Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.
Zie [topic=163843/1/25]
All your base are belong to Chuck Norris
Verwijderd
nou ik draai dat alles op een RedHat 6.2 distro en dat functioneert prima. niet dat ik alles ten volste gebruik (ben nog guru-in-spe
) maar het is wel aanwezig
Heb dezelfde config met dezelfde services op debian draaien (ex de VPN). Alleen dingen als webmin draaien ivm geheugen er slechter op...
Hoe zitut met remote configuratie (configuratie via web-console of zo)? Hebben de verschillende distributies hier nog "eigenaardigheden" mee ?
Gewoon sshd en ssh/putty gebruiken. Werkt op elke distro. Kan je inloggen als root op een beveiligde verbinding.
All your base are belong to Chuck Norris
Ik had op mijn gateway met 16 meg ram hetzelfde draaien (behalve VPN gebeuren)... Werkte gewoon hoor. Installeren (van OS en van programma's) duurt wat lang, maar als het eenmaal goed draait is het goed te doen.Op vrijdag 08 februari 2002 11:45 schreef snakeeye het volgende:
geheugen is een beetje aan het het krappe kant maar het kan er wel op.
32 mb is ZAT
draai zelfg op het moment meer dan biedsjee (alles wat hij noemt, met mysql erbij als ik wil) op een 486/133 16mb ram
Ik gebruik hiervoor Linuxfromscratch, maar debian kan ook prima. Mandrake is meer een desktop distro.
draai zelfg op het moment meer dan biedsjee (alles wat hij noemt, met mysql erbij als ik wil) op een 486/133 16mb ram
Ik gebruik hiervoor Linuxfromscratch, maar debian kan ook prima. Mandrake is meer een desktop distro.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Meerdere distro's zijn mogelijk... Maar volgens mij wil je je computer vooral gebruiken als server. Ik zou dan gaan voor een zo'n kaal mogelijk systeem. Vervolgens installeer je dan alles wat je nodig hebt.
Persoonlijk zou ik Debian of Slackware kiezen. Redhat / Suse / Mandrake zijn imho *te* uitgebreid. Maar de keuze is uiteraard aan jou. Ik zou zeker niet voor LFS of Gentoo kiezen omdat je dan nog wel ff'tjes aan het compilen bent... (Is natuurlijk ook een optie... maar trek er dan wat tijd voor uit).
Persoonlijk zou ik Debian of Slackware kiezen. Redhat / Suse / Mandrake zijn imho *te* uitgebreid. Maar de keuze is uiteraard aan jou. Ik zou zeker niet voor LFS of Gentoo kiezen omdat je dan nog wel ff'tjes aan het compilen bent... (Is natuurlijk ook een optie... maar trek er dan wat tijd voor uit).
Wat is denk je de harddisk ruimte die nodig is om m'n wensenlijstje te realiseren ?
Als je goed weet wat wel en wat niet nodig is en dan alles wat je niet nodig hebt weggooit / niet installeert, dan kom je met Debian op een MB of 100 (kleiner kan ook, maar dan wordt het wel erg kaal),Op vrijdag 08 februari 2002 16:59 schreef Biedzjee het volgende:
Wat is denk je de harddisk ruimte die nodig is om m'n wensenlijstje te realiseren ?
Maar hiervoor moet je het systeem vrij goed kennen. Waarschijnlijk wil je wel een compiler hebben en wat extra zut. Dan kom je met Debian in de richting van de 200 of 300 MB. (ervanuitgaand dat je geen grafische zut installt)
Voor andere distro's kan ik slechts (onderbouwd) gokken - ik heb niet heel veel ervaring met andere distro's.
Met Slackware kom je hoogstwaarschijnlijk op vergelijkbare getallen als Debian, en met Red hat, SuSE of Mandrake kom je hoger uit, omdat deze distro's standaard vrij veel installeren (om newbie-vriendelijk te zijn), zeker als je met grafisch spul installt.
E-smith is echt geweldig !! ik ben er echt blij mee 
zit in:
alleen die webserver is niet zo heel lekker als je er met meerdere mensen op zit ... meer Ram doet wel wonderen geloof ik maar dat heb ik ff niet.
zit in:
ik draai m op een p70 met 24mb ram en t draait nog redelijk ook met imap enzoSME Server V5 provides a full suite of services to meet a wide range of requirements:
Simple interface: Our easy, intuitive web-based control panel makes day-to-day administration a breeze.
Open standards: With SME Server V5, you aren't locked into a proprietary platform. Our server software works with off-the-shelf PC hardware, virtually any Internet connection and any Internet service provider.
Secure firewall: A complete array of security enhancements keeps intruders out of your network while allowing permitted users access.
E-mail and FTP servers: Supports SMTP, IMAP4 and POP3 protocols; allows users to send and receive files of any size, quickly and easily.
Web server: SME Server V5 includes Apache, the world's most popular web server, so you can host your own web and/or intranet sites.
Information bays (i-bays): Simple, powerful file-sharing and collaboration feature enables easy creation of intranets and extranets.
Secure webmail: Allows users to access the server from a web browser anywhere on the Internet, to send and receive e-mail via an encrypted (128-bit SSL) link.
Tape backup and RAID1 disk-mirroring: Provides protection against possible loss of critical data.
Modular, extensible architecture: Our server software is open source, so it can be modified and customized to suit virtually any requirement. And our new "software blades" technology makes customization easier than ever, without leaving the web interface.
Nou, ik heb dus ClarkConnect geinstalleerd en ben d'r poep-tevreden mee....
http://www.clarkconnect.org/
--
BJ
http://www.clarkconnect.org/
--
BJ
Ghm, waarom deze destijds niet gesloten is, weet ik niet, maar ja... in elk geval fijn dat je een goede keus hebt kunnen maken
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()