Toon posts:

Power on --> Monitor doet poef.... flatliner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat me monitor geen beeld meer geeft, hij blijft namelijk harstikke zwart :z

Ik deed laatst de PC aan, hoorde een poef in de voeding waarna het lampje van de monitor uitging.

Nu is echter het probleem dat de monitor het op een andere pc ook niet doet en vraag ik me af of de voeding wel poef deed!! (al getest=goed) :Y)
Als ik op de power-on van de monitor druk gaat het lampje ff branden en is daarna weer uit.

Ik heb hem ook al even uit zijn jasje geholpen en de zekering gecheckt, niets te zien, toch vervangen door een splinternieuwe. Resultaat 0,0.

Beeldscherm is een in 1999 gefabriceerd 15" kanon en heeft dienst gedaan in een autogarage, waar hij nogal zwart is geworden van het roet (buiten en binnenkant) ook het vetgehalte ligt hoger dan normaal :) kan toch niet zoveel kwaad :?

Iemand enig idee hoe dit ding te fiksen? of bijschrijven op het monument der gesneuvelde hardware-onderdelen?!? >:)

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

je moet gewoon ff alle weerstandjes, condensatoren en transistors doormeten :+

Nee, volgens mij kan je hem afschrijven, probeer hem anders eerst ff goed schoon te maken.

Oh ja, rook je geen verbrand plastic luchtje toen hij poef deed? Dan is ie waarschijnlijk wel naar z'n moer...

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Topicstarter
Rook echt helemaal niks, ga ff alles doormeten! :Y) :p

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

dat meen je niet (?!?!)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Een vriend van mij had met zijn EIZO precies hetzelfde, ook hij had alles doorgemeten, maar geen resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een multimeter en een ampertang om het ding door te meten... is dat genoeg :?

Nee, tuurlijk meen ik dat niet :+ Ik heb wel wat beters te doen. (Check ook de rest van me openstaande topics ff) >:)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 08 februari 2002 12:39 schreef CompBreaker het volgende:
<knip>
...of bijschrijven op het monument der gesneuvelde hardware-onderdelen?!? >:)
http://www.twistedhardware.net/ ;)

Maak 'm eens schoon, en geef 'm een paar meppen (je weet maar nooit), dan een paar pics maken en naar http://www.twistedhardware.net/ sturen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1