Toon posts:

[gentoo] DEVFS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gentoo succesvol geinstalleerd, alleen was ik de eerste keer vergeten DEVFS support mee te compilen in de kernel (een scriptje was zo vriendelijk dat te melden tijdens het opstarten)

nu heb ik dus de kernel opnieuw gecompiled (2x zelfs) een keer met support voor DEVFS en dat DEVFS automatisch werd gemount tijdens booten voor init en een keer zonder. In beide gevallen komt bij het opstarten dat duffe scriptje weer met je kernel is niet met DEVFS gecompiled. Ik heb ondertussemijn menuconfig configuratie opgeslagen en zal hem dalijk ff op het net zetten!

hoe haal ik dat gare scriptje weg, alles werkt gewoon :?

Verwijderd

Scriptje is niet gaar jij zal wat fout gedaan hebben.

Kijk effe goed of je /boot goed gemount is, anders slaat hij je changes gewoon niet goed op als hij zegt dat devfs niet geladen is dan is het ook gewoon echt niet geladen. Kijk dus ook goed of hij wel echt de aangepaste kernel opstart

Verwijderd

je kan het script wel weghalen maar dat geeft geen oplossing. het probleem bij jou is dat je gewoon je kernel config niet goed hebt gemaakt of je hebt niet goed ge-lilo-ed

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik GRUB en ik heb hem gewoon geboot en /boot was volgens mij gemound ik ga nu ff kijken

(hijs alleen X aant compilen nu dus is ff wachten :D)

heb hem ff gestopt en ja boot was gemound er staat in /boot bzImage bzImage.1st en bzImage.2nd welke ik allemaal zelf gemaakt heb

ik heb hem nu met DEVFS support gecompiled en hij mount DEVFS niet automatisch (ik denk dat een van die scriptje dat toch moet doen)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 12:17 schreef Gila het volgende:
je kan het script wel weghalen
hoe?

Verwijderd

Topicstarter
heb um btw al aan de gang

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:30
misschien leuk om er ook bij te zetten hoe je het hebt opgelost??

ik zit nu met PRECIES hetzelfde probleem :?

ook vergeten devfs mee te compilen eerste keer, na een recompile nog steeds die gare melding

edit: al opgelost, stomme fout, /boot word niet automatisch gemount |:(

Verwijderd

Hmmzzz heb sinds gister ook Gentoo draaien... wel heel cool enzo alleen zit ik dus precies met hetzelfde scriptje etc.... Volgens mij is mijn /boot ook niet goed gemount maar waar kan ik dat controleren?

(ben dus nog wel n00b enzo :D) ook was ik wil ik weten waar ik die DEVFS in mijn kernel kan compileren, ben alle opties volgens mij afgegaan (duh... dus niet waarschijnlijk :? )

help! hahaha voor de rest is het wel supersnel als ie eenmaal af is.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:30
Op maandag 20 mei 2002 11:18 schreef DropRuitje het volgende:
Hmmzzz heb sinds gister ook Gentoo draaien... wel heel cool enzo alleen zit ik dus precies met hetzelfde scriptje etc.... Volgens mij is mijn /boot ook niet goed gemount maar waar kan ik dat controleren?

(ben dus nog wel n00b enzo :D) ook was ik wil ik weten waar ik die DEVFS in mijn kernel kan compileren, ben alle opties volgens mij afgegaan (duh... dus niet waarschijnlijk :? )

help! hahaha voor de rest is het wel supersnel als ie eenmaal af is.
/dev fs support zit onder File systems ;)
,om deze te zien moet je wel 'Prompt fot Development and/or incomplete code/drivers aan hebben staan (helemaal bovenaan in menu)

na kernel met /devfs support gebakt te hebben /boot mounten met: mount /boot
hier de bzImage naar toe kopieren en rebooten

Verwijderd

Bedankt!! :)

dat was hem dus! Ik ga nu mijn kernel compileren en kijken of ie werkt!
Pagina: 1