domainnaam en IP-adres

Pagina: 1
Acties:

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 18:31
Hoe laat ik een eigen domeinnaam naar een (vast) IP-adres verwijzen, krijg het niet voor mekaar thuis een DNS-server te installeren.

-edit mode
Draai de server onder Win98, ik weet het, geen goede keus, maar voor mij makkelijkst op te zetten en te onderhouden
-edit mode

• Agent-X
  • Niet online
Ik zou het eens onder Webdesign (HTML & Graphics) proberen..ik kan je trouwens niet helpen, sorry ;)

• MAZZA
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

• MAZZA
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

trouwens... een beetje searchengine doet wonderen...
http://www.altavista.com/cgi-bin/query?pg=q&sc=on&hl=on&act=2006&par=0&q=dns%2Bhowto&kl=XX&stype=stext

Web Pages 7,645 pages found. staat ongetwijfeld iets nuttigs bij ?!

• Gizmo_mokum
  • Laatst online: 02-07 18:31
daar staat nooit eerlijk bij wat gebruikers ervan vinden, en hier zitten vele gebruikers, waarvan er hopelijk een aantal ervaring hebben met deze vraag.

Verwijderd

kijk eens op: www.granitecanyon.com

Verwijderd

offtopic:
Idd... iedereen zeikt altijd zo van kijk eerst of je iets kunt vinden met een search engine, maar ten eerste is dat meestal engels (voor sommigen te moeilijk) en ten tweede weet je dan niet wat de beste manier is om resultaat te krijgen. Waarvoor zouden fora anders bestaan? :)

Trouwens ik weet zelf het antwoord op je vraag ook niet, ben ook nog op zoek...

Verwijderd

fora???

Nou ja.

Elke keer als iemand een DNS query doet, wordt die allereerst naar de rootservers gestuurt en van daaruit geforward naar de rootservers van een domein extentie (.com, .net, .enz) De rootservers zoeken in hun databases welke DNS-servers er bij jouw domein horen. Vervolgens wordt elke query binnen jouw domein doorgesluisd naar jouw DNS servers.

Als je domeinnaam niet geregistreerd is kun je het dus wel vergeten. De hele DNS structuur wordt vanaf de rootservers aangesproken en daar heb je instanties als InterNIC voor nodig.
Als het bij de root servers al spaak loopt dan krijg je zo'n mededeling in je browser die Casema gebruikers tussen de 20 en de 220 keer per dag zien.
Pagina: 1