Toon posts:

Netwerk: Win3.11 met Win2000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1e (PC1) op een bedrijfsnetwerk met W2K Pro op een domein, lokale printer geïnstalleerd.
2e (PC2) draait Windows for Workgroups 3.11 (ivm. een microfilm scanner van voor de 2e wereldoorlog) en moet gebruik maken van de printer die op de PC1 is aangesloten.
Beide pc's krijgen een ip-adres, pingen gaat goed.

Toch kunnen ze elkaar niet zien, of in ieder geval PC2 kan geen printers benaderen op PC1 |:(
Ik denk dat het te maken heeft met dat PC1 op een domein zit en PC2 op een werkgroep o.i.d.

Ideeën, iemand?

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

dat kon idd wel eens de oplossing zijn!

kun je niet die pc2 ook in dat domein krijgen?

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Je moet achter de systeem beheerder aangaan en vragen of die op de PDC (als het NT netwerk is) een account maakt voor die WfW 3.11 machine....
Ik vraag me af of je zonder poespas van die PC2 die WfW zomaar in het domein kan hangen.. lijkt me niet namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 09:33 schreef GaveGozer het volgende:
dat kon idd wel eens de oplossing zijn!

kun je niet die pc2 ook in dat domein krijgen?
Hoe kan ik zorgen dat die W311 machine op het domein inlogt?
Momenteel zijn de namen van de gebruikers op beide pc's hetzelfde, dus ik zou geen gebruiker aan hoeven maken, toch?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast + move naar NT

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 09:37 schreef henkleerssen het volgende:
Je moet achter de systeem beheerder aangaan en vragen of die op de PDC (als het NT netwerk is) een account maakt voor die WfW 3.11 machine....
Ik vraag me af of je zonder poespas van die PC2 die WfW zomaar in het domein kan hangen.. lijkt me niet namelijk
Da's lachuh, dat ben ik dus zelf *D
Het probleem is alleen: Hoe krijg ik een WFW311 machine is een W2K domein?
Bij Microsoft kon ik ook al nix vinden...

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
wfw,win9x/me hebben geen computer account nodig in het domain. dat is alleen zo bij nt en hoger.
wat je wel moet doen is aangeven op die wfw bak dat ie van het domein gebruik moet maken. zal wel ergens in de netwerk properties staan.
heeft je w2k bak een ad? dan moet ie wel in mixed mode stan. verder moet je uiterard netbios over ip aan hebben staan. gebruik dan op de wfw bak een geldig user account uit het w2k domein...(dus wel een ad? of is het een member server van een nt4 domein).

ach wat... ik hoor het wel :P

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op vrijdag 08 februari 2002 09:49 schreef LeNNy het volgende:

[..]

blaat...verder moet je uiterard netbios over ip aan hebben staan. gebruik dan op de wfw bak een geldig user account uit het w2k domein...(dus wel een ad? of is het een member server van een nt4 domein).

blaat
dat bedoel ik dus...
OK.. dus geen NT domein, maar een Win2k domein....

• LeNNy
Op vrijdag 08 februari 2002 09:54 schreef henkleerssen het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus...
OK.. dus geen NT domein, maar een Win2k domein....
BLAAT... die heb je toch wel in mixed mode staan? kijk anders ook ff in je local security policy naar: local policy > security options > enable daar: send unencrypted password to third party smb servers of pruts anders nog een beetje met de lan manager authentication levels

• LeNNy
(niet nodig bij wfw of win9x)

(waarom niet, is toch ook windows smb protocol. ook genaamd cifs=complete insecure file system) :P

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

tja.. ik wist niet dat mensen nog met WfW zouden werken...vandaar mijn geblaat... hier in ieder geval niet meer...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Kan je in Win 3.11 niet kiezen dat ie moet aanmelden bij een NT domein? Heb t met NT4 eens voor elkaar gekregen daarmee. Dus t moet echt kunnen lijkt me. Kijk es bij netwerkinstellingen en zorg dat de werkgroup hetzelfde is en dat ie moet aanmelden.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 09:49 schreef LeNNy het volgende:

[..]

wfw,win9x/me hebben geen computer account nodig in het domain. dat is alleen zo bij nt en hoger.
wat je wel moet doen is aangeven op die wfw bak dat ie van het domein gebruik moet maken. zal wel ergens in de netwerk properties staan.
heeft je w2k bak een ad? dan moet ie wel in mixed mode stan. verder moet je uiterard netbios over ip aan hebben staan. gebruik dan op de wfw bak een geldig user account uit het w2k domein...(dus wel een ad? of is het een member server van een nt4 domein).

ach wat... ik hoor het wel :P
Ja, idd dat was ik ff vergeten te melden. Die W2K machine zit in een AD.
Ik krijg overigens alleen de mogelijkheid om een werkgroep in te geven als ik de W311 machine aan het netwerk hang.
Ik kan geen domein opgeven.

De gebruikersnaam op de 2 machines is gelijk.
Netbios over IP? Ok, die ga ik even uitproberen...

• LeNNy
Op vrijdag 08 februari 2002 10:04 schreef henkleerssen het volgende:
tja.. ik wist niet dat mensen nog met WfW zouden werken...vandaar mijn geblaat... hier in ieder geval niet meer...
Heb je helemaal gelijk in, weg met die zooi. Maar ja sommige pakketten worden niet meer geupdate en draaien dus alleen nog maar op wfw. Of er moet weer fors geinvesteerd worden en zolang het nog werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 10:04 schreef FastBunny het volgende:
Kan je in Win 3.11 niet kiezen dat ie moet aanmelden bij een NT domein? Heb t met NT4 eens voor elkaar gekregen daarmee. Dus t moet echt kunnen lijkt me. Kijk es bij netwerkinstellingen en zorg dat de werkgroup hetzelfde is en dat ie moet aanmelden.
Voorheen heeft het ook gewerkt op een NT4 domein (die W2K machine draaide voorheen NT4) maar alles is de afgelopen weken overgezet naar W2K, en daarbij is die W311 machine even over het hoofd gezien :-(

• LeNNy
Op vrijdag 08 februari 2002 10:05 schreef Grijze-Massa het volgende:

[..]
Ik krijg overigens alleen de mogelijkheid om een werkgroep in te geven als ik de W311 machine aan het netwerk hang.
Ik kan geen domein opgeven.
lijkt me vreemd. als ik de dos client neem heb ik nog de mogelijkheid om in een domein aan te melden. dus in wfw moet dat ook kunnen. Heb je wel die 32bit ip stack van de nt4 cd gebruikt?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Is anders VMware geen oplossing? Je kan dan je netwerkaart gewoon bridgen op een NT4+ doos en daar de printer installeren en delen.

Meh ...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 08 februari 2002 10:07 schreef Grijze-Massa het volgende:

[..]

Voorheen heeft het ook gewerkt op een NT4 domein (die W2K machine draaide voorheen NT4) maar alles is de afgelopen weken overgezet naar W2K, en daarbij is die W311 machine even over het hoofd gezien :-(
maar een W2k server heeft toch ook een NEtbios naam? net zoeen als NT4 had... die invullen lijkt me voldoende

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1