ik wil verwijzen naar een locale XSD bestand zonder dat ik hem op een webserver moet neerzetten. Hoe krijg ik dit voor elkaar?? Of is dit niet mogelijk?
ps: is geirriteerde XML noob..
ps: is geirriteerde XML noob..
* mbravenboer gaat je verplichten om de slides op http://www.xfront.com te bekijkenAlarmnummer: ps: is geirriteerde XML noob..
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
* mbravenboer is kritiek van je gewend, dus trekt zich er niet zoveel van aanAlarmnummer: ik ben eerlijk gezegd al behoorlijk zat van XML. Het is waardeloos gedocumenteerd.
Tja, met alles uitleggen maak je ook geen vriendenOveral liggen tutorials verspreid die maar kleine stukjes duidelijk maken.
Het is inderdaad wel een complexe wereld met veel termen en exacte specificaties. Die exactheid maakt het echter ook aantrekkelijk.Om met XML te beginnen is een nachtmerrie voor een programmeur.
Dat is een serieus probleem waaraan ik ook zat te denken bij jouw vraag. Je kunt dus simpelweg geen XML Catalog gebruiken om public ids te resolven.In Structures, 6.3.2 How schema definitions are located on the Web [6], it says: [xsi:schemaLocation] records the author's warrant with pairs of URI references (one for the namespace URI, and one for a hint as to the location of a schema document defining names for that namespace URI). [xsi:noNamespaceSchemaLocation] similarly provides a URI reference as a hint as to the location of a schema document with no targetNamespace.
The problem is that each member of schemaLocation and the value of noNamespaceSchemaLocation is required to be a URI. Furthermore, the members are undelimited and separated by spaces, and public identifiers can contain spaces.
In principe wel, maar helaas in dit geval ook niet (zie de quote hier boven). Catalogs combineren public identifiers met verwijzingen naar lokale bestanden in de Catalog file. Dat werkt allemaal uitstekend en is de oplossing voor het 'waar vind ik m'n PUBLIC id probleem'.Alarmnummer: Aha.. ik zie dus dat die catalogs mijn probleem oplossen.
Het staat los van JDOM: die Catalog files kan je gebruiken via een implementatie van de URI Resolver. Deze resolved dat je public id's door ze op te zoeken in de catalog. Vrij eenvoudig, maar effectief systeem dusMaar zit standaard al in JDom?
JDOM staat los van een specifieke parser. Je kunt op heel veel manier een JDOM opbouwen. JDOM staat zelfs los van validatie en URI-resolving: dit gebeurt allemaal op een ander niveau. Hierdoor kan je dus mooi alles gebruiken in combinatie met JDOM.Deze gebruikt geloof ik weer Sax..
heheen Sax heeft weer Xalan toch? *kijkt nu beetje verdwaasd uit zijn ogen* )