Adsl router 19"

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Weet iemand een adsl router die in een 19" rack kan?
Is voor mxstream en moet minimaal 4 pc aansluitingen hebben.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Niemand?

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Niemand een idee?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
hmmz.. adsl routertjes hebben ze denk ik alleen maar in het klein.. of je moet een cisco router nemen die PPTP kan routen ofzo..maar da's $$$...

Ik zou een bestaand routertje tegen een 2U 'opvulplaatje' schroeven... kan ook mooi zijn!!

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:51

AMDFreak

Intel is zo..

Tweak je modem gewoon :D

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Waarom moet die in een 19" rack passen? :?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op vrijdag 08 februari 2002 10:26 schreef The-Force het volgende:
Weet iemand een adsl router die in een 19" rack kan?
Is voor mxstream en moet minimaal 4 pc aansluitingen hebben.
:? 4 pc-aansluitingen in een 19" rack??? ik denk dat geen enkele fabrikant dat maakt....maar waar heb je dat ding dan precies voor nodig, en vooral...waarom 19"??

iRacing Profiel

Verwijderd

Bouw een oude 486 in een 19" rack van 1U en stamp die vol met netwerkkaarten... en ga dan smoothwall draaien ofzo.

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 02:59 schreef achappey het volgende:
Waarom moet die in een 19" rack passen? :?
Euh..Omdat'ie in een 19" rack moet?
|:(

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 01:33 schreef InterFreak het volgende:
Tweak je modem gewoon :D
Dat is geen optie...
Dat is leuk voor thuis, maar niet voor op je werk

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 12:34 schreef kroegtijger het volgende:

[..]
:? 4 pc-aansluitingen in een 19" rack??? ik denk dat geen enkele fabrikant dat maakt....maar waar heb je dat ding dan precies voor nodig, en vooral...waarom 19"??
19" omdat het in een rack moet en minimaal 4 omdat er zoals het er nu naar uit ziet er 4 pc's op moeten. Meer mag ook, maar heb er dus 4 nodig.
Is voor op me werk, dusombouwen van Alcatel e.d. is geen optie.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zondag 10 februari 2002 13:51 schreef The-Force het volgende:
Dat is geen optie...
Waarom niet? Je hoeft er niet eens voor te flashen o.i.d. en terug naar de normale situatie is binnen 1 minuut gedaan. Garantie is dus ook geen probleem.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Zoals ik al zei, dat is geen optie.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 13:51 schreef The-Force het volgende:

[..]

Dat is geen optie...
met tweaken bedoelt ie: bouw er een 19" rack omheen.

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Hij moet gewoon in 19" rack passen en daarin opgehangen kunnen worden.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 10 februari 2002 14:16 schreef The-Force het volgende:
Zoals ik al zei, dat is geen optie.
Jaja, dat weet ik nou wel. M'n enige vraag is: Waarom dan niet? Wat zijn de nadelen, die jou doen besluiten om het modem niet te tweaken?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
De modem pas niet in 19" rack en daarbij heb ik weer een extra switch/hub nodig om aan die 4 pc's te koppelen.

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:09

Ozzi

??

Op zaterdag 09 februari 2002 12:36 schreef Boer_Frients het volgende:
Bouw een oude 486 in een 19" rack van 1U en stamp die vol met netwerkkaarten... en ga dan smoothwall draaien ofzo.
een 1u rack zit al snel vol met netwerkkaarten :+

geen

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 10 februari 2002 15:19 schreef Ozzi het volgende:
een 1u rack zit al snel vol met netwerkkaarten :+
Yep :)
Maar een switch en een getweaked modem, kan je makkelijk kwijt in een 1U-case. De switch kan je vast wel netjes kwijt aan de voorkant van de case, desnoods door zelf even een gaatje te maken. Of je zet een ADSL-router (Draytek ofzo) en een normaal modem in zo'n case.

Ok, het is niet de netste oplossing, maar toch. Bovendien moest het normale modem er toch ook nog bij, als je een 19" router voor je ADSL-lijntje zou hebben.

- Pastor Richards @ VCPR

• axis
bij de conrad heb je 19" behuizingen.. gewoon lege dozen voor ca. €30 euro.. geen computerkasten, maar echt gewoon lege metalen kasten van 1U t/m 5U, dus dan koop je gewoon een 2U ofzo, USRobotics of Edimax Broadband router leg je erin, gat achterin voor de kabels, en klaar..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Volgens mij was de vraag toch echt simpel.
Wie weet er een 19" adsl router met min 4 pc's aansluitingen.

We hebben hier patchkast en daar moet die 19" router dus in.
In tweaken, nix ombouwen, geen 486...

De router moet dus "inbellen" of verbinding maken hoe je het zeggen wil. Net zoiets als die Vigor dingen, alleen dan 19" rack model.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Op maandag 11 februari 2002 11:33 schreef The-Force het volgende:
Volgens mij was de vraag toch echt simpel.
Wie weet er een 19" adsl router met min 4 pc's aansluitingen.

We hebben hier patchkast en daar moet die 19" router dus in.
In tweaken, nix ombouwen, geen 486...

De router moet dus "inbellen" of verbinding maken hoe je het zeggen wil. Net zoiets als die Vigor dingen, alleen dan 19" rack model.
lees nou eens goed de antwoorden op je vraag die zijn al lang gegeven |:(

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Oja? Ben'k blind zeker.
Nergens nog type/merk voorbij zien komen van een 19"adsl router...

• axis
die bestaan niet.. sim-pel..

edit: sorry voor mijn lompe reactie, maar ik heb nu alle bekende sites afgestruind, van 3com en cisco tot en met edimax, maar adsl routers gaan alleen maar in desktop formaat..

niemand gaat een stukje hardware ten grootte van een 10x10cm in een 19" doos stoppen. Helaas, want zelf wil ik ook alles 19".. maarja..

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42

Crusader

Arc Nature

Is dit niet wat je zoekt:

http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/rt/1400/

EDIT: Nope... is geen 19"
Sorry for dummy-posting

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• axis
had ik ook al gezien, maar is denk nie rackmountable..

edit: één regeltje tekst, en dan nog spelvouten maken |:(

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 16:09 schreef axis het volgende:
niemand gaat een stukje hardware ten grootte van een 10x10cm in een 19" doos stoppen.
Precies dat dacht ik ook. Maar je wordt gelijk raar aangekeken als je zo'n opmerking plaatst. Je mag van de topicstarter blijkbaar geen milimeter afwijken van de vraag en zijn antwoord moet precies voldoen. Er zijn ook alternatieven hoor. Maar goed, die zijn: "geen optie".

• axis
Op maandag 11 februari 2002 17:09 schreef achappey het volgende:

[..]

Precies dat dacht ik ook. Maar je wordt gelijk raar aangekeken als je zo'n opmerking plaatst. Je mag van de topicstarter blijkbaar geen milimeter afwijken van de vraag en zijn antwoord moet precies voldoen. Er zijn ook alternatieven hoor. Maar goed, die zijn: "geen optie".
true.. de meest elegant oplossing is zo'n router op een 19" plankje leggen of in een 19" kast stoppen, maarja..

In zijn profiel staat dat ie ambtenaar is.. misschien is dat de oorzaak dat ie niet mee wil denken?

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 17:29 schreef axis het volgende:

[..]

In zijn profiel staat dat ie ambtenaar is.. misschien is dat de oorzaak dat ie niet mee wil denken?
Hahahaha, ROTFLOL! Daar zat ik ook net naar te kijken. :D

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 17:29 schreef axis het volgende:

[..]
Echt weer zo'n een opmerking van een pubertje....

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 23:34 schreef The-Force het volgende:

[..]

Echt weer zo'n een opmerking van een pubertje....
Ik vind het wel een goede opmerking, hehhhehe :D

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 23:41 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

[..]

Ik vind het wel een goede opmerking, hehhhehe :D
Kan ook haast niet anders, je bent uit 1984... ;)

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 23:49 schreef The-Force het volgende:

[..]

Kan ook haast niet anders, je bent uit 1984... ;)
What has age to do with it? :)
Young people can crunch. :P

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Sluit deze topic maar, komt toch nix zinnigs meer uit zo te zien....

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-08 16:52
Je kan een Draytek Vigor warm maken met een gasbrandertje, dan verandert ie vast wel qua grootte ;)

Offeuh: heeeeeeeeeeeele lange boutjes om in de zijkant van die draytek te schroeven ;)

Enne je bent ambtenaar/je werkt met ambtenaren? Dan kan je vast wel een ambtenaar zover krijgen dat ie een willekeurig routertje op z'n plek wil houden in het 19" rack van 9 tot 5 ;)

• eborn
  • Laatst online: 05-08 20:55
Blijkbaar isser dus geen 19" versie van de vinden. Dus het wordt toch maar een ADSL routertje met een hubje. Kun je ze naast elkaar planten. Rubberpootjes eronder. Misschien kun je ze zelfs nog wel stackable vinden zoals met 3com hubjes/routers. Klaar toch?

Als je het echt vast in het rek wilt hebben pak je nog een tubetje Bison Kitt et voila! ;)

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op maandag 11 februari 2002 23:52 schreef The-Force het volgende:
Sluit deze topic maar, komt toch nix zinnigs meer uit zo te zien....
Ik vind je nogal arrogant bezig. Blijkbaar weet niemand hier het antwoord op je vraag, want anders had er vast wel iemand een reactie gepost.

Als mensen dan met je meedenken om je op weg te helpen en toch tot een vergelijkbaar resultaat te komen (wie weet wel door je twee "Niemand???"-postings), ga je ze nog zitten afzeiken ook! ("Volgens mij was de vraag toch echt simpel")

Je krijgt toch ook niet meteen reacties van: welke idioot gaat de functionaliteit van een apparaatje van 20x10x2cm in een 19"-rack stoppen?

En dan nog vreemd opkijken ook als mensen je niet meer serieus nemen... |:(

Verwijderd

Dit misschien wel
This fits in nicely in between the 1750 and the 2600 Series routers and offers a very cost effective price point. The Cisco 1760 Modular Access Router offers small to medium-sized businesses and small enterprise branch offices a 19-inch rack-mount access solution designed to enable them to grow their e-business capabilities.

http://www.tribecaexpress.com/cisco_1760.htm

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Ik zal effe kijken, thanx

• EricJFKleijssen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 16:53

EricJFKleijssen

Seti@Home : Rasputin

Jongens wat is dit voor een niveau....waarom moet je je bij een topic als dit eerst door anderhalve pagina 'carnaval-humor' worstelen om bij die reply te komen die ook werkelijk mee- en doordacht is.
Waarom kunnen sommigen niet gewoon een vraag LEZEN en daar AL DAN NIET op antwoorden..en NIET aan de vraag gaan morrelen (start dan een eigen topic).

Wanneer je geen zinnig antwoord hebt of daar te dom voor bent: Hou dan je BEK en ga niet aan de vraag sleutelen of het profiel van een topic-starter belachelijk maken
GROW UP! :(
Zo kom ik ook aan 200 reply's per dag, wat een lol. :r

Soms heb ik het idee dat er een soort reactie-geilheid bestaat onder Gotters en maakt het niet uit wat ze replyen ALS ze maar replyen. :r
Op deze manier gaat GOT naar de kloten en moet ik mijn info in de toekomst maar ergens anders zoeken....er zijn ook vast wel serieuze sites zonder luier-brigade. :r :r
..zo mijn ontbijtje is er weer uit.

Youth and skill are no match for experience and treachery.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 12 februari 2002 09:40 schreef Pinkeltje het volgende:
Jongens wat is dit voor een niveau....waarom moet je je bij een topic als dit eerst door anderhalve pagina 'carnaval-humor' worstelen om bij die reply te komen die ook werkelijk mee- en doordacht is.
Waarom kunnen sommigen niet gewoon een vraag LEZEN en daar AL DAN NIET op antwoorden..en NIET aan de vraag gaan morrelen (start dan een eigen topic).

Wanneer je geen zinnig antwoord hebt of daar te dom voor bent: Hou dan je BEK en ga niet aan de vraag sleutelen of het profiel van een topic-starter belachelijk maken
GROW UP! :(
Zo kom ik ook aan 200 reply's per dag, wat een lol. :r

Soms heb ik het idee dat er een soort reactie-geilheid bestaat onder Gotters en maakt het niet uit wat ze replyen ALS ze maar replyen. :r
Op deze manier gaat GOT naar de kloten en moet ik mijn info in de toekomst maar ergens anders zoeken....er zijn ook vast wel serieuze sites zonder luier-brigade. :r :r
..zo mijn ontbijtje is er weer uit.
Ben het wel met je eens. De topicstarter heeft een serieuze vraag, en vraagt om een bepaalde oplossing. Hij geeft uitdrukkelijk aan niet met een knutseloplossing te willen werken, en toch komen er mensen hier met houtje-touwtje oplossingen. Die figuren hebben blijkbaar niet door dat er ook een grote-mensen wereld bestaat waar andere eisen gelden dan dat hobby-gefröbel met getweakte modems. En om dan ook nog even het beroep van hem belachelijk te maken is natuurlijk helemaal lachwekkend. Ik :r echt op die mentaliteit van sommige mensen hier.

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Ben blij dat meer mensen er zo over denken. Dacht al, zal wel weer aan mij liggen.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 10:09 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens. De topicstarter heeft een serieuze vraag, en vraagt om een bepaalde oplossing. Hij geeft uitdrukkelijk aan niet met een knutseloplossing te willen werken, en toch komen er mensen hier met houtje-touwtje oplossingen. Die figuren hebben blijkbaar niet door dat er ook een grote-mensen wereld bestaat waar andere eisen gelden dan dat hobby-gefröbel met getweakte modems. En om dan ook nog even het beroep van hem belachelijk te maken is natuurlijk helemaal lachwekkend. Ik :r echt op die mentaliteit van sommige mensen hier.
We zitten hier toch op Tweakers? Is toch een verzameling hobbyisten die de boel probeert te tweaken? Als je dan 'getweakte' antwoorden geeft wordt er opeens op je gekost. Het is geen database hier waar je je vraag kon droppen en zomaar snel netjes het juiste antwoord krijgt hoor.

Als je geen zg. "houtje touwtje" oplossing wilt en in 1x het juiste zg. proffesionele antwoord wilt krijgen moet je je info ergens anders halen, bijvoorbeeld bij je eigen hardware levenrancier.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42

Crusader

Arc Nature

Op dinsdag 12 februari 2002 10:38 schreef achappey het volgende:

[..]
Als je geen zg. "houtje touwtje" oplossing wilt en in 1x het juiste zg. proffesionele antwoord wilt krijgen moet je je info ergens anders halen, bijvoorbeeld bij je eigen hardware levenrancier.
Dus omdat je op tweakers zit ben je gevrijwaard van volwassen gedrag, moet je anderen belachelijk maken, moet je hoognodig offtopic bullsh*t posten en ben je verplicht oplossingen aan te dragen waar topicstarter niet om vraagt?

I rest my case

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 11:25 schreef Crusader het volgende:

[..]

Dus omdat je op tweakers zit ben je gevrijwaard van volwassen gedrag, moet je anderen belachelijk maken, moet je hoognodig offtopic bullsh*t posten en ben je verplicht oplossingen aan te dragen waar topicstarter niet om vraagt?

I rest my case
Nee, als je op tweakers zit moet je niet gaan roepen "De vraag was toch duidelijk" als er meedenkende tweakers zitten die alternatieven proberen te verzinnen en moeite doen. Aan het 2x binnen korte tijd omhoog schoppen van de starter zou je kunnen afleiden dat hij net antwoord nogal snel nodig heeft en als er dan mensen hier zitten die het beste met hem voor hebben en hem proberen te helpen moet je hun niet afschepen met: "is geen optie", of "de vraag was toch duidelijk".

Lees wat er staat, doe er je voordeel mee als dat lukt en als dat niet lukt jammer, maar ga niet lopen zeuren over kinderachtig gedrag on niet kloppende antwoorden.

• EricJFKleijssen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 16:53

EricJFKleijssen

Seti@Home : Rasputin

"en als er dan mensen hier zitten die het beste met hem voor hebben en hem proberen te helpen"

misschien hebben we het over verschillende topics... :z
voorbeeld:

"Waarom moet die in een 19" rack passen?"
- dat was volgens mij juist de vraag of moet je je vragen eerst verantwoorden :?

"In zijn profiel staat dat ie ambtenaar is.. misschien is dat de oorzaak dat ie niet mee wil denken?"
- bedankt voor de hulp ja, hier heeft iedereen wat aan |:(

"Bouw een oude 486 in een 19" rack van 1U en stamp die vol met netwerkkaarten... en ga dan smoothwall draaien ofzo."
- volgens mij hoort dit antwoord bij 'case-modding' :+

"Hahahaha, ROTFLOL! Daar zat ik ook net naar te kijken."
- ja, dit was tot nu toe de grootste bijdrage aan de mensheid :o

Youth and skill are no match for experience and treachery.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 11:56 schreef Pinkeltje het volgende:
"en als er dan mensen hier zitten die het beste met hem voor hebben en hem proberen te helpen"

misschien hebben we het over verschillende topics... :z
voorbeeld:

"Waarom moet die in een 19" rack passen?"
- dat was volgens mij juist de vraag of moet je je vragen eerst verantwoorden :?

"In zijn profiel staat dat ie ambtenaar is.. misschien is dat de oorzaak dat ie niet mee wil denken?"
- bedankt voor de hulp ja, hier heeft iedereen wat aan |:(

"Bouw een oude 486 in een 19" rack van 1U en stamp die vol met netwerkkaarten... en ga dan smoothwall draaien ofzo."
- volgens mij hoort dit antwoord bij 'case-modding' :+

"Hahahaha, ROTFLOL! Daar zat ik ook net naar te kijken."
- ja, dit was tot nu toe de grootste bijdrage aan de mensheid :o
Misschien was ik niet duidelijk genoeg.
Ik zei toch echt: lees de info die hier staat en doe er je voordeel mee? Maar naar mijn mening moet je niet gaan lopen zeiken als er niet staat wat je wilt lezen.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 12 februari 2002 10:38 schreef achappey het volgende:

[..]

We zitten hier toch op Tweakers? Is toch een verzameling hobbyisten die de boel probeert te tweaken? Als je dan 'getweakte' antwoorden geeft wordt er opeens op je gekost. Het is geen database hier waar je je vraag kon droppen en zomaar snel netjes het juiste antwoord krijgt hoor.
Joh, echt? Dat had ik nou nog niet door. Maar hij geeft duidelijk aan bepaalde randvoorwaarden te hebben. Klaar, punt.
Pff. Wat is er op tegen om hier naar ervaringen te vragen met een bepaald stuk apparatuur? Misschien is het juist wel zo interessant om het hier te vragen omdat er hier mensen zitten die ervaring met dat soort spul hebben?

Verwijderd

Joh, echt? Dat had ik nou nog niet door.
Bleij dat ik je hierover wat duidelijkheid heb kunnen verschaffen.
Pff. Wat is er op tegen om hier naar ervaringen te vragen met een bepaald stuk apparatuur? Misschien is het juist wel zo interessant om het hier te vragen omdat er hier mensen zitten die ervaring met dat soort spul hebben?
Zeg ik ook helemaal niet. Ik vond het gewoon vervelend om te lezen hoe er gereageerd werd op behulpzame tweakers. Maar goed, ik hou op met deze discussie lijdt toch nergens toe. Hoop dat Forcie uiteindelijk wel wat heeft gehad aan dit topic.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Dit gaat helaas nergens meer over.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.