Toon posts:

Internet sharing in Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okeej ik heb searchgot al geprobeerd maar nog niet hetzelfde probleem tegengekomen.

Server : Windows2000 met 2 NIC's, 1 voor intern netwerk verkeer op tcp/ip, 1 voor @home internet.

Client1 : Windows98 met een NIC
Client2 : Windows98 met een NIC

Nu wil ik dus in windows2000 internet delen.
Ik stel dat dus in, in de eigenschappen van NIC2 (intern netwerk) Werkt dus niet want dan geeft ie aan mijn @home NIC het ip adres : 192.168.0.1 en met dit ip adres werkt mijn internet verbinding met @home niet meer. Andersom werkt het ook niet dus internet delen van mijn NIC van @home.

Hellup !
Ik hoop dat dit genoeg info is

Thxs

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Je moet natuurlijk wel internetsharing aanzetten op de kaart die naar het internet gaat!!!!!!!! :)Dus niet op je kaart van het netwerk.

Dan zet W2K zelf een dhcp servertje aan,dus zet je je clients op "obtain an ip adres automaticly"

Dan draait het als een speer

Greetz Jur

Verwijderd

Topicstarter
f*ck eerst lezen en dan posten :)

Jenever Mind

Thxs Jur

Verwijderd

Topicstarter
okeej nu nog ff wat ik in moet vullen bij de clients

kom ik ook niet helemaal uit

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Nix :) invullen,lekker alles automatisch.

Greetz Jur.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

hmmm..Jur..misschien moet jee ff de post opnieuw lezen, want met het advies van jou komt ie niet ver :)

dredge

dat probleem heb ik ooit gehad, en ik werd er he-le-maal gek van, ook omdat ik op mijn werk hetzelfde (ICS onder win2k) wel werkend kreeg, liep asl een zonnetje, zoals die hier in NL ook zou moeten schijnen ;)
Ik ben er twee nachten mee bezig geweest, heb alles lopen instellen wat er maar te instellen was, heb netwerkkaarten gewisseld, netwerkkabels, windows opniew geinstalleerd, alle forums ( is dit wel goed NL?? wat is het meervoud?) gecheckt.
Toen heb ik het maar opgegeven, en ben op zoek gegaan naar een router die met NAT werkt, de enige die lekker makkelijk is is Winroute PRO ( duur, maar ik denk dat je daarvoor best een oplossing voor weet ;)

da's gewoon installen op de server, geef die op je lan het ip 192.168.0.1 en hetzelfde subnet als je lan, rules instellen in winroute, nat aanzetten, dan je clients instellen op de server, klaar is dredge... :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
probje zat em in de DNS adressen van mijn ISP

heb die toegevoegd in de clients en werkt prima

maar in ieder geval bedankt oh,when? & Jur

Alles automatisch werkt dus niet
Pagina: 1