Toon posts:

[FLASH] Preloader script bedacht... Maar wil niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, dit is het geval. Ik heb een preloader animatie van 15 Frames lang. Deze preloader moet verschillende scenes kunnen preloaden dus ik kan niet werken met "if frame is loaded" functies... Ik heb het volgende script bedacht:

onClipEvent (load) {
do {
_root.loadednr = _framesloaded / _totalframes * 15;
_root.loadednr = int(_root.loadednr);
gotoAndStop (_root.loadednr);
} while (_root.loadednr != "15");
gotoAndStop (16);
}

En ik heb dit in de actions van een MC in de scene gezet. De variable _root.loadednr word netjes afgerond en loopt op van 1 tot 15. Dus dat werkt. Maar nu wil ik dus dat als loadednr bijvoorbeeld 5 is, dat de movie dan naar frame 5 gaat en daar stopt tot het script zegt dat hij naar frame 6 moet gaan enz... Als _root.loadednr 15 is (dus als het hele filmpje geladen is) moet de movie naar frame 16 gaan...

Kan iemand me vertellen wat er niet klopt ?

Verwijderd

Hey,

ik wil niet rot doen hoor, maar er zijn genoeg tutorials te vinden op internet. Ga naar flash.pagina.nl daar kan je verschillende sites vinden en anders gewoon ff door zoeken.
Ik kom het vaak genoeg tegen op internet.

:+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel veel tutorials gezien tijdens mijn flash tijd :9 en er zijn er idd ook veel voor preloaders... En mede dankzij de tutorials heb ik dit scriptje gemaakt... en volgens mij zou het gewoon moeten werken... Omdat ik er niet uitkom met de beschikbare tutorials voor preloaders heb ik het hier gepost.

Verwijderd

OK

sorry voor het ongemak, dat wist ik niet. Veel succes verder als ik wat tegen kom dan zal ik het laten weten.

Verwijderd

Probeer em es op een onClipEvent(enterFrame) te hangen.

- dat is t niet - ik keek niet goed |:(
kan het zijn dat ie door je gotoAndStop besluit dat ie nix meer hoeft te doen?

- probeer t es op te lossen met stop(); op je frames en nextFrame(); ipv gotoAndStop();

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 12:02 schreef mr10 het volgende:
Probeer em es op een onClipEvent(enterFrame) te hangen.

- dat is t niet - ik keek niet goed |:(
kan het zijn dat ie door je gotoAndStop besluit dat ie nix meer hoeft te doen?
Uhm... lijkt me niet logisch :) als het goed is gaat ie net zolang door tot _root.loadednr == 15 :9

Verwijderd

Topicstarter
Seraph ? :)
Aj niet joe :P

Verwijderd

www.flashkit.com staat genoeg info
Pagina: 1