C / C++ en MySQL ?? evt. php!

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik wil een programma gaan maken wat in hoofdlijnen het volgende doet:

een C++ programma moet een groot systeem gaan symuleren.

c++ proggie luisterd op tcp/ip port 1234 wacht een bericht af, kijkt in de mysql database welk antwoord bij het binnen gekomen bericht hoort en stuurt over tcp/ip een antwoord terug. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ??

C++ rechtstreeks de mysql database laten aanspreken ? hoe ?

of vanuit C++ de waarden doorgeven aan php 127.0.0.1/test.php?var=$troep maar hoe vang ik dat het antwoord weer af ? en dan MOET ik ook een webserver draaien...

iemand tips / faq/ howto's / hulp / iets anders ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Als je het over c++ 3.1 (dos) hebt geef ik je weinig kans dat je een Mysql database kunt aanspreken. Ik wil ook zoiets maken, maar heb er nog niet echt wat over gevonden.

• Fvdlaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 10:57

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 06:58
Hoe waren de vier letters ookal weer.....RTFM:), nee zonder gemeen te gaan doen. Er is een perfecte mySQL++ library die alles toelaat voor mySQL binnen C++ en dit staat allemaal beschreven in de manual van mySQL

handige links : :?
http://www.mysql.com/downloads/api-mysql++.html

http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Clients.html#C

Veel succes,

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 08:54 schreef ArnoutD het volgende:
Hoe waren de vier letters ookal weer.....RTFM:), nee zonder gemeen te gaan doen. Er is een perfecte mySQL++ library die alles toelaat voor mySQL binnen C++ en dit staat allemaal beschreven in de manual van mySQL

handige links : :?
http://www.mysql.com/downloads/api-mysql++.html

http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Clients.html#C

Veel succes,
'MySQL++ 1.7.1 for Borland C++ 5.*' Dus ik denk niet dat 't met mijn versie C++ gaat...

• ArnoutD
Gebruik dan de C API die bij de server zit bijgeleverd en gebruik de klasse MyDAO ( zit er ergens tussen in de manual) moet lukken

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 08:58 schreef ArnoutD het volgende:
Gebruik dan de C API die bij de server zit bijgeleverd en gebruik de klasse MyDAO ( zit er ergens tussen in de manual) moet lukken
Hmmm ga ik eens proberen...

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik zal eens kijken of ik dat allemaal voorelkaar krijg in Microsoft Developer studio..

maar ik ben bang dat mijn beperkte c/c++ kennis nu te kort gaat schieten !

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Voor welk platform geldt het eigenlijk?

Maargoed, als je wel eens php gecompileerd had was het je vast opgevallen dat die gewoon een C-library gebruikt voor de verwerking van de opdrachten :)

Dus als je die lib zelf ook gebruikt (gewoon de mysql includes en libs gebruiken die je bij je installatie hebt) moet het toch echt lukken.

• ArnoutD
Ik heb zelf een programma geschreven in Microsoft Visual C++ 6.0 en dat ging prima. Je moet alleen oppassen als je de STL gaat gebruiken

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 09:01 schreef ACM het volgende:
Voor welk platform geldt het eigenlijk?

Maargoed, als je wel eens php gecompileerd had was het je vast opgevallen dat die gewoon een C-library gebruikt voor de verwerking van de opdrachten :)

Dus als je die lib zelf ook gebruikt (gewoon de mysql includes en libs gebruiken die je bij je installatie hebt) moet het toch echt lukken.
Windows/Dos platform btw.

Maar is het echt zo, dat ik die libs kan gebruiken? Waar kan ik die vinden, bij de php of mysql installatie? Ik zat al te kloten met een file export en dan weer importeren in een database. 't is natuurlijk mooier dat het meteen in een db komt te staan...

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ok, we hebben het (in mijn geval) over Microsoft Developer Studio 5.0, dit draait op een NT 4 bakje.

de php/apache/mysql die hier draait is een phpdevel pakket (downloaden unzippen en klaar. )

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 08 februari 2002 09:05 schreef jeroenbeekman het volgende:
Maar is het echt zo, dat ik die libs kan gebruiken? Waar kan ik die vinden, bij de php of mysql installatie?
Euh, in windows/dos weet ik het niet :)

Maar voor unix zitten die headers/libs gewoon bij de mysql installatie, je bent tenslotte met mysql bezig niet met php ;)

[edit]
Uitleg over de C-libs van mysql vindt je hier: http://www.mysql.com/doc/C/C/C.html
Pagina: 1