Baldurs Gate 2 - solo

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Hallo,

Ik zit nu weer een beetje aan de baldurs gate2 en nu is mijn vraag eigenlijk wat voor character ik moet maken als ik het spel alleen wil uitspelen zonder andere lui in je party. De assasain leek me wel handig maar die kan maar 15% van thievery skills gebruiken, is dit een probleem of niet?

Verder iemand nog tips over het solo spelen?

TMAXTINT

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm leuk idee :D

Ik denk dat je toch iets meer 'kracht' moet hebben dan assassin.

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:27
Solo spelen, dan moet je goed zijn met melee weapons, missile weapons en je moet magic kunnen.
Jezelf kunnen healen is ook wel prettig, of hopen dat je veel healing potions vind.

Het voordeel van met een party spelen is dat je meerdere personen hebt die allemaal ergens anders in zijn gespecialleerd, als je alleen speelt ga je op een gegeven moment toch dingen missen. Zoals het niet kunnen casten van een fireball enzo.

Verder heb ik geen tips voor je waardoor het je toch gaat lukken ;), maar ik denk dat een goeie fighter toch het verst kan komen.

Verwijderd

Fighter is dan het beste. De superdeluxe items zijn toch alleen voor fighters.

Maar een Mage cs. is ook niet te versmaden.
En Potions zijn goed te vinden in BGS.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

Soullie

Planeshift

wel een mooie oefening voor Nwn... laat me weten hoe het je lukt... als het mogelijk is ga ik het ook eens proberen :)

• Plantje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2020

Plantje

groei ;)

kensai mage misschien iets

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Gaaf idee wel... ik heb het ooit geprobeerd met een scorcerer, en later met een shapeshifter... allebei faalden.

Verwijderd

Ik wens je heel veel succes, ik wil niet negatief zijn maar ik geef je weinig kans.

Verwijderd

Vind het met 5 spelers al moeilijk! Laat staan solo. Ik wil het spel nog eens met een ander type speler doen trouwens, maar eerst mijn huidige game maar eens uitspelen. Wat een gaaf spel is het toch...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

en een mage is niet het persoon waar je het mee moet proberen. Dan heb je misschien leuke spells, maar je kan meestal 1 of 2 sterke mannetjes killen terwijl nr4 en 5 je neerslaat. Een fighter is toch echt beter, vooral ook omdat die dus altijd sterke aanvallen heeft :) Je fighter kan je later dan ook nog spreuken geven voor een lekkere gevaarlijke combo, tenminste als je dat wilt :)

MechWarrior || Monsters Game

• Bert
  • Laatst online: 12-10-2025

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Ik zou dan als je een fighter wil, denken aan een dwarven fighter, die hebben al een beetje basis magic resistance. .

Als je zowel met zwaard als magic goed wil zijn.. dan kan ik Kensai Mage wel aanbevelen.. dan MOET je wel human kiezen en het zal niet meevallen snel genoeg exp te krijgen.. zeker als je pas (net als ik gedaan heb) bij lvl 12 kensai te duallen...

als je gedualt hebt.. dan ben je ineens een hele zwakke mage (level 1) en pas als je level 13 mage bent krijg je je kensai abilities weer..

maar als je die dan hebt ben je toch een van de sterkste poppetjes die je kan maken.. defensive skills over jezelf heen casten.. met zwaard attack ben je behoorlijk goed en zo nu en dan een offensive spell :)

EDIT: Dan zou ik wel het spel starten met een volle party tot je de detect traps hebt en zo ;)

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Alles kan. Je kan het uitspelen met een solo mage, ff zoeken...

He verrot, Baldurdash is weg? :? Nou ja, het is iig mogelijk om het hele spel met een solo mage uit te spelen - maar gemakkelijk is het niet. En echt leuk lijkt het me ook niet.

Ik vond het veel gaver om in m'n 1tje in multiplayer te gaan spelen, met een compleet door mezelf samengestelde party.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Maar wat dan met al die traps die je niet kan disarmen?????

Verwijderd

Mage heeft de mogelijkheid wezens op te roepen dus zou uiteindelijk iets makkelijker kunnen zijn dan een fighter.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Een multi-class mage/thief, of wellicht fighter/mage/thief, lijkt mij het gemakkelijkst. Misschien zelfs een priest/thief of zo. :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Overigens vraag ik me wel af of je Throne of Bhaal uit kan spelen met maar 1 character.

Verwijderd

Je hebt als Mage toch ook een spell waarmee je sloten kan open? Of was dat als Priest :?

Mij lijkt daarom een mage/kensai combo wel het best, misschien moet ik het ook maar is gaan proberen :9

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
als je watcherskeep niet speelt misschien wel, want die demogorgon krijg je echt niet in je eentje kapot denk ik

...

Verwijderd

Lijkt me trouwens ook wel lastig om Kangaxx in je eentje te slopen... ;)

En de draken worden toch al een stuk lasiger als je geen traps van een thief hebt :P Zeker als je alleen bent })

Verwijderd

misschien een paladin... die zijn wel een beetje all round

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Een sorcerer. Die kan ter plekke nog bedenken welke spells hij nodig heeft, een mage niet. En verder zijn ze wel hetzelfde. Een monk is ook erg populair, vanwege de quivering palm denk ik. Het is iig wel mogelijk.

Music Addicted

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op vrijdag 08 februari 2002 13:07 schreef KID-ICARUS het volgende:
Lijkt me trouwens ook wel lastig om Kangaxx in je eentje te slopen... ;)
Nee, dat kan. :) Die gast van Baldurdash had met een solo-mage Kangaxx verslagen - al vrij snel zelfs. Ongeveer het eerste wat hij deed was naar de Twisted Rune Assassins gaan - of hoe die gasten ook mogen heten - waar je die ultieme Staff of the Magi krijgt. :)

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 16:21 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Nee, dat kan. :) Die gast van Baldurdash had met een solo-mage Kangaxx verslagen - al vrij snel zelfs. Ongeveer het eerste wat hij deed was naar de Twisted Rune Assassins gaan - of hoe die gasten ook mogen heten - waar je die ultieme Staff of the Magi krijgt. :)
Cool ga ik ook is proberen! :9~

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Je moest wel eerst naar de Planar Prison om Boots of Speed te krijgen, anders kon je niet snel genoeg wegrennen. :)

• Marruk
(megaschop)

nou, het is me bijna gelukt! alleen ik krijg die *&%$&*)(@)(%)(@*&#*^!irenicus niet dood in zijn final form ;( ;(
frustrerend, dat wel. Wel moet ik zeggen dat ik een beetje gecheat hebt ik heb namelijk 2 chars gebruikt (sorry sorry) kensai/mage en een multiclass fighter/thief.

ik weet het. ouwe }:O }:O maar dit wou ik toch even met u allen mededelen :)

TMAXTINT

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 22:03
een fighter/mage/thief zou toch goed zijn??

Verwijderd

T7D: denk het niet. Multiclass zorgt ervoor dat je over het algemeen zwakker bent maar wel meer kunt (op een lager nivo dus).

Marruk: dan heb je een probleem :D

• Marruk
misschien nu maar throne of bhaal doen solo? zou wel geinig zijn :)

is iemand misschien nog beschikbaar om een keertje bg2 over internet te spelen?

edit : of met zijn zessen, kan ook :*)

TMAXTINT

Verwijderd

Oh, dus toch met 2 characters, dan is het toch simpel?
1) Human Thief met 100% in z'n standaard skills oftewel alles om traps/locks te finden/disarmen en dan dualen naar mage.
2) Human fighter (berserker) brengen tot lvl9 met alle proficincy's in warhammer & sword + shield style en dan dualen naar cleric.

Dan heb je in 2 persoontjes alle 4 classes zitten, fighter, mage, cleric & thief. heb zo samen met een vriend bg2 +tob wel 2 keer uitgespeeld zonder al te veel moeite...

Verwijderd

Jack Frost: met alleen een sorceror lukt het ook hoor ;)
Gewoon de Skeletons het werk laten oplossen :D

Verwijderd

Ja, ok maar die sorcerors in bg2 zijn wel heel erg over the top... improved alacrity (of zoeits) gevolgd door een timestop, en dan maar gooien met de wiltings, fireballs, missiles, fire/acid arrows en weet ik wat allemaal nog meer... :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 20:12:
Ja, ok maar die sorcerors in bg2 zijn wel heel erg over the top... improved alacrity (of zoeits) gevolgd door een timestop, en dan maar gooien met de wiltings, fireballs, missiles, fire/acid arrows en weet ik wat allemaal nog meer... :P
whahaha, het zal je maar gebeuren, ineens 10 fireballs op je kop :D

Verwijderd

welke lvl's zijn ze eigenlijk? :)

• Marruk
ja ok. Maar dit zijn dan met name de ToB sorcerors. Die in SoA hadden niet tot aan tenminste chapter 4 de mogelijkheid om time stop te casten.

Wat ook wel werkt is time stop en imprisonment, das een uberspell :D

TMAXTINT

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb de link waar ik lang geleden naar zocht nu wel gevonden:

The Unexpurgated Journal Of Elmonster - Mage Of The Realms

Huivert bij het lezen van de avonturen van deze solo mage. :D

• Marruk
holy poep. Hij heeft er veeel tijd in besteed om die journal te schrijven zeg :+

TMAXTINT

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
Het was (en is) een heel leuk om dat te doen :)
En ook al doe je het met 2 ventjes is het toch knap. Ik won zelf maar net met 4/5 ventjes. Ik heb gelijk weer zin om BG te gaan spelen :P

The devil is in the details.

Pagina: 1