Toon posts:

blowhole trilling voorkomen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo een keer een duidelijk topic lijkt me. Heb nu een blowhole gemaakt (wow wat een airflow btw ;) alleen nu trilt de voorkant van me kast best hard en dat geeft een kut geluid. Iemand een goed idee om die trilling te voorkomen?
Zat zelf aan rubberringetjes te denken die ik tussen de schroef en de kast doe zegmaar.

Werkt dat beetje? of hebben de profs nog een idee :9

Verwijderd

Euh.... Stukjes papier er tussen proppen? Werkte bij mij wel altijd...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Op vrijdag 08 februari 2002 09:01 schreef jeroenbeekman het volgende:
Euh.... Stukjes papier er tussen proppen? Werkte bij mij wel altijd...
dan staan die rubbertjes wel iets beter afgewerkt.

denk dat die rubbertjes btw een goed ID zijn

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 08:49
Je kunt er inderdaad ringetjes tussen zetten, maar er zijn ook speciale rubberen "raampjes" die de grootte van je fan hebben (uiteraard in het midden open) maar die dekken dus de hele rand af en vangen veel meer trillingen op.

Wat je ook kunt doen (minder actief) is je PC op contactverbrekende voetjes zetten om resonantie tegen te gaan.

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 09:02 schreef maartenb het volgende:

[..]

dan staan die rubbertjes wel iets beter afgewerkt.

denk dat die rubbertjes btw een goed ID zijn
Tja, 't is maar net hoevaak je kast los haalt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 09:03 schreef navyseal44 het volgende:
Je kunt er inderdaad ringetjes tussen zetten, maar er zijn ook speciale rubberen "raampjes" die de grootte van je fan hebben (uiteraard in het midden open) maar die dekken dus de hele rand af en vangen veel meer trillingen op.
Enig id waar je die kan krijgen? klinkt wel goed namelijk :D
of moet ik dan zelf creatief gaan knutselen.. naja na een fan in de bovenkant en een blowhole moet dat lukken ;)

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 07:33
Die rubberen ringetjes heb ik ook gezocht. O.a. in de Gamma. Bij de moeren en schroeven niet gevonden en daarna op de kranen afdeling ook niet. Maar misschien dat ik een andere gamma moet proberen.

Verwijderd

Dynamat! Klaar :)

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 09:08 schreef Frijns.Net het volgende:
Die rubberen ringetjes heb ik ook gezocht. O.a. in de Gamma. Bij de moeren en schroeven niet gevonden en daarna op de kranen afdeling ook niet. Maar misschien dat ik een andere gamma moet proberen.
Gewoon bij de plaatselijke ijzerwinkel/loodgieter. Als je tenminste ronde rubber ringetjes zoekt...

Verwijderd

Eventueel kun je ook rubberdoorvoertules gebruiken, kun je in alle maten en soorten krijgen bij een elektronikawinkel

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Idd zoals hierboven al 100x vermeld gewoon ruber plaatsen, ik denk wel dat je zelf het beste kan kijk WAAR je de rubbers plaatst. Dit is vaak afhankelijk van hoe je je kast gebruikt.

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Fan uit compu halen,
Fan plat neerleggen,
Siliconen kit pakken met kit dinges,
Mooi (oefenen) randje langs de rand spuiten,

Wachten (laten drogen dus),

Fan weer terug zetten,

Klaar!

Het siliconen randje is flexibel (enigsinds althans) en dempt wat trillingen. Anders kan je nog proberen om het resonerende paneel te dempen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips.... straks maar es kijken wat ik ga doen ;)

Verwijderd

Hey da van die siliconen is een goed idee! Logisch ook eigenlijk maargoed.

Het enige jammere is dat het lastig is om die siliconen kit weer weg te halen als je je fan ergens anders om wilt gebruiken. maargoed, kleine prijs voor een hoop lol.

Extra idee, als je doorzichtig siliconen kit gebruikt en er een paar leds in plaatst dan heb je een glowing ring. :)
Pagina: 1