Hoe werkt een MPEG kaart?

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:22
Ik heb tegelijk met mijn PC zo'n RealMagic Hollywood plus kaart gekocht, maar ik vraag me af hoe dat ding nu eigenlijk werkt.

Grijpt ie automatisch in op het moment dat ik een DVDtje o.i.d. in mijn PC duw, of moet ik zelf nog iets "aanzetten" om te zorgen dat niet mijn processor zelf al het werk hoeft te doen...

Op zich gaat het afspelen van DVD's, MPEG's en dergelijken nu prima, maar ik wilde dit nu toch wel eens weten!

omniscale.nl

Verwijderd

Je hebt wat software+driver bij die kaart gehad, software leest data van je dvd, stuurt het naar de driver die op zijn beurd je kaart een trap geeft..eazy as 123

• posttoast
Op vrijdag 08 februari 2002 09:29 schreef Yarvieh het volgende:
Je hebt wat software+driver bij die kaart gehad, software leest data van je dvd, stuurt het naar de driver die op zijn beurd je kaart een trap geeft..eazy as 123
Okay, maar ik moet dan dus persé die software gebruiken. Als ik bijvoorbeeld PowerDVD gebruik, dan wordt de kaart dus niet gebruikt?

omniscale.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 08 februari 2002 09:41 schreef VincentB het volgende:

[..]

Okay, maar ik moet dan dus persé die software gebruiken. Als ik bijvoorbeeld PowerDVD gebruik, dan wordt de kaart dus niet gebruikt?
Met powerdvd wordt die kaart niet gebruikt nee, je moet dan de software gebruiken die erbij zit.

• posttoast
Op vrijdag 08 februari 2002 09:57 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Met powerdvd wordt die kaart niet gebruikt nee, je moet dan de software gebruiken die erbij zit.
Hmmm, nou ja daar heb ik eigenlijk niet zoveel trek in. Gelukkig heb ik ook nog een stand-alone DVD speler...

Doet die MPEG kaart verder eigenlijk nog wat? Ik heb er in ieder geval wel een fijne TV-out bij...

omniscale.nl

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 08 februari 2002 10:16 schreef VincentB het volgende:

[..]

Hmmm, nou ja daar heb ik eigenlijk niet zoveel trek in. Gelukkig heb ik ook nog een stand-alone DVD speler...

Doet die MPEG kaart verder eigenlijk nog wat? Ik heb er in ieder geval wel een fijne TV-out bij...
Die TVout werkt enkel bij DVD of Mpgs, niet voor DIVX oid (is nl. geen mpg)

• posttoast
Op vrijdag 08 februari 2002 10:29 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Die TVout werkt enkel bij DVD of Mpgs, niet voor DIVX oid (is nl. geen mpg)
Weet je dat zeker? Ik lus namelijk, buitenom, mijn videokaart door naar mijn MPEG kaart...

omniscale.nl

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 08 februari 2002 10:55 schreef VincentB het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Ik lus namelijk, buitenom, mijn videokaart door naar mijn MPEG kaart...
Weet ik, doe ik ook met mijn DXR3 kaart van Creative. En daar krijg je enkel mpeg overheen, de rest gaat niet via de TVout, ook niet via PowerDVD oid.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-03 18:06

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Een divx is geen mpeg? ... jawel toch :? lol ... :P ... .

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 11:19 schreef korn het volgende:
Een divx is geen mpeg? ... jawel toch :? lol ... :P ... .
Een divx is een .avi...

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

Op zaterdag 09 februari 2002 11:45 schreef treinhomo het volgende:

[..]

Een divx is een .avi...
gaan we weer.. :( DivX is een Avi die is gecodeerd meet een verder ontwikkelde MPEG-4 codec, en *.mpg bestanden en DVD's zijn gecodeerd met MPEG 1/2. een MPEG kaart kan alleen overweg met MPEG 1/2, er is pas net een MPEG-4 kaart uitgekomen. (http://www.tweakers.net/nieuws/dag/1013036400)

"People should know when they're conquered..."

Pagina: 1