Toon posts:

Hoe zet het ook al weer met master en slave?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht altijd dat als je een E-ide kabel hebt dat het uiteinde dan de master was en de middelste de slave, maar in het foldertje bijgesloten bij m'n nieuwe dvd speler staat 't precies andersom?.

Verder....als je maar 1 apparaat op een E-ide kabel aansluit moet dat apparaat toch altijd aan 't uiteinde komen? Volgens mijn dvd foldertje dus altijd slave...lijkt me sterk.

Alleen antwoorden als je 't zeker weet aub.

thx

Verwijderd

volgens mij maakt het niet uit zolang de jumpers maar goed staan
ik weet wel dat het bij de floppy kabel zo was....
maar kan het ook mis hebben

Verwijderd

Topicstarter
Maar als 't apparaat bijvoorbeeld op cable select staat maakt 't wel uit. Wil 't wel ff weten

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Om cable select te gebruiken heb je volgens mij een speciale kabel nodig die daar geschikt voor is.

Voor udma66 maakt het trouwens wel uit waar je een hd op de kabel plaatst. Maar ik weet niet meer hoe om het dan moet :).

Verwijderd

Topicstarter
:D

Lijkt wel of iedereen twijfelt :D
Verder nog iemand?

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04 14:51

BertV

Handgemaakt

ik heb 1 HD, op de middelste stekker van de IDE kabel, als master gejumperd, wordt gewoon gezien als MASTER...

lijkt dus niks uit te maken als je jumperd als MASTER.

(CABLE SELECT nog niet geprobeerd)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Doe het gewoon zoals het hoort: Master aan uiteinde en slave in het midden. Klaar. Staat netter en het past vaak beter in je kast e.d.

"It certainly appears so..."

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 11:48 schreef Snipisnap het volgende:
Doe het gewoon zoals het hoort: Master aan uiteinde en slave in het midden. Klaar. Staat netter en het past vaak beter in je kast e.d.
Precies. Denk er wel aan dat als je een 80-aderige kabel hebt de blauwe stekker op het moederbord moet, de grijze op slave en de zwarte op master. Jumpers goed zetten en gaan met die banaan ;)

Verwijderd

Voor de primaire ide cable geldt nog altijd dat de eerste aansluiting op die kabel (de harddisk) als master moet staan en de tweede als slave. Omdat bij het opstarten op de eerste controller een master gedecteerd wordt, maakt het voor de secundaire controller niet uit of de hieraan geknoopte apparatuur slave of master staat. Ondanks dit jumper ik op de tweede controller ook vaak de eerste als master en de tweede als slave, waar deze naar mijn mening beide slave zouden kunnen zijn. Wanneer je dus slechts 1 apparaat aan de tweede controller bevestigd kun je deze zowel master als slave zetten, het aansluitpunt op de kabel maakt dan niet uit, maar vanwege de ruimte is het einde waarschijnlijk de beste optie. - Wellicht dat er een huidige generatie biossen is die hiertegenin gaat, maar dit valt eenvoudig op te zoeken in het boekje van je mainboard-

Suc6 :)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04 14:51

BertV

Handgemaakt

Doe het gewoon zoals het hoort
mijn laatste stekker is kapot...

doen zoals het hoort doet iedereen al :+

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Topicstarter
Vision, maar wat is volgens jou dus master...'t uiteinde (zover mogelijk af van aansluiting op mobo) of de middelste?

Thx voor reacties

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Master 100% aan't einde :) Slave in't midden :)

Zo doe ik het altijd en nog nooit probs gehad >:)

webOS all the way!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Move > [forum=21]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1