Toon posts:

Wie kan er Girotellen met een ISDN kaart ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik de vraag eens anders stellen...
Is er iemand die onder Windows 2000/XP kan Girotellen
met een ISDN kaart ?

Mocht je je in dit profiel herkennen, vermeld dan
graag even het merk en type kaart!
(En nee, ik gebruik Girotel Online bijna nooit en
ben ook niet van plan dat te gaan gaan doen :r)

Thanks again!
Lothian

Verwijderd

Onder Windows 2000 ging dat prima in combinatie met RVS-COM. Er was dan wel een update nodig voor RVS-COM (als ik me niet vergis).

Onder XP lukt het me niet, maar dat komt omdat de fabrikant van mijn ISDN adapter geen drivers beschikbaar heeft (E-tech, heel slechte driver support).

De Girotel 1.x was makkelijk in te stellen wat betreft modem strings e.d. De nieuwe versies die je verplicht moet gebruiken i.v.m. de Euro zijn wat lastiger, maar het kan wel. Hoe dat moet heb ik ooit een keer uitgevonden in een on-line help bestand of op internet bij de Postbank.

Dus, het kan vast wel, al moet je even zoeken.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 13:33 schreef lothian het volgende:
....
(En nee, ik gebruik Girotel Online bijna nooit en
ben ook niet van plan dat te gaan gaan doen :r)

Thanks again!
Lothian
Doe het dan ook niet.
RVS-COM werkt
edit:

Je bent trouwens ook niet irritant hè.. voor iets dat je toch nooit gaat gebruiken.
[topic=404796]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Op vrijdag 08 februari 2002 13:41 schreef MadMurdock het volgende:

[..]

Doe het dan ook niet.
RVS-COM werkt
RVS COM Lite is ook goed.

Wel ff virtuele COM ports aanmaken die Girotel dan weer kan gebruiken.

Toen ik het instelde moest je ook aangepaste AT commando's in Girotel invoeren.

Verwijderd

Wat zag een oplettende lezer:

[topic=404796/1/100]

:?

Was dat per ongeluk, die twee draden over hetzelfde onderwerp?

Verwijderd

Ik heb diverse configuraties gemaakt met girotel (zakelijk !) onder windows XP met behulp van een Fritz! isdn kaart van AVM. Dit is de beste isdn kaart verkrijgbaar met absoluut perfecte support en software. Het is heel makkelijk de boel hiermee aan de praat te krijgen, het enige "probleem" is eigenlijk dat girotel zelf de virtuele com poort van het modem niet wil "zien" hiervoor moet je in een configfile van girotel dit met de hand instellen. Dan werkt het prima, stabiel en snel. Nadeel is dat de kaart vrij duur is. Hij is te koop bij telec in zoetermeer. De postbank zegt overigens dat je ook digitaal kan inbellen. Hoe je dat zou moeten doen zou ik absoluut niet weten, aangezien het programma een modem alleen via een com poort kan aansturen. Misschien met X75 emulatie of zoiets ???? Voorlopig heb ik het gewoon op modememulatie gelaten en dan analoog inbellen dat doet het prima. Overigens heb ik dus alleen postbank girotel zakelijk gebruikt niet de "normale" thuisversie.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1