchmarks gezien, waarbij de geforce 2 het redelijk goed doet in maya en de geforce 3 zeer goed met 'texturing'. Deze laatste doet het echter zeer slecht met lichten. Maar dat geforces absoluut niet met maya zouden samengaan is onzin, dan zou de quadro 2 pro ook niet met maya kunnen werken en dat is niet zo. :z

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op vrijdag 08 februari 2002 20:21 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Ik heb verscheidene benchmarks gezien, waarbij de geforce 2 het redelijk goed doet in maya en de geforce 3 zeer goed met 'texturing'. Deze laatste doet het echter zeer slecht met lichten. Maar dat geforces absoluut niet met maya zouden samengaan is onzin, dan zou de quadro 2 pro ook niet met maya kunnen werken en dat is niet zo. :z
quadro 2 pro is juist WEL een goede kaart voor maya :)

ik zeg ook niet dat het niet goed zou werken, ze raden het alleen af, thats all,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

En de de geforce 2 pro is om te solderen naar een quadro 2 pro, deze kaarten zijn van design al bijna helemaal gelijk, dus...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

het verschil tussen een quadro en een geforce was toch eigenlijk de drivers (software) en niet zozeer de hardware?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

yup

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 08 februari 2002 20:27 schreef DumphuiZ het volgende:
yup
wat voor merk RAM heb je? Je sig is nl. nog niet helemaal compleet :) je moet nog een leuke naam hebben voor werkgeheugen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1