Vastloper..PC gaat in een loep

Pagina: 1
Acties:

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Al tijden heb ik een vaag probleem met mijn pc.
Tijdens spelen van spellen gaat soms het geluid in een loep, net alsof de plaat even blijft hangen :?. Of het beeld wel verder gaat heb ik eigenlijk nog niet kunnen constateren. Vaak gaat na 4 of 5 keer haperen de pc weer verder. Maar het is ook wel eens dat de pc erin blijft hangen en het soundje blijft herhalen. Op dat moment kan ik alleen nog maar mijn pc resetten door de aan/uit knop :(. Windows reageert helemaal nergens meer op. Ik heb de pc al een keer helemaal kaal geinstalleerd met Windows2000 met de juiste drivers en alleen Quake3 geinstalleerd. Ook toen had ik hetzelfde probleem. Welk onderdeel zou dit probleem opleveren??

Ik heb een AMD 1,2 GHz pc met een MSI KT266turbo moederbord, Soundblaster 1024 live en een Geforce2MX ook van MSI.
Windows 2000 Prof. en alle drivers geinstalleerd incl. de via 4 in 1.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoeveel RAM heb je en merk je HD activiteit als dit gebeurt? Vaak is het zo dat het spel nieuwe info in het RAM moet laden. Dan gooit ie eerst de huidige RAM info op de HD en daarna laadt ie de nieuwe info van de HD in het RAM. Met een trage HD, weinig RAM en een te kleine Windows swap file kan dit erg lang duren.

Verwijderd

1 WOORD of meer woorden eigenlijk:

IRQ SHARING!!!

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Kan vanalles zijn: temperatuur te hoog(dan is het je temperatuur beveiliging die flipt en je pc ff in een standje lager zet, piept en hem weer terug omhoog zet als de temp. weer lager is), verrot gegeugen(wordt nogal intens gebruikt tijdens 3d spellen), videokaart temp. te hoog,....
Ik kan zo nog wel ff doorgaan maar kijk eerst maar es of het geen van deze 3 problemen is :P

All your base are belong to Chuck Norris

Verwijderd

zie hier een topic over IRQ sharing en ACPI [topic=402069]

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Claude

not AI... (member since 2001)

Al eens eerder gezegd:

Vastlopers bij spellen in de combinatie AMD Win2K?

Zie deze link:
http://www.amd.com/products/cpg/athlon-duron/amd_win2k_patch.html

Die patch werkte perfect bij mij.

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
De temperatuur is het zeker niet. Want soms is het al na een paar minuten en soms pas na enkele uren gamen :P. IRQ sharing zou een optie kunnen zijn. Dat moet ik even checken, en die patch ga ik meteen downloaden als ik thuis ben en weer lekker achter mijn eigen PC kan zitten ipv op het werk.
Oja, ik heb 256MB intern en harde schijf is ruim voldoende. Zeker toen ik een kale installatie had gedaan.
Pagina: 1