Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook
- Dual CPU, liefst Xeon van intel.
SCSI harddisken lijkt me niet echt nodig, maar je kan natuurlijk wel een raid opzetten met 2 of 4 snelle IDE schijven...
[edit]
Videokaart: koop een professionele.. en niet een simpele gforce voor dit soort bewerkingen.
Verwijderd
Verwijderd
Meer geheugen kan helpen, maar heeft niet veel invloed.
Als je een goede kaart wilt moet je de nieuwste ATI Radeon kaart nemen.
Xeon processors zijn i.d.d. goed, maar erg duur
Als je wilt dat de boel stabiel is raad ik Win2k aan.
[edit]
Videokaart heeft geen invloed op renderen, maar wel invloed op de "view-ports".
Verwijderd
Dit is de link:
http://www.tweakers.net/nieuws/19881?highlight=
Ik denk dat als je een van die kaartje koopt je een lekker ding erin hebt zitten
Meer geheugen helpt wel: 1 gig is toch wel minimum.AMD is een goede keuze... Is ook het best uit de benchmark test gekomen.
Meer geheugen kan helpen, maar heeft niet veel invloed.
Als je een goede kaart wilt moet je de nieuwste ATI Radeon kaart nemen.
Xeon processors zijn i.d.d. goed, maar erg duur
Als je wilt dat de boel stabiel is raad ik Win2k aan.
Geen radeon neem een profi kaart bijvoorbeeld een Quadro DCC.
Dual Xeon systeem. Thats it. Volgens mij maakt SCSI of IDE nie veel uit.
Verwijderd
Is i.d.d. waar, is een heel lekker kaartjeOp vrijdag 08 februari 2002 12:13 schreef tec het volgende:
[..]
.....Geen radeon neem een profi kaart bijvoorbeeld een Quadro DCC.....
Zat er aan te denken deze te kopen.
Alleen best prijzig !!
Zie ook andere topics in W&G.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verwijderd
Je had het over rhino. Rhino werkt maar met 1 processor, dus een dual heb je weinig aan. Verder is dit een erg licht programma, wat al goed draait op een p300. Het licht meer aand de hoeveelheid data waarmee je werkt. Ikzelf heb met een p3 500 nooit echt problemen gehad. Neem een Single XP of p3 of p4. De nieuwe p3 is ook een goeie render proc, de p4 heeft speciaal geschreven software nodig, ik zou voor een XP of een P3 (tualatin ofzo) gaan.
Rhino zelf is trouwens geen goeie renderer, of komt er Flamingo bij?
Scsi of raid lijkt me ook niet nodig. Een snelle IDE hd is genoeg. (7200 toeren) Een hd bij 3d werk is vooral nodig als er tijdens het renderen geen RAM meer is, dan wordt er geswapped, en dan zijn je rendertijden zowieso de hoek om, maar dat kun je enigzins verbeteren door een snelle HD.
512 MB is over het algemeen voldoende. Licht eraan wat je wilt gaan maken. Moet je wat meer over vertellen. Voor de zeker kun je er een gig in zetten.
Zorg dat er een Goeie openGL videokaart inzit. Rhino werkt met software of OpenGL ondersteuning. Ik zou voor een ELSA quadro kaart gaan, die hebben heel goeie performance tegen een veel beter prijs dan een wildacat.
Faillissement aan zitten.. (althans volgens tweakers.net headlines)
Dual xeon is ze geld niet echt waardt. De meeste programma's renderen ook sneller met een AMD. Maar dual p4's werken door hun bandbreedte wel lekker. Maar of je nou een dual MP 2000 of een dual xeon 2200 hebt, snel is het allebij.
Als je slim bent topicstarter, dan koop je een kant en klaar workstation bij dell of bij BOXX ofzo, dan heb je support, een goed getunde bak, en geen gezeik. En een mooie kast.
http://www.boxxcomputers.com/Asp/main.asp
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Een Workstation is specifiek gebouwd op een bepaald doel: bijv. 3D.Op vrijdag 08 februari 2002 16:42 schreef Oogst het volgende:
Maar wat maakt nou eigenlijk het verschil tussen een gewone PC en een Workstation? Het aantal processoren ofzo? Of is daar geen vaste grens voor?
Een PC niet. Je hebt wel Budget-systemen, High-End systemen e.d. But that's it..
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ga gewoon voor een 'el cheapo' kaartje, en gebruik je €'s voor proccessorkracht en geheugen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hey ... maar dan heb je ook wat!