Toon posts:

Server via server (?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kabelverbinding (@home) via een Linux server (masqueraded ofzo want eigenlijk mag je geen netwerk hebben bij @home).

Als ik nu op een van mijn clients een server draai (Hotline in dit geval ( http://bigredh.com )) kan ik er vanaf een andere bak niet opkomen, waarschijnlijk omdat mijn bak dezelfde IP heeft als de server (wordt geforward) en dan zallie wel niet snappen dat alles op poort 5500 geforward moet worden naar mijn bak...

Server IP: 212.204.142.92
Locale netwerk: 192.168.0.x waarbij mijn bak met de Hotline server .13 is
Hotline poort: 5500

Mijn IPCHAINS en nog wat dingen in de rc.local tot nu toe:

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_always_defrag
ipchains -F
ipchains -A forward -s 192.168.0.0/24 -d 0/0 -j MASQ
ipchains -A input -s 192.168.0.0/24 -d 0/0 -j ACCEPT
ipchains -A input -s 212.204.168.43 -d 0/0 -j ACCEPT
ipchains -A input -p tcp -s 0/0 -d 0/0 23 -j DENY
/sbin/depmod -a
/sbin/modprobe ip_masq_ftp
/sbin/modprobe ip_masq_irc

Moet ik nu gewoon een IPCHAIN toevoegen om alle pakketjes naar de juiste bak te forwarden? Zoja, hoe??? (ben beetje lamer op IPCHAINS gebied :))

Tnx!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het werkt niet omdat iedereen van buitenaf op port 5500 kijkt van je gateway. Je moet dus zorgen dat je de pakketjes die naar port 5500 doorgestuurd worden naar je eigen machine. Dit kan volgens 2 manieren, je kan dat doen in kernelspace of in userspace. Userspace is volgens mij het makkelijkst, ik heb er zelf niet echt veel ervaring meer, maar dit progje werkt volgens mij wel.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx shadax!
Het werkt al beter, het "connect" balkje komt al wat verder, maar na een tijdje geeft hij een timeout (als ik dus probeer te verbinden met mijn server vanaf een andere bak).

De commandline:
redir --lport=5500 --cport=5500 --transproxy

Ik kan ook doen:
redir --lport=5500 --cport=5500

maar dan geeft hij gelijk een error, en zegt redir: "(child) fork: Resource temporarily unavailable"

Ik zal nog ff verder klooien met redir, als iemand nog wat weet...

Verwijderd

Topicstarter
Oepz dubbel!

• shadax
  • Niet online
./redir --lport=5500 --cport=5500 --caddr=192.168.1.13&

zou in principe moeten werken... maar ik heb hem ff niet getest

• shadax
  • Niet online
./redir --lport=2001 --cport=80 --caddr=www.tweakers.net

werkte zodat ik op http://192.168.1.1:2001 de tweakersite kreeg

edit:

ff vergeten een '&' teken achteraan te zetten, de goede regel wordt dus:
./redir --lport=2001 --cport=80 --caddr=www.tweakers.net&
hoewel zonder & het testen natuurlijk wat makkelijker gaat

Verwijderd

Topicstarter
Jaaaaaaaaaah het werkt, bedankt!!! :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Oow nog wel een probleempje ontdekt: een vriend van me kan wel op mijn server rondkijken maar niks up- en/of downloaden... ???
Of zou dit kunnen komen omdat hij op hetzelfde netwerk rondhangt en op internet dus dezelfde IP heeft (vanwege die transparant/masq blabla om @home voor de gek te houden)?

• shadax
  • Niet online
:(
FF vergeten...
De meeste van dit soort netwerkdingen werken op de volgende methode. Je maakt contact op een afgesproken poort (in dit geval 5500), en daarna verbindt hij je door naar een andere vrije poort, zodat 5500 weer vrij is voor een nieuwe verbinding. Maar ja, je voelt hem waarschijnlijk al aankomen, die andere poort wordt (nog) niet geforward. Het probleem is dat ik niet weet welke range poorten jij moet forwarden om het werkend te krijgen. Soms kan je in zo'n server een bepaalde range opgeven. Maar ik weet niet of dat kan bij een hotline server.

• shadax
  • Niet online
Oh ja, mocht je het werkend krijgen, dan is het misschien handig om je redir regels in een of ander opstart bestand te zetten, zodat als je je machine opnieuw start je niet meer hoeft na te denken hoe je het ook al weer werkend moet krijgen.
(Ik zelf gooi dit soort dingen (op mijn Redhat 6.1 systeem) altijd in /etc/rc.d/rc.local)

Verwijderd

Topicstarter
Jep daar heb ik hem ook al in gezet :)
Maareh in Hotline kun je maar 1 poort instellen... dus ik vrees dat het niet gaat werken (mocht iemand nog wat weten, graag!)
Toch bedankt nog, voor sommige dingen is dit zeker handig, en ik heb weer wat bijgeleerd (ben een poort-lamer zeg maar :P)

//aragorn goes to bed :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het aan de praat hoor :)
gewoon ook poort 5501 forwarden en alles lijkt te werken :)

• shadax
  • Niet online
Werkt dus hetzelfde als de standaard mp3broadcast server van winamp, die pakt ook 2 poorten, de poort die je instelt en die port + 1.....

Maar ja, gelukkig werkt het
Pagina: 1