Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee wat dit gaat kosten ? Buiten de garantie.
Heb de search al gebruikt maar nergens kunnen vinden.

Verwijderd

Bij mij bleven steeds strepen op het display staan, of het vorige scherm bleef staan. Hij zat nog in garantie en ze hebben er een nieuwe module van 56 gulden in gedaan. Er zal buiten de garantie nog wel wat arbeidskosten op komen, maar daar stond niks van op de rekening. Ik heb hem ook niet hoeven te betalen, want hij had nog garantie.
Een ander veel voorkomend iets is dat het display alleen vaak tot wit wordt, tenzij je er even op drukt. In dat geval hoeft er meestal alleen maar contactspray in.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik denk toch wel dat je met 50 Euro moet rekenen..
Wat precies is er kapot dan?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Mijn 8210 had ook die problemen.

Ik heb het zelf opgelost door een stukje karton bovenin te plaatsen. Net onder de speaker, over de breedte. Een strookje van net geen 1mm dik, 3 cm lang.

Werkt nu weer prima (al 3 weken!)

De werkelijke oorzaak is ws het brakke rubbertje achter het display. Deze kun je los bestellen bij oa www.comtronics.nl
daar heb ik er ook een vandaan (€ 11,50)
Maar goed, die bouw ik pas in als mn display weer niet werkt. tot nu toe werkt ie (weer) prima met karton.. en da's lekker goedkoop :)

Verwijderd

Het ligt inderdaad aan het rubbertje.
Dit kan je zel ook verhelpen, door zo'n stukje papier inderdaad, maar beter is om de telefoon helemaal op te schroeven en dan de contactpunten even schoon te maken met een (glasfiber?)stift of met iets anders.
In het rubbetje (1 mm dik, 3 mm lang) zitten namelijk "contactpunten" (weet even geen betere naam), en die maken dus contact met de printplaat. Nou komt daar vaak stof tussen e.d. dus schoonmaken is in heel veel gevallen (bij mij tot nu toe in alle gevallen) toereikend geweest. En ik heb er 6 gehad (via de handel) en bij alle 6 werkte deze methode perfect, en hebbe nze het minimaal nog 4 maanden gedaan.(ik heb ze nooit langergehouden)

Wat je natuurlijk ook kan doen is zo'n rubbertje kopen bij comtronics. Dat bespaart je al het bovenstaande. :)
Maar wat het gezeik met zo'n rubbertje, is dat het ding klein is en je em uit z'n "behuizingkje" moet wippen, en dat valt nog niet mee. En je hebt ook grote kans om het nieuwe rubbertje er niet goed in te plaatsen en dan heb je een nog groter probleem.

Als je het makkelijk wil hebben, dan kijk je even op gsm.2ehands.nl of www.marktplaats.nl en daar zijn geneog mensen die adverteren met display reparaties. Die zijn ook niet zo duur (max 20 euro, anders ist oplichting)en doen hetzelfde als ik hierboven heb vermeld. Als je in de buurt van de achterhoek woont, weet ik nog een goed iemand voor 10 euro. (geen spam!!!)

Hopelijk heb je hier iets aan.

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 11:14 schreef DJSmiley het volgende:
Mijn 8210 had ook die problemen.

Ik heb het zelf opgelost door een stukje karton bovenin te plaatsen. Net onder de speaker, over de breedte. Een strookje van net geen 1mm dik, 3 cm lang.

Werkt nu weer prima (al 3 weken!)

De werkelijke oorzaak is ws het brakke rubbertje achter het display. Deze kun je los bestellen bij oa www.comtronics.nl
daar heb ik er ook een vandaan (€ 11,50)
Maar goed, die bouw ik pas in als mn display weer niet werkt. tot nu toe werkt ie (weer) prima met karton.. en da's lekker goedkoop :)
kun je es prcies vertellen hoe ik dat stukje karton er tussen krijg :? ik ben niet zo technisch en heb dat probleem dus ook :)

Verwijderd

Hier is al een topic over gweest

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Op vrijdag 08 februari 2002 11:57 schreef Kertje het volgende:

[..]

kun je es prcies vertellen hoe ik dat stukje karton er tussen krijg :? ik ben niet zo technisch en heb dat probleem dus ook :)
HEEL simpel, zal ff een foto'tje maken

Afbeeldingslocatie: http://217.115.198.81/tweakers_shit/nokia_foon_fix.jpg

Daar dus :)
Kapje (frontje) eraf, stukkie karton erop leggen, kappie erop en klaar..

Hier zie je zo'n rubbertje dat je moet vervangen eventueel.. 3com PCI kaartje erbij voor de maatreferentie.. foto is niet helemaal scherp, fuck that :)

sorry voor de brakke foon, mijne is beetje aan t d00dgaan.... flikkert bijna dagelijks wel uit mn zak :) en hij doet het nog steeds (op wat krassen/bastjes na). Verder issie zoals je kan zien niet echt meer stofvrij :) (kutdigicam fotografeert veel te strak)

ben te lui om picje te resizen, dus post m maar @ 1.3Mpixel :) (sorry modemmers)

Verwijderd

ej, ik hoef dus niks te schroeven :) thx ik ga het ff proberen :)

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

ong. 75 gulden kost een nieuwe display...hoeveel euro dat nu is weet ik niet

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:57 schreef Kertje het volgende:
ej, ik hoef dus niks te schroeven :) thx ik ga het ff proberen :)
kick ass, hij doettet weer goei :) waar karton al niet handig voor is ;)

Verwijderd

Zou iemand dat plaatje nog eens willen uploaden zodat hij het wel doet? Ik heb net n nokia 8210 gekocht en dit zou wel handig zijn mocht ik het schermprobleem nog eens krijgen :)

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Lachen dit allemaal, maar mijn display stopte er een paar maanden geleden ook mee, en toen heb ik zo'n 'conductor' (zoals ze dat contact dingetje noemen) gekocht. Kwam keurig netjes uit Hongkong met de post :p. Super dacht ik in het begin, nadat hij sinds een paar weken weer kuren begint te vertonen, en sinds een paar dagen het display weer klote werkt...

Tip:

Koop geen shit rubbertje :) of conductor, maar stop er gewoon tijdelijk een kartonnetje in en verkopen dat ding :d. Koop vervolgens een Nokia met een goed display, een 5210 ofzo. Ook geen 8310 want dat dispaly is gelijk aan de 8210...

Jochem (8>

Goochem

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Euh, ik heb dit probleem ook twee keer gehad met mijn 8850... de eerste keer heeft de monteur iets gefixed, en de tweede keer kreeg ik een fonkelnieuwe 8850 mee naar huis..

Ik ben daarom ook erg te spreken over de KPN + Extra servicecontract..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Goochem schreef op 04 november 2002 @ 09:16:
Koop vervolgens een Nokia met een goed display, een 5210 ofzo. Ook geen 8310 want dat dispaly is gelijk aan de 8210...

Jochem (8>
8310 display zelfde als 8210? Dat dacht ik niet :o

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
is that so..?

Goochem

Verwijderd

Ik had precies t zelfde probleem maar met een nieuw rubbertje van 6 euro was t weer helemaal opgelost.Gewoon open schroeven VOORZICHTIG het display van de printplaat halen en het rubberje vervangen. t is maar 5 min werk en er kan bijna niets fout gaan als je t maar voorzichtig doet.

Verwijderd

Die dingen staan dus bekend om het display probleem. Maar is dat probleem altijd op te lossen met een stukje karton. Ik wil namelijk een andere tel overnemen van iemand en ik zat te denken aan een 8210. Ik vind het gewoon een leuk toestel maar hij moet het wel doen natuurlijk. Als ik er dus ergens eentje kan vinden met een brakke display en dit is met een stukje karton op te lossen dan scheelt dat waarschijnlijk nogal wat in de prijs.
Pagina: 1