HDD geluids demper

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49
Ik wil me HDD het geluid dempen maar hoe ga ik dit doen?

Volgens mij zijn er speciale kits voor om je hdd in zo bracket ding te zetten wat het geluid dempt weet iemand waar die te krijgen zijn ?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Wat je ook nog even kunt proberen is de IBM feature tool. Deze werkt met bijna alle schijven en maakt je HD d.m.v. AMS stiller. Je verliest alleen wel wat performance van je HD. Ik denk dat als je je HD gaat inpakken dat hij dan een beetje te heet wordt.

De IBM feature tool kun je gratis downloaden van www.ibm.com

Verwijderd

Ik wil ook wel graag zo'n geluidsdemper, alleen heb ik helaas geen 5 1/4 slot meer vrij, en moet mijn HD dus in de 3 1/2 inch bay, en daar kan zo'n demper geloof ik niet in he?

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:58
Mijn schijf hangt in post-elastieken in een 5,25" ruimte.
Hieronder heb ik op mijn floppydrive een stuk foam geplaatst dat als de elastieken per-ongeluk breken er geen schade ontstaat.
Heerlijk rustig, je hoort alleen de 7200rpm's.

Yamaha FZ1 :-)

Verwijderd

M'n 7200rpm server disk zit in een koelkonstructie/handoek gewikkeld, dus wel gekoeld en super stil ;)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

gewoon je hele pc isoleren :). moet je wel fans hebben natuurlijk.

Je kunt ook, net zoals buurman boven me, zelf een constructie maken.

Bijv van die isolatie troep er om heen en toch met een stille koeler erbij.

specs

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb zelf een Silentdrive gehaald bij Informatique, kost 29 euro dacht ik. Het scheelt heel wat geluid bij mijn 60GXP.
Ook dat warm worden valt nog reuze mee, ik heb het bij aankoop nog ff nagevraagd, maar volgens de verkoper kon het makkelijk en dat blijkt nu dus ook :)

Verwijderd

Kewl, vind het ook wel een interessante optie, maar las ook van iemand dat zn schijf retewarm werd ... hij had een 7200-schijf geloof ik en op de site van SilentPC staat dat die enclusure voor 5400-modellen bedoelt zijn

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

uhmm als je een 7200 rpm schijf ga insoleren is het best wel slecht voor je hd..... hd's moeten juist cool blijven..

Verwijderd

Nieuwere 7200 rpm HDD's worden veel minder warm dan oudere.

Iemand wel eens gevoeld hoe warm een Seagate ST-32520A werd?
(1e 7200 rpm IDE HDD) 8-)

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op vrijdag 15 februari 2002 11:42 schreef Videopac2 het volgende:
Iemand wel eens gevoeld hoe warm een Seagate ST-32520A werd?
(1e 7200 rpm IDE HDD) 8-)
Dat is denk ik de 30 Gb versie. (7200 Rpm , Ultra-ATA Barracuda) of zoiets :)
deze heb ik ook, en die wordt ONTZETTEND warm !
ik denk niet dat je daar je handen lang op kan houden !

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

http://www.tweakers.net/nieuws/20574

Die harddisk enclosure dingen zijn kennelijk niet al te best. Dan maar wat performance inleveren en met de tool stiller maken.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer eerst eens om je hd op te hangen met behulp van een oude fietsbinnenband, dat voorkomt iig al dat je kast mee gaat trillen, wat toch de meeste herrie geeft.

Als je dan ook nog je kast netjes geluidsdicht maakt hoef je geen last meer te hebben van het geluid van je hd.

Verwijderd

Nu mijn comp helemaal vol zit met zalman troep hoor ik alleen me hd nog :( . Kep em al verplaatst maar als de hd uit gaat hoor ik de comp niet meer dat wil ik altijd :)

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 01:00 schreef skeletonman het volgende:

[..]

Dat is denk ik de 30 Gb versie. (7200 Rpm , Ultra-ATA Barracuda) of zoiets :)
deze heb ik ook, en die wordt ONTZETTEND warm !
ik denk niet dat je daar je handen lang op kan houden !
Nee, dat was een 2,5 GB versie (!)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

ik zoek ook een CHEAP oplossing voor mijn 1.2 gig schijfje.

dit is nl een router/servertje dat op mijn kamer staat en ik word best wel gek van dat getik en gezoem...

ik zal die post elastieken eens proberen !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 11:55 schreef xychix het volgende:
ik zoek ook een CHEAP oplossing voor mijn 1.2 gig schijfje.

dit is nl een router/servertje dat op mijn kamer staat en ik word best wel gek van dat getik en gezoem...

ik zal die post elastieken eens proberen !
servertjes moet je gewoon in een andere ruimte zetten.. en als dat ding lekker staat te blazen/ratelen in de meterkast heeft niemand er last van ;)...niemand koopt de stilste(dus meestal de duurdere) dingen om in een server te bouwen...

Verwijderd

Heheh, misschien niet iets voor nieuwe schijven, maar als je toch een oude schijf hebt....

Ik heb een soort schoenendoos, past precies in 3 5 1/4 slots.
In deze schoenendoos zit eerst een piepschuimen bodem, dan van die piepschuimen "8'tjes", en vervolgens ligt hier een hard schijf op die ingewikkeld is in schuimrubber mat.
Hierboven op liggen weer die "8'tjes" en piepschuim met noppen karton.
Deze doos zit vervolgens weer vast met rubberen ringen aan de kast.

Je hoort de schijf echt niet (mag ook wel :) ), zelfs niet als je met je oor op de doos zit.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit hoort in OM thuis, maar is ook wel een Search topic.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.